رئیس آینده فوتبال باید مدیریت بحران بلد باشد/ هیات رئیسه چای و صلوات نیست!

  • کد خبر : 393923
  • 02 اسفند 1399 - 11:16
رئیس آینده فوتبال باید مدیریت بحران بلد باشد/ هیات رئیسه چای و صلوات نیست!

یک عضو مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید رئیس آینده این فدراسیون باید مدیریت بحران را بشناسد و سریعا برای حل مشکلات عمل کند.

حسین باجیوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های اصلی رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: رئیس فدراسیون باید مدیریت بحران را بشناسد و لازم است ظرف یک ماه اساسنامه را اصلاح و به تصویب دولت و مجلس برساند. در کنار این موضوع باید فکری به حال بدهی قبل توجه این فدراسیون شود. رئیس فدراسیون باید بنیه مالی خوبی داشته باشد یا از طریق دستگاه‌های دولتی مانند کمیته ملی المپیک وزارت ورزش، مجلس و … منابع مالی را در قالب بودجه تامین کند تا بدهی‌ها این فدراسیون را پرداخت کند.

او به مقوله دیپلماسی در فوتبال اشاره کرد و افزود: دور زدن تحریم‌های بانکی برای گرفتن پاداش‌ها و منابع مالی فوتبال ایران در فیفا و AFC نیازمند مذاکره و دیپلماسی است تا فدراسیون با دریافت این منابع از تنگنا عبور کند و چرخه فوتبال جریان داشته باشد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینکه انتظارات مردم و فوتبال از فدراسیون فوتبال زیاد است گفت: رئیس با مشارکت هیات رئیسه و همینطور انتخاب افراد اصلح برای کمیته‌های مختلف می‌تواند اتفاقات خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزند. باید چشم‌اندازی ترسیم شود که ما بتوانیم به راحتی از حق میزبانی خودمان دفاع کنیم و دائما برای برگزاری مسابقات آسیایی راهی کشورهای منطقه و اجاره زمین نشویم. این مسائل از طریق دیپلماسی و روابط قوی با نهادهای بین‌المللی محقق می‌شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با اشاره به دستاوردهای فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار کرد: عنوان فدراسیون ۵ ستاره حاصل دستاورد فوتسال و فوتبال ساحلی بود که جزو خانواده فوتبال هستند. باید حق این رشته‌ها ادا شود.

باجیوند با اشاره به اهمیت حضور فوتبالیست‌های سابق و آشنا به مساله مدیریت در بدنه فدراسیون فوتبال گفت: باید بهترین افراد فوتبالی با شاخصه‌های مدیریت در کنار رئیس حضور داشته باشند و به او کمک کنند. در حال حاضر ما جوانانی داریم که می‌توانیم دوره‌های مدیریتی را برای آن‌ها در نظر بگیریم و حداقل برای چهار سال آینده بی‌نیاز شویم.

وی با اشاره به بخشی از ضعف مدیران فدراسیون گفت: مدیران ما باید آشنایی لازم با مسائل حقوقی را داشته باشند تا در موارد مختلف دچار اشتباه نشوند. در حال حاضر بخشی از مدیران ما در موضوعات حقوقی قوی نیستند که در نتیجه گرفتار و با غل و زنجیر روبرو می شوند و بعد می‌گویند فکر کردم کارمان درست است. فکر کردن باید براساس دانش حقوق کیفری و اسلامی باشد. در نتیجه من فکر می‌کنم حضور یک حقوق‌دان در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مهم است یا یک کارشناس حقوق به طور مداوم در جلسات هیات رئیسه حضور یابد.

رئیس هیات فوتبال قزوین درباره چگونگی اصلاح ساختار معیوب فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بزرگترین ایراد ما این است که برنامه‌هایی که نامزدها می‌نویسند ایده‌آل است. برنامه ایده‌آل نیازمند بودجه‌بندی مشخص است. ما هنوز نمی‌دانیم در سال ۱۴۰۰ منابع مالی فدراسیون فوتبال چقدر است. اگر وزارت ورزش این بودجه را کم یا زیاد کند، روی تحقق برنامه‌ها تاثیر می‌گذارد. از طرفی باید برای درآمدزایی از طریق بازاریابی برنامه داشته باشیم. اگر بتوانیم از صداوسیما کمک بگیریم، وضعیت متفاوت خواهد بود.

وی درباره شانه خالی کردن هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از مسئولیت‌های خود در دوره گذشته و بیان اینکه ریاست فدراسیون بدون امضای این نفرات هم می‌توانست قراردادهایی مانند ویلموتس را اجرایی کند؟ گفت: اگر هیات رئیسه تصویب نکند، رئیس قادر به اجرا نیست. در این صورت هیات رئیسه به کسی هم پاسخ نمی‌داد چون فلان مصوبه را امضا نکرده بود.

باجیوند تاکید کرد: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و افرادی را انتخاب کرد که ضمن داشتن علم و دانش نسبت به موضوعات مختلف جسارت لازم برای بیان نظرات‌شان را دارند و تا موضوعی برای آن‌ها شفاف نشود، پای هیچ برگه‌ای را امضا نمی‌کنند. هیات رئیسه این نیست که چایی بخورند و صلوات بفرستند. هیات رئیسه تنظیم‌کننده تصمیمات رئیس فدراسیون فوتبال است.

وی در پایان گفت: اگر بنده به عنوان نماینده هیات‌ها به فدراسیون بروم، چندین موضوع مدنظرم است که به پیشنهاد بدهم و نظر سایر دوستان را جلب کنم؛ از جمله قرار نیست فرزند کوچک و بزرگ را به یک چشم نگاه کنیم چون فرزند بزرگ اشتغال و امثال این را دارد و فرزند کوچک تکالیف شب را دارد پس ما باید استان ها را به عنوان فرزند بزرگ و کوچک نگاه کنیم و کمک ما بر اساس آن باشد. ممکن است بعضی استان ها برخوردار باشند و نیازی به کمک نداشته باشند اما استان هایی که کمتر برخوردار هستند نیاز به نیاز و محبت بیشتر دارند. اینکه استانی را رها کنید و سالی یک بار هم حالش را نپرسید و تلفن را هم جواب ندهید خوب نیست. باید کارگروهی تشکیل شود و کشور به چند منطقه تقسیم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393923

ثبت نظر

-