۸ اسفند؛ روز سرنوشت‌ساز جودو ایران

  • کد خبر : 394078
  • 02 اسفند 1399 - 20:09
۸ اسفند؛ روز سرنوشت‌ساز جودو ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت:  ۲۶‌شهریور‌ماه بود که هیات اعزامی ایران راهی سوئیس شد و در دادگاه CAS شرکت کرد. آنجا به هر دو طرف ماجرا فرصتی یک ماهه داده شد تا اگر شرایطی پیش آمد به توافق برسند. در این فاصله ایمیل‌هایی بین ایران و فدراسیون جهانی رد و بدل شد که ظاهرا فدراسیون جهانی پیش شرط هایی را برای ایران مشخص کرده بود که مورد موافقت قرار نگرفت. اتفاقی که باعث شد تا تکلیف نهایی را به دادگاه واگذار کند.

آرش میراسماعیلی در این‌باره می‌گوید:«‌صدور این رأی ۵/۲ ماه به تعویق افتاد و این زمان تمدید شد و در حالی که ما منتظر بودیم ۲۹ ژانویه دادگاه رأی خود را در مورد پرونده ایران صادر کند یک ایمیل غیرمنتظره دریافت کردیم که در آن اعلام شده بود یک ماه دیگر باید منتظر باشیم. مشخص نیست دلیل این تعویق چه بوده اما باید منتظر باشیم داوران پرونده رأی خود را اعلام کنند و امیدوارم رأی عادلانه‌ای صادر شود.»

تحلیل رئیس فدراسیون جودو از رای احتمالی چه خواهد بود؟ آیا ایران شانسی دارد که در این دادگاه به پیروزی برسد؟ میراسماعیلی ادامه می‌دهد:«تحلیل من و وکلای پرونده این است که دفاعیات خوب ایران و همچنین حساسیت بالای پرونده باعث شده صدور رأی به تعویق بیفتد و قرار است ۲۶‌فوریه رأی صادر شود و امیدوارم این زمان دوباره تمدید نشود. داوران برای صدور رأی برای این پرونده نیاز به زمان بیشتری داشتند.»

میراسماعیلی با بیان این‌که جودو این روزها  تحت‌فشار است و دشمن از هر ابزاری استفاده می‌کند تا این رشته ورزشی را تعلیق کند ادامه داد: «بزرگان جودو باید تلاش کنند تا جودوی ایران موفق شود. ما از بیرون تحت‌فشار هستیم. شرایط سختی را برای ما پیش آورده‌اند، رئیس یک هیات قبلی، مطالبی را اعلام می‌کند که در رسانه‌های معاند بازتاب داده می‌شود. پس شما کنار ما باشید و اختلافات را حل کنید. این مسائل چیزی نیست که جمع نشود. نتانیاهو دشمن خارجی است و تکلیفش روشن است. اما دشمنان داخلی تکلیف‌شان روشن نیست و برای تعلیق جودو به دادگاه حکمیت ورزش سیگنال می‌دهند.»

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد:« همین‌جا به دوستان خودم بگویم که باید به چشم پیشرفت به مسائل نگاه کنند. متاسفانه حرف‌های داخل را به خارج از ایران منتقل می‌کنند تا رای دادگاه علیه جودوی ایران باشد. جودوکار را تحریک می‌کنند. این رفتارها خیانت به کشور است. ۸‌اسفندماه رای دادگاه اعلام خواهد شد و ما دفاعیه خوبی در دادگاه داشتیم ولی متاسفانه از داخل ایران سیگنال‌هایی را به دادگاه ارسال می‌کنند تا جودوی ایران تعلیق شود! این لکه ننگی است بر پیشانی آنها که علیه ورزش کشورمان تلاش می‌کنند. جودو برای آرش میراسماعیلی و شخص خاصی نیست، جودو برای کل مردم ایران عزیز است. ما مهمان هستیم و این صندلی‌ها به کسی وفا نکرده است، اما ننگ بر آنها که در رشته‌های مختلف علیه ورزش فعالیت می‌کنند.»

میراسماعیلی در پایان گفت:«اختلافات داخلی مسائلی نیست که از همدیگر دلگیر شویم. ظرف همین یک ماه گذشته تعداد زیادی از عزیزان را از دست داده‌ایم. این‌که بخواهیم دشمنی کنیم اصلا ارزشی ندارد، ما از یک لحظه دیگر خبر نداریم پس کنار یک میز دور هم باشیم و اختلاف‌نظر‌ها را حل کنیم.»

مازیار فیروزی – گروه ورزش / روزنامه جام جم 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394078

برچسب ها

ثبت نظر

-