نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

  • کد خبر : 394211
  • 03 اسفند 1399 - 0:34
نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین، این کراس‌ اوور میان سایز که فروش بالایی دارد، نه‌تنها برای میتسوبیشی بسیار مهم است بلکه برای نیسان هم که ۳۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد بسیار اهمیت دارد.

میتسوبیشی با پلت‌فرم‌های قدیمی و سبد محصولات محدود در بازار حیاتی ایالات‌متحده، این اواخر به دردسر افتاده است زیرا فروش آن در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل کاهشی ۲۷ درصدی داشته است.

حال اما اوتلندر جدید به‌عنوان اولین محصول کاملاً جدید میتسوبیشی طی چند سال گذشته، بخشی از استراتژی تغییر موقعیت این برند ژاپنی است تا به جایگزینی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای محصولات نیسان تبدیل شود.

اوتلندر جدید همچنین برداشتی مدرن از زبان طراحی میتسوبیشی را به نمایش می‌گذارد و به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت، بالاتر از سایر کراس‌اوورهای آن قرار می‌گیرد.

فاصلهٔ محوری نسل جدید اوتلندر از ۲,۶۶۹ میلی‌متر به ۲,۷۰۵ میلی‌متر افزایش یافته و به همین دلیل حالا فضای پای سرنشینان جلو ۲۵۴ میلی‌متر و صندلی‌های ردیف دوم ۲۷۹ میلی‌متر بیشتر شده است.

علاوه بر این، طول خودرو با ۱۵ میلی‌متر افزایش به ۴,۷۱۰ میلی‌متر و عرض آن نیز با ۵۰۸ میلی‌متر افزایش به ۱,۸۶۱ رسیده است. به لطف این افزایش ابعاد، طول فضای بار در هنگام جمع بودن صندلی‌های ردیف سوم و دوم از ۱,۶۸۷ میلی‌متر به ۲,۰۴۰ میلی‌متر رسیده است.

اوتلندر اولین خودرویی است که تفسیر جدیدی از چهرهٔ موسوم به سپر پویای میتسوبیشی را ارائه می‌کند و درعین‌حال از دو نمونه از محبوب‌ترین محصولات میتسوبیشی یعنی پاجرو و لنسر اوولوشن X الهام گرفته است.

در جلوی خودرو چراغ‌های اصلی در میانهٔ سپر جای گرفته‌اند و در بالای آن‌ها نیز دی‌لایت‌ها و راهنماها تعبیه شده‌اند.

در پروفیل جانبی اوتلندر هرچند تفاوت‌های زیادی مثل خطوط متفاوت روی درها به چشم می‌خورد اما نمی‌توان کتمان کرد که بازهم در این نما نیسان روگ را به یاد می‌آورد. در عقب اما این مشکل وجود ندارد و اوتلندر با چراغ‌های افقی باریک خود نمای منحصربه‌فردی دارد.

کابین اوتلندر به‌طور خاص موردتوجه طراحان بوده و برای اینکه این کراس‌اوور ژاپنی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد، به کیفیت متریال و هماهنگی قطعات داخلی توجه دقیقی شده است.

اوتلندر همچنین تنها خودرو در کلاس خود است که به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی ارائه می‌شود.

به گفتهٔ میتسوبیشی، کابین اوتلندر جدید فضایی ساکت و آرام را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که کیفیت و راحتی آن بالاتر از این کلاس است. در داخل این ماشین مثل اکثر خودروهای مدرن دو صفحه‌ نمایش تعبیه شده که شامل یک نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک ۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم می‌شود.

اوتلندر مدل ۲۰۲۲ به‌صورت استاندارد با ۱۱ ایربگ، چندین پورت شارژ USB A و USB C و تودوزی پارچه‌ای ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر از صندلی‌های چرمی، تزئینات آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالای تمام‌رنگی و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو هم برخوردار خواهد بود.

نسل جدید اوتلندر به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی مجهز شده که به‌تازگی توسط اتحاد توسعه یافته است.

این یعنی کراس‌اوور جدید میتسوبیشی از همان پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که زیر کاپوت بسیاری از محصولات نیسان قرار دارد.

این موتور که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، روی کاغذ به‌سختی می‌تواند با خواسته‌ های اسپرتی و هیجان‌انگیز میتسوبیشی مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، پیشرانهٔ اوت‌لندر به یک گیربکس هشت سرعتهٔ CVT متصل شده که کاملاً با میراث میتسوبیشی در تضاد است.

بااین‌حال، این کراس‌اوور جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرکی بنام Super Control 4WD مجهز شده که ظاهراً از میراث رالی WRC میتسوبیشی گرفته شده است.

این سیستم از یک انتخاب‌گر جدید حالات رانندگی سود می‌برد که شش حالت مختلف شامل معمولی، آسفالت، شن‌وماسه، برف و گل‌ولای را ارائه می‌کند.

جالب اینکه این انتخاب‌گر در نسخه‌های محرک جلوی اوت‌لندر هم ارائه می‌شود اما در اینجا حالت گل‌ولای حذف می‌شود.

قیمت پایهٔ نسل جدید اوت‌لندر مدل ۲۰۲۲ از ۲۵,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود اما قیمت تیپ‌های بالاتر و مجهزتر هنوز اعلام نشده است.

کراس‌اوور جدید میتسوبیشی با این قیمت از رقبای میان سایز خود مثل نیسان مورانو و هوندا پاسپورت ۳۳ هزار دلاری بسیار ارزان‌تر است اما با رقبای کامپکت مثل نیسان روگ با قیمت ۲۵,۶۵۰ دلار و تویوتا رافور با ۲۶,۱۵۰ دلار در یک سطح قرار می‌گیرد.

فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ابتدا در ماه آوریل در ایالات‌متحده آغاز می‌شود و سپس در اواخر امسال به دیگر بازارها خواهد رسید.


نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)

نسل جدید میتسوبیشی «اوتلندر» معرفی شد (+تصاویر)


منبع: پدال

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394211

برچسب ها

ثبت نظر

-