پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Tekken

  • کد خبر : 394544
  • 03 اسفند 1399 - 11:53
پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Tekken

برترین ها – سید هادی هادیان: اگر فقط یکی از طرفداران معمولی بازی‌های رایانه‌ای هم که باشید، قطعا نام بازی مبارزه‌ای تیکن برای شما یادآور خاطرات سال‌های نه چندان دور می‌باشد و این بازی توانسته تا گوشه‌ای از ذهن شما را درگیر خود کند.

سالهاست که ما سری تیکن را بر روی کنسول‌های مختلف و رایانه‌های شخصی دنبال کرده ایم و امروز نیز خبر خوبی برای طرفداران این بازی مبارزه‌ای داریم. در سال گذشته بازی موبایل Tekken، با داستانی جذاب با شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی جدید، پا به دنیای موبایل‌های هوشمند گذاشته و اکنون برای طرفداران می‌توانند این بازی را در هر لحظه به همراه خود تجربه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات بازی موبایلی Tekken آشنا شویم.

سری تکن، یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌هایی است که در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد و به همین راحتی‌ها هم جایگاه خود را از دست نخواهد داد! این سری بازی که در داخل ایران بیشتر با نسخه سوم و بر روی اولین کنسول سونی شناخته شد. در سال ۲۰۱۷ بود که آخرین نسخه از مجموعه Tekken، با نام Tekken ۷ عرضه شد و در این میان یکی از اخبار‌هایی که منتشر شد و توانست هواداران را خوشحال کند، ساخت نسخه‌ی موبایل بازی Tekken بود.

بیشترین وجه شاخص بازی موبایلی تیکن، مربوط به بخش روایت داستان بازی می‌شود. داستان بازی از اولین مسابقه تورنومنت King of the Iron Fist شروع می‌شود و شاهد مبارزه نینا ویلیامز، باید با کازویا هستیم. پس از مبارزه، گروهی به این دو حمله می‌کنند که گویا قدرت سایر مبارزین را به چنگ آورده و کازویا و نینا باید تلاش کرده که با آن‌ها مقابله کنند.

بازی اندروید و آیفون Tekken بر خلاف نسخه‌های کنسولی و حتی نسخه‌های پیشین، با سه مدل داستان سرایی مختلف روایت میشود. هر قسمت از این ماجراجویی بازی شامل چند مرحله است که در هر مرحله باید مبارزه‌های مختلفی را انجام داده تا مرحله مورد نظر را کامل کنید. این اتفاق برای اولین بار است که در سیر داستانی بازی Tekken روایت میشود و به نحوی توانسته تا داستان را متمایز از همیشه ارائه دهد.

در بخش دیگری از داستان تیکن Revenant و اعضای آن وجود دارد که شما باید با تکمیل تیم خود، به جنگ با آن‌ها رفته و وی را شکست دهید. در اینجا هر قسمت از چند بخش که مربوط به شخصیت‌های منفی بوده و با شکست آن‌ها و در نهایت به باس نهایی ختم می‌شود و با شکست دادن رییس انتهای هر بخش، چپتر بعدی آزاد می‌شود. شکست دادن رییس هر قسمت یا به اصطلاح گیمر‌های ایرانی، غول مرحله آخر، یکی از المان‌هایی است که پای ثابت تمام بازی‌های مبارزه‌ای می‌شود و خوشبختانه این مورد به خوبی در بازی موبایلی Tekken به کار گرفته شده است.

بررسی بازی موبایل Tekken

مدل مبارزه در Tekken به این صورت است که تیم شما از سه مبارز تشکیل شده و با توجه به کارت‌هایی که دارید می‌توانید تیم مورد علاقه خود را تشکیل داده و وارد بازی شوید. مانند همه بازی‌هایی که به این سبک اجرا می‌شوندف شما حق دارید که تنها از یک شخصیت استفاده کنید. همانند بازی موبایلی Mortal Kombat X، اگر در طول هر مبارزه آسیب ببینید، نوار سلامت شما برای مبارزه بعدی کامل نمی‌شود و برای ادامه بازی این امکان وجود دارد تا از دیگر مبارزان استفاده کنید.

سیستم گیم‌پلی تیکن هم طبق روال معمول به ساده‌ترین شکل طراحی شده است. با ضربه‌زدن به سمت راست صفحه نمایش یا نگه داشتن انگشت‌تان می‌توانید ضربات ساده یا ضربان سنگین را به دشمنان وارد کنید. همچنین با نگه داشتن انگشت‌تان در سمت چپ گوشی موبایل، می‌توانید گارد گرفته یا شخصیت خود را به جلو و عقب هدایت کنید. همچنین در پایین سمت راست صفحه نمایش یک سری کارت را مشاهده می‌کنید که عکس یک کمبو ویژه روی آن کشیده شده است و در واقع، این کارت‌ها مربوط به ضربات ویژه در طول بازی است.

طراحی عالی کارکتر‌های بازی بسیار بدون نقص و طبیعی کار شده است و همین امر باعث شده تا Tekken یکی از بهترین بازی‌های تلفن‌های هوشمند باشد. نکته مثبت دیگر اینکه، طراحی و کیفیت بالای بصری و تصویری فقط به شخصیت‌ها اختصاص ندارد و حتی محیط‌ها و زمین‌های مبارزه بازی نیز از تنوع خوبی برخوردار هستند. این نکته را هم یادآوری کنم که گرافیک بازی بعد از انجام چند مسابقه دچار افت فریم می‌شود.

در هر شماره از بازی تیکن، طرفداران شوق این موضوع را داشتند که کدام یک از شخصیت‌ها قرار است تا در آن بازی ایفای نقش کنند. خوشبختانه تمامی مبارزان نسخه هفتم، در بازی موبایل Tekken نیز حضور داشته، با این تفاوت که شما باید با دریافت Fragment‌هایی که در طول بازی کسب می‌شوند باید این شخصیت‌ها را آزاد کنید. البته در ادامه بازی امکان دریافت جعبه‌هایی به عنوان پاداش وجود دارد که این فرصت را به شما می‌دهد تا کارت شخصیت‌های مورد علاقه خود را دریافت کنید.

در بخش قبلی گفتیم که بازی موبایلی Tekken دقیقا پس از نسخه هفتم این بازی منتشر شد؛ پس پیش بینی وجود بخش شخصی سازی در این نسخه از تیکن هم وجود داشت و خوشبختانه شاهد این هستیم که بخش شخصی سازی و سیستم ارتقای سطح در بازی نیز بسیار خوب کار شده است. همانند نسخه هفتم Tekken، در بخش شخصی‌سازی می‌توانید لباس یا سایر آیتم‌های را برای مبارزان تهیه کند و به آن‌ها اضافه کنید. در بخش ارتقای شخصیت نیز، هر یک از مبارز‌ها را می‌توانید از طریق آیتم‌های مخصوص آن‌ها را تجهیز کنید و در طول مبارزه از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی بازی موبایل Tekken

در نهایت می‌رسیم به بخش موسیقی و صداگذاری بازی که به لطف میان پرده‌های کامیک مصور از جنس بازی، کار موسیقی بازی بازی اندروید و آیفون Tekken رو بیش از پیش روان و زیباتر کرده است. شاید در داخل ایران طرفداران آشنایی چندانی با کامیک‌های مصور تیکن نداشته باشند که در اینجا فرصت برای کسب این تجربه است.

بازی موبایلی تیکن تجربه خوبی است که می‌تواند در سبک مبارزه‌ای برای شما رقم بخورد و فارغ از هرگونه ضعف و ایراد گرافیکی داخل بازی، طعم شیرین یک Tekken را برای شما به ارمغان بیاورد. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان خودتون را برای این بازی مهیج آماده کنید. بازی موبایلی اندروید و آیفون Tekken هم اکنون در فروشگاه گوگل پلی و اپ‌استور قابل درسترس است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394544

ثبت نظر

-