طنین نام مهدی طارمی در اروپا / توییتر باشگاه پورتو: به نام خدا و توی دروازه! (عکس)

  • کد خبر : 394298
  • 03 اسفند 1399 - 1:57
طنین نام مهدی طارمی در اروپا / توییتر باشگاه پورتو: به نام خدا و توی دروازه! (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم پورتو موفق شد با نتیجه دو بر یک یوونتوس را شکست بدهد. مهدی طارمی در این دیدار یک ستاره تمام عیار بود. او در دقیقه دوم این مسابقه گل اول تیمش را به ثمر رساند.

گلزنی او بازتاب وسیعی در رسانه های مختلف داشت.

روزنامه آبولای پرتغال دراینباره نوشت: مهدی طارمی چیزی بیش از یک ستاره بود. این روزنامه پرتیراژ پرتغالی در ادامه گزارش خود نوشت: بعد از ۶۱ ثانیه مهدی طارمی از پاس اشتباه بنتانکور نهایت استفاده را کرد و شزنی، گلر حریف را با گلی که زد، مغلوب کرد.

توتواسپورت هم از دیدار یوونتوس و پورتو به شب خوشحالی طارمی و شب ناراحتی رونالدو یاد کرد.

در گزارش این وب سایت نوشته شده که رونالدو بابت اینکه داور اسپانیایی این دیدار یک پنالتی به سود تیمش نگرفت بسیار عصبانی و خشمگین بود و عصبانیت خود را به رختکن برد.

گذشته از این حرف ها مهدی طارمی با گلزنی مقابل غول ایتالیایی به پنجمین بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شده که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می کند.

پیش از این بازیکنانی نظیر علی دایی،مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و  سردار آزمون موفق به گلزنی شده بودند.

دایی ۳ گل و سردار آزمون ۴ گل به ثمر رسانده اند.

پس ازاین اتفاق اکثر بزرگان فوتبال ایران و ستاره های کنونی کشور به مهدی طارمی در صفحات اینستاگرام خود تبریک گفتند.از علی دایی تا علی پروین و سایر بازیکنان ملی پوش و پرسپولیسی.

چیزی که باعث شد تا مهدی طارمی بتواند نخستین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند جای‌گیری فوق‌العاده و فرصت‌طلبی او بود.

پاس رو به عقب رودریگو بنتانکور در دقیقه یک برای شزنی را این دروازه‌بان در شرایطی دفع کرد که مهدی طارمی با تکل بلند مقابل او و فرصت‌طلبی و جای‌گیری عالی، تبدیل زد تا توپ وارد دروازه یوونتوس شود.

شاید این اشتباه و ناهماهنگی بنتانکور با شزنی و گلی که مهدی طارمی زد، منجر به حذف یوونتوس مدعی از لیگ قهرمانان اروپا شود.

جالب است بدانید طارمی نخستین بازیکن ایرانی نیست که در تاریخ لیگ قهرمانان موفق به گلزنی به تیم یوونتوس شده است. مهدی مهدوی‌کیا در فصل ۰۱-۲۰۰۰ لیگ قهرمانان اروپا و زمانی که در هامبورگ آلمان عضویت داشت و مقابل این تیم ایتالیایی به میدان رفت، توانسته بود علاوه بر گلزنی، یک پاس گل بدهد و یک پنالتی بگیرد.

باشگاه پورتو نیز با این توئیت جالب به زبان فارسی، گل اول دیدار با یوونتوس را به همراه شادی مهدی طارمی منتشر کرد: «به نام خدا و توی دروازه». البته این نخستین بار نیست که توییتر رسمی باشگاه پورتو پیام فارسی منتشر می کند. 

به هر حال آنطور که مشخص است این آخرین گل طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نخواهد بود. او در این فصل آنقدر درخشید که انتظار داریم در مسابقات بعدی هم پایش به گلزنی باز شود.

شاید اصلا روزی طارمی را همانند علی دایی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ببینیم.

طنین نام مهدی طارمی در اروپا / توییتر باشگاه پورتو: به نام خدا، توی دروازه!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394298

ثبت نظر

-