نصف جام تقدیم می‌شود به…

  • کد خبر : 394304
  • 03 اسفند 1399 - 2:11
نصف جام تقدیم می‌شود به…

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، فضای مجازی پر شده از این‌که پرسپولیس تیم حکومتی است و چرا کمیته انضباطی خیلی سریع امید اول گلزنی این تیم را محروم کرده است؟ قضاوت نمی‌شود کرد اما در هر مسابقه‌ای که منشا محروم می‌شد حرف و حدیث‌های زیادی به وجود می‌آمد. فرض را بر این بگیریم که منشا محروم نشده بود، آن وقت هواداران پرسپولیس بودند که سایر تیم‌ها را به حکومتی بودن متهم می‌کردند و این دور باطل ادامه داشت. این حاشیه‌ها در فضای مجازی بلای جان فوتبال شده است و در شرایط فعلی هیچ راه مقابله‌ای هم برای آن وجود ندارد. اتهام‌ها وجود دارند و هیچ مقام رسمی هم نیست تا برای یک‌بار به یکی از آنها رسیدگی کند.

 

 قلعه‌نویی و تیم با‌انگیزه

گل‌گهر سیرجان تا اینجای کار تیم ششم جدول رده‌بندی است. آنها در خانه میزبان پرسپولیس هستند و فقط ۵‌امتیاز با رقیب‌شان فاصله دارند. قلعه‌نویی یکی از مربیانی است که به همین راحتی‌ها به پرسپولیس باج نمی‌دهد. ضمن این‌که انگیزه شاگردانش برای این بازی بیش از گذشته است و آنها برای این‌که در نیم‌فصل دوم مدعی باشند و حداقل سهمیه آسیا را کسب کنند درصدد هستند در این بازی به پیروزی برسند.

تیم قلعه‌نویی می‌تواند با پیروزی در این مسابقه تا رده چهارم جدول بالا بیاید و نیم‌فصل را با این عنوان تمام کند.پس آنها انگیزه دوچندانی برای پیروزی خواهند داشت و کار پرسپولیس برای قهرمانی نیم‌فصل اصلا راحت نخواهد بود.

بازی با اعداد و پیش‌بینی قهرمان

پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل اول لیگ بیستم می‌شود یا سپاهان؟ برای پاسخ این سؤال باید تا حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فردا که پیام حیدری سوت پایان بازی معوقه گل‌گهر و پرسپولیس را به صدا در‌می آورد صبر کرد. پرسپولیس برای قهرمانی نیم‌فصل یک مساوی می‌خواهد و اگر تیم قلعه‌نویی برنده باشد، این سپاهان است که روی نصف جام سایه می‌اندازد.

نکته جالب درباره پرسپولیس و سپاهان این است که این دو تیم هم رکورددار قهرمانی لیگ‌برتر هستند و هم رکورددار قهرمانی نیم‌فصل. در ۱۹ دوره قبلی لیگ‌برتر ۱۱ بار پرسپولیس و سپاهان قهرمان شده‌اند؛ اولی ۶ بار و دومی هم ۵.

 اما در قهرمانی نیم‌فصل هم آمار با ۵ عنوان برای پرسپولیس و ۴ عنوان برای سپاهان در اختیار این دو تیم است. حالا در لیگ بیستم، تعداد قهرمانی‌های نیم‌فصل پرسپولیس و سپاهان به عدد ۱۰ خواهد رسید. چون نصف جام یا قرمز خواهد شد یا زرد.

پرسپولیس قهرمان ۴‌دوره متوالی لیگ، در ‌فصل اخیر ۳‌بار قهرمان نیم‌فصل شده و ۲‌بار هم با تفاضل گل این عنوان را از دست داده است. در واقع از لیگ پانزدهم به بعد هیچ تیمی در نیم‌فصل اول بیشتر از پرسپولیس امتیاز کسب نکرده است.

با این حال یک آمار منفی هم در کارنامه پرسپولیس این فصل دیده می‌شود. آنها در ۵‌فصل اخیر همواره بیش از ۳۰‌امتیاز در پایان دور رفت کسب کرده‌اند، اما حالا سقف امتیازات تیم یحیی عدد ۳۰‌است که با پیروزی مقابل گل‌گهر به دست می‌آید.

در مورد سپاهان هم یک آمار جالب وجود دارد. آنها در ۱۰ سال اخیر درحالی ۳ بار قهرمان لیگ‌برتر شده‌اند که هر سه بار تیمی غیر از سپاهان قهرمان نیم‌فصل شد.

رضا پورعالی –  گروه ورزش / روزنامه جام جم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394304

ثبت نظر

-