پیروزی حسین مقابل ترامپ!

  • کد خبر : 394375
  • 03 اسفند 1399 - 6:28
پیروزی حسین مقابل ترامپ!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، این پسر اهل آبادان روز پنجشنبه برابر جاد ترامپ، مرد شماره یک رنکینگ حرفه ای‌های جهان قرار گرفت و در حالی که کمتر کسی پیش بینی می‌کرد او شانسی برای پیروزی در این نبرد داشته باشد، با نتیجه ۴ بر ۲ این نابغه انگلیسی اسنوکر جهان را شکست داد. حسین وفایی و جاد ترامپ انگلیسی تاکنون هشت بار به مصاف یکدیگر رفته اند که این نتیجه،  سومین پیروزی وفایی در مقابل وی محسوب می‌شود. بعد از این پیروزی بزرگ،  در مرحله یک هشتم نهایی از این مسابقات، وفایی به مصاف مارک ویلیامز نفر ۱۴رنکینگ حرفه‌ای‌ها رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به جمع ۸ نفر برتر رقابت‌ها بازماند. وفایی در فریم‌های دوم و چهارم این بازی و با نتایج ۸۷-۶۰ و ۷۱-۴۵ به پیروزی رسید و نتایج فریم‌های اول، سوم، پنجم و ششم را به حریف خود واگذار کرد.
وفایی در این مسابقات موفق به کسب سه پیروزی در مقابل حریفانی از کشورهای انگلستان و چین شد و ۷۵۰۰پوند جایزه نقدی دریافت کرده است. در این مسابقات درمجموع ۴۰۵ هزار پوند جایزه نقدی پرداخت می‌شود که ۷۰هزار پوند آن سهم برنده خواهد بود. شان مورفی انگلیسی  قهرمان سال ۲۰۲۰ رقابت‌های آزاد ولز است که برای دفاع از این عنوان  در این رقابت‌ها حضور دارد.  سهیل واحدی دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات بود که با پذیرش شکست از استوارت کارینگتون، مرد شماره ۵۸ دنیا از گردونه مسابقات کنار رفت. این رقابت‌ها به میزبانی کشور ولز تا ۳اسفند ادامه خواهد داشت و پاداش ۷۰ هزار پوندی در انتظار فاتح این مسابقات است.

طارمی و وفایی؛ مخابره اخبار خوب به ایران

حسین محمدی عضو روابط عمومی فدراسیون بیلیارد 

در روزهایی که کرونا هر روز شکل عوض می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا جوامع را منزوی و اندوهگین سازد، خبرهایی به ایران مخابره می‌شود که حال خوشی را برای مردم به ارمغان می‌آورد. پیروزی درخشان حسین وفایی مقابل جاد ترامپ نفر نخست اسنوکر دنیا و گل مهدی طارمی در لباس پورتو به یوونتوس پر‌ستاره از آن دسته اخباری است که می‌تواند دل ملت را شاد کند.
درست است که جامعه، خصوصا بخش ورزش آن حال و روز خوشی ندارد اما با تمام کاستی‌ها کماکان ورزش است که می‌تواند لحظات خوبی را ایجاد کند و همین اخبار بزرگ و کوچک از درخشش جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های بین‌المللی است که شادی زایدالوصفی نزد مردم ایجاد کرده است.
بازی پورتو و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا برای اهالی ورزش در ایران حساس‌تر از مسابقه  پاری‌سن ژرمن و بارسلونا بود. با توجه به بازی‌های خوب طارمی در لیگ پرتغال، فوتبال‌دوستان انتظار درخشش طارمی مقابل یوونتوس را داشتند. گلی که مهدی طارمی به یوونتوس زد خیلی زود انتظارات را برآورده ساخت و در آخر‌ نیز نمره بهتری نسبت به رونالدو دریافت کرد. امیدواریم ستاره اقبال این جوان بوشهری همیشه پر‌نور باشد و موفقیت‌های بیشتری را از او در بازی‌های ملی و تیم‌های باشگاهی‌اش ببینیم.
حسین وفایی که سال ۲۰۲۰ را با بازی‌های خوب و بهبود رتبه در رده‌بندی جهانی به پایان برد، سال ۲۰۲۱ را طوفانی آغاز کرده و حریفان خود را یکی پس از دیگری از پیش‌رو بر می‌دارد. جاد ترامپ نفر نخست رده‌بندی اسنوکر دنیا پس از ۲۷ پیروزی متوالی مقابل حسین وفایی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. وفایی پس از دو پیروزی مقابل نفرات برتر حرفه‌ای اسنوکر از انگلستان و چین به مصاف ترامپ رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد. امیدواریم بازهم این جوان آبادانی به موفقیت‌های خود ادامه دهد.
درخشش در عرصه‌های بین‌المللی در هر سطحی که برگزار می‌شود برای مردم از هر جامعه‌ای ارزشمند است. از مسابقات آسیایی و المپیک گرفته تا لیگ قهرمانان و تور حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان. ورزشکارانی که با تلاش و پشتکار می‌توانند در عالی‌ترین سطح مسابقات رشته‌های خود حضور پیدا کنند و دل مردم را شاد کنند. فرقی نمی‌کند این شادی با گلی که طارمی به ثمر می‌رساند باشد یا با پیروزی مقابل مرد شماره نخست اسنوکر دنیا، مهم این است مردم از درخشش نمایندگان خود راضی و خشنود باشند. امیدواریم این شادی‌ها ادامه‌دار باشد و بر تعداد این دل خوشی‌ها و نمایندگان ما در مسابقات مختلف جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده گردد و مردم ایران به جوانان خود بیش از پیش افتخار کنند.

مازیار فیروزی –  گروه ورزش / روزنامه جام جم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394375

برچسب ها

ثبت نظر

-