تب فوتبال بالا می‌رود

  • کد خبر : 394093
  • 02 اسفند 1399 - 20:48
تب فوتبال بالا می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در یکی از دو بازی مهم امشب شاهد دو تقابل از بزرگ‌ترین ذهن‌های فوتبالی دنیا هستیم؛ یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول و یولیان ناگلزمن در لایپزیش. این دو آلمانی چهار سال بعد از آخرین تقابل‌شان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، حالا دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند. دشواری هر دو باشگاه این است که خریدهای جدیدی در زمستان داشتند اما این نفرات به دلیل کرونا هنوز نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با سایر نفرات تیم برقرار کنند. به قول ناگلزمن؛ وقتی بازیکن زبان آلمانی بلد نباشد و خارج از زمان تمرین هم مجبور باشد در  خانه خودش را حبس کند، فرصتی باقی نمی‌ماند برای برقراری ارتباط بیشتر. با این حال هم ناگلزمن و هم کلوپ در تماس تصویری که داشتند تاکید کردند بی‌صبرانه منتظر این تقابل هستند و برای آن لحظه‌شماری می‌کنند.

از بین ۱۶ مربی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، کلوپ یکی از چهار مربی است که سابقه بالا بردن جام را دارد. او در کنار پپ گواردیولا، زین‌الدین زیدان و هانس فلیک که همین فصل پیش بایرن را قهرمان اروپا کرد، امیدوارند برای دومین‌بار طعم قهرمانی در UCL را بچشند. در آنسو ناگلزمن هم با ۳۳ سال سن جوان‌ترین مربی حاضر در این تورنمنت است و  امید دارد همانند فصل رویایی ۲۰۲۰ که با صعود لایپزیش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان همراه شد، این بار هم اتفاقات جذابی برای او و تیمش داشته باشد. فراموش نکنید  دیدار امشب لایپزیش و لیورپول به دلیل ممنوعیت ورود پروازها از بریتانیا به خاک آلمان، در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد. این تصمیمی بود که دولت آلمان در راستای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹گرفت و زمان پایان آن را ۲۹ بهمن‌ ماه اعلام کرد.  به همین دلیل لایپزیش امشب مجبور است در ورزشگاه پوشکاش آرِنا میزبان لیورپول باشد.

 بازگشت به صحنه جرم

دیگر بازی مهم امشب مصاف بارسا و پاری‌سن‌ژرمن در نیوکمپ است. این اولین تقابل دو تیم بعد از آن بازی تاریخی ۴ سال قبل است . مسابقه‌ای که در آن بارسلونا با درخشش نیمار باخت ۴ بر صفر دور رفت را جبران کرد و با حذف رقیب فرانسوی به مرحله یک چهارم نهایی رسید. اما حالا که نیمار پیراهن PSG را به تن دارد و آقای گل مسابقات است فرصت بازی مقابل تیم سابقش را به دلیل مصدومیت از دست داده است.  بازی امشب نخستین تجربه اروپایی پوچتینو به عنوان سرمربی پاریسی‌ها محسوب می‌شود. او که طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ سه فصل پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را پوشید و با این تیم حتی قهرمان لیگ و جام‌حذفی فرانسه هم نشد، حالا فرصتی دوباره به دست آورده تا از خودش اثری در پایتخت مد بر جای بگذارد. این همان آرزوی همیشگی پوچتینوست. البته چالش این مربی آرژانتینی چندان هم ساده نیست. پاریسی‌ها فصل گذشته با توخل تا فینال رفتند و پوچتینو اگر می‌خواهد اثری ماندگار از خود در تاریخچه باشگاه بگذارد، باید این تیم را قهرمان اروپا کند.

قدم اول شاید جدی‌ترین چالش باشد. پاریس باید بر بارسلونا غلبه کند. پوچتینو می‌گوید: «فصل قبل PSG فرصتش را داشت تا با حضور در فینال، به موفقیتی دست یابد که باشگاه و هواداران ۵۰‌سال انتظارش را می‌کشند، اما نشد. حالا یک فرصت دیگر داریم و باید قدم به قدم جلو برویم.  اول از همه باید با بارسلونا بازی کنیم که یک نبرد بزرگ با یک تیم بزرگ است. »

 

بارسلونا- پاری‌سن ژرمن

در پنج بازی قبلی که بین بارسا و پاری‌سن ژرمن انجام شده، تیم کاتالانی در چهار بازی پیروز از زمین خارج شده است.

باخت بارسا مقابل یوونتوس در آخرین بازی مرحله گروهی این فصل، اولین شکست این تیم بعد از ۳۹‌بازی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا بود.

بارسلونا در ۱۶‌فصل اخیر لیگ قهرمانان توانسته در مرحله یک هشتم حضور داشته باشد و در ۱۴‌دوره نیز موفق به صعود به مرحله بعد شده است.

بارسلونا در شش بازی قبلی خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا، پیروز از زمین خارج شده است؛ از طرف دیگر این تیم در ۱۵ بازی قبلی خود در مرحله حذفی در نیوکمپ هرگز شکست نخورده است.

پاری‌سن ژرمن در ۲۴ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۱۶ بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

تیم پاریسی از ۸ فصل پیش تاکنون نتوانسته یک تیم اسپانیایی را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان شکست دهد.

مائو‌ریسیو پوچتینو روی نیمکت دو تیم اسپانیول و تاتنهام تا به حال ۱۲ بار مقابل بارسا قرار گرفته که فقط یک پیروزی و ۶ شکست به دست آورده است.

بهترین گلزنان بارسا در این فصل لیگ قهرمانان، مارتین برایتویت، عثمان دمبله و لیونل مسی با ۳ گل هستند.

بهترین گلزن این فصل PSG در لیگ قهرمانان اروپا، نیمار است که ۶ گل زده و در بازی امشب به دلیل مصدومیت غایب است.

 

لایپزیش- لیورپول

لایپزیش در ۲۲‌بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۱۲ بازی را با پیروزی به اتمام رسانده است.

این برای دهمین‌بار است که لیورپول توانسته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته باشد.

لیورپول از ۲۱‌بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان، در ۱۳‌بازی پیروز شده است.

قرمزهای آنفیلد در ۱۸ فصل اخیر ۱۰ بازی مقابل تیم‌های آلمانی انجام داده‌اند و آمار صفر شکست را از خودشان به جا گذاشته‌اند.

این سومین تقابل یورگن کلوپ و یولیان ناگلزمن است که در هر دو بازی قبلی، کلوپ توانسته تیمش را پیروز از زمین خارج کند.

بهترین گلزن این فصل لیورپول در UCL، دیگو ژوتا پرتغالی است که به دلیل مصدومیت چند هفته‌ای می‌شود از ترکیب تیمش دور مانده است.

بهترین گلزن این فصل لایپزیش در لیگ قهرمانان، آنجلینو است که سه گل به ثمر رسانده است.

رضا پورعالی – گروه ورزش / روزنامه جام جم 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394093

ثبت نظر

-