سونامی دوپینگ در ووشوی ایران

  • کد خبر : 394119
  • 02 اسفند 1399 - 22:17
سونامی دوپینگ در ووشوی ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، این چهارمین ورزشکار ایرانی است که نمونه دوپینگش مثبت و برای ۴ سال از میادین ورزشی محروم می‌شود. اتفاقی تلخ که باید ریشه‌یابی شود و به دنبال دلایل مهمی رفت و از مسؤولان ووشو پرسید که چرا این اتفاق می‌افتد؟

 حکمی که شبانه اعلام شد

به وقت ایران آخرین ساعات روز ۲۷ بهمن ماه بود که فدراسیون جهانی ووشو شوک تازه‌ای را به ایران وارد کرد.بر اساس گزارشی که روی خروجی سایت فدراسیون جهانی قرار گرفت، فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی امیر کریمی ووشوکار تیم‌ملی ایران در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۸ ماکائو را به عنوان یکی از ورزشکاران دوپینگی معرفی کرده است. به موجب این حکم و بعد از گذشت دو سال حکم انضباطی ورزشکار خاطی اعلام شد و کریمی به مدت ۴ سال از زمان برگزاری مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان، از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم شده است. کریمی که سابقه حضور در اردوی تیم‌ملی ووشوی ایران را دارد، در وزن ۸۰کیلوگرم مسابقات دانشجویان جهان به طلای جهان رسیده بود که با این دوپینگ این مدال از ایران پس گرفته می‌شود و به ورزشکار ترکیه تعلق می‌گیرد.

 چهارمین دوپینگ و سریالی که ظاهرا   تمامی ندارد

دوپینگ کریمی در حالی مثبت شده که در ماه‌های گذشته نیز دوپینگ سه ووشو‌کار دیگر هم مثبت از آب درآمده بود. حمیدرضا قلی‌پور،‌ معین تقوی و مریم هاشمی سه ووشو‌کاری بودند که دوپینگ‌شان ‌ در سکوت خبری فدراسیون ووشو مثبت اعلام شد. البته تمامی موارد در دوره مدیریت سابق فدراسیون بوده است. این در حالی است که حدود یک ماه قبل دوپینگ کریمی ‌نیز از سوی مراجع جهانی اعلام شده است.

 رئیس فدراسیون ووشو: به ما ارتباطی ندارد؛ کریمی ملی‌پوش ووشو نیست

صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در اظهار نظری قابل تامل گفته است که دوپینگ کریمی هیچ ارتباطی به فدراسیون ووشو ندارد. او می‌گوید:« کریمی ورزشکار فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی است و در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۸ تست دوپینگ او مثبت شده است. فدراسیون پزشکی ورزشی خبر دوپینگ کریمی را اول بهمن ماه اعلام کرده بود و این موضوع ارتباطی به فدراسیون ووشو ندارد، چون کریمی بازیکن تیم‌ملی ووشو نیست!»

 سکوت در سایت فدراسیون ووشو

در سایت فدراسیون ووشو هیچ خبری از دوپینگ نیست و هیچ اظهار نظری هم منعکس نشده است. ظاهرا ترجیح بر این است تا همه چیز در سکوت پیش برود. مثل همان سه دوپینگ قبلی که فدراسیون هیچ واکنشی از خودش نشان نداد.اظهار نظر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو هم در سایت رسمی نبوده است.

مازیار فیروزی – گروه ورزش / روزنامه جام جم 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394119

ثبت نظر

-