آتشفشان اندونزی فوران کرد

  • کد خبر : 394176
  • 03 اسفند 1399 - 0:15
آتشفشان اندونزی فوران کرد
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از نیوز، کوه مراپی اندونزی در جزیره جاوه که فعالترین آتشفشان این کشور به حساب می آید دوباره فعال شده و روز جمعه هفت بار گدازه های آتش از این کوه به بیرون فوران شده و گدازه ها تا ۷۰۰ متر به سمت جنوب غربی پرتاب شده اند.


به ساکنان اطراف کوه مراپی گفته شده که از این منطقه در شعاع پنج کیلومتری فاصله بگیرند و در مورد گدازه و همچنین مواد آتشفشانی موجود در هوا به آنها هشدار داده شد.
کوه مراپی ۲ هزار و ۹۳۰ متر ارتفاع دارد و یکی از ۱۲۹ آتشفشان فعال اندونزی است که از سال ۱۵۴۸ میلادی تا کنون به طور مستمر فعال بوده است.
در جریان فوران نوامبر (آبان) سال ۲۰۱۰میلادی، ۳۵۳ نفر کشته و حدود ۳۵۰ هزار تن نیز مجبور به ترک خانه های خود شدند.
مراپی ۱۳ اسفند سال گذشته نیز فوران کرد و گرد و غبار آن تا ارتفاع ۶ هزار متر در آسمان پراکنده شد و فرودگاه منطقه را به تعطیلی کشاند.
در جریان آن فوران، خاکستر های این آتشفشان تا فاصله ۱۰ کیلومتری از دهانه کوه به مناطق اطراف آن در نزدیکی  شهر “یوگیاکارتا” مرکز فرهنگی اندونزی پرتاب شد.
بیش از ۱۲۰ آتشفشان در اندونزی فعال محسوب می‌شوند. دلیل این امر موقعیت جغرافیایی اندونزی بر منطقه «حلقه آتش» اقیانوس آرام است. در این منطقه، فعالیت آتشفشانی و زمین‌لرزه بالاست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394176

برچسب ها

ثبت نظر

-