سعداوی: اگر ساختار دلالی در مدیریت فوتبال تغییر نکند مشکلات حل نمی‌شود

  • کد خبر : 393833
  • 02 اسفند 1399 - 4:41
سعداوی: اگر ساختار دلالی در مدیریت فوتبال تغییر نکند مشکلات حل نمی‌شود

مدافع سابق تیم ملی ایران با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و با تاکید بر مشکلات مدیریتی در گذشته، ابراز امیدواری کرد که فردی شایسته‌ای برای ریاست فدراسیون انتخاب شود.

نعیم سعداوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال با بیان این‌که “مسئولان قبلی فدراسیون که خودشان را به بیماری می‌زدند به اندازه ده‌ها سال برای فوتبال ایران مشکل درست کردند،” گفت: هر کسی ریاست فدراسیون را در دست بگیرد اگر هنر کند مشکلات گذشته را حل خواهد کرد؛ مشکلاتی که قبلی‌ها ایجاد کردند و اگر گروه جدید بتواند این مشکلات را به سرانجام برساند بزرگ‌ترین موفقیت را داشته است. مسئولان جدید، تازه باید مشکلات را از منفی به صفر برسانند.

او ادامه داد: مسئولان گذشته خودشان را به بیماری می‌زنند و پاسخگو نیستند. خیلی‌ها در فوتبال پول بیت‌ المال را می‌خوردند و ککشان نمی‌گزید و حالا کسی هم یقه این افراد را نمی‌گیرد. متاسفانه این دور هم کماکان ادامه پیدا می‌کند. تا زمانی که ساختار لابی‌گری و دلالی وجود دارد، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. سیستم فوتبال باید به شکلی تعریف شود که راه برای انتخاب شایسته فراهم شود. من واقعا متعجبم کسانی که ماندند و می‌خواهند رقابت کنند پیش خودشان چه فکری می‌کنند چون شخصی موجه تر از علی کریمی برای فدراسیون وجود ندارد.

سعداوی اضافه کرد: آن‌ها در کدام دوران مدیریت‌شان موفق بودند که هنوز اصرار دارند حضور داشته باشند؟ انتخابات فدراسیون باید بگونه ای باشد که استخوان خرد کرده‌های فوتبال بتوانند تصمیم گیر باشند تا راه عملا برای لابی‌گیری و دلالی‌ها به حداقل برسد. به یقین باید در زمینه انتخاب اعضای فدراسیون تغییرات اساسی در ساختار اساسنامه صورت گیرد. بدین شکل راه برای انتخاب شایسته ها بهتر فراهم خواهد شد. چنانچه این اتفاق نیفتد در تمام لایه‌ها حرف اول و آخر را لابی‌گری‌ها، دلال‌ها و واسطه‌ها خواهند زد. مثلا انتخاب خنده دار سرمربی تیم ملی را در نظر بگیرید، بقیه ماجرا کاملا مشخص خواهد شد.

مدافع سابق تیم ملی ایران افزود: معتقدم حضور علی کریمی باید افتخاری برای فدراسیون فوتبال باشد. اگر امور فدراسیون به هر دلیلی به دست او سپرده نشود باید در فدراسیون را گل گرفت. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که علی کریمی بتواند ریاست فدراسیون را به عهده بگیرد.

او اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگ فوتبال ما همین لابی‌گری‌هایی است که همیشه وجود دارد. فرق علی کریمی با دیگر کاندیداها در این است که او لابی گری نمی‌کند و یکی از امتیازات ویژه و خاص او همین است. علی کریمی به دنبال شایسته سالاری است و اگر بخواهد لابی‌گری کند دیگر با دیگر کاندیداها فرقی ندارد و این مساله است که او را نسبت به دیگران متمایز کرده است و یکی از خصوصیات بارز او است.

سعداوی درباره درگذشت مهرداد میناوند گفت: سه روز قبل از این‌که مهرداد میناوند به بیمارستان برود با من تماس گرفت و با هم صحبت کردیم. من از تهران به آمریکا برگشته بودم و او نگران بود که راحت برگشته‌ام یا نه. به اتفاق علی کریمی و میناوند خاطرات زیادی را با هم مرور کردیم. فقط این را می‌توانم بگویم که سرنوشت و تقدیر قصد ندارد دست از سر ما بردارد و متاسفانه ناراحتی، غم و اندوه پشت سر هم ادامه دارد. ای کاش شرایط به شکلی پیش می‌رفت که میناوند در این وضعیت قرار نمی‌گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393833

ثبت نظر

-