قاسم دهنوی: فوتبالی‌ها خودشان برای فوتبال تصمیم بگیرند

  • کد خبر : 393830
  • 02 اسفند 1399 - 4:27
قاسم دهنوی: فوتبالی‌ها خودشان برای فوتبال تصمیم بگیرند

قاسم دهنوی اعتقاد دارد مدیران فدراسیون فوتبال در سال های اخیر عملکرد ضعیفی داشته اند و انتخاب یک مدیر از دل جامعه فوتبال می تواند برای حل شدن مشکلات فوتبال ایران مفید باشد و امیدوار است به اهالی فوتبال اجازه داده شود تا خودشان برای فوتبال تصمیم گیری کنند.

قاسم دهنوی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در سال های اخیر و انتخابات پیش روی این فدراسیون اظهار کرد: اگر فدراسیون خوب عمل می کرد وضعیت زیرساخت ها، باشگاه ها و به طور کلی فوتبال ما اینگونه نبود و به نظرم چه در دوره قبل و چه در دوره آقای کفاشیان عملکرد ضعیفی را از مدیران فوتبال شاهد بودیم. چون مدیران فوتبالی نیستند نمی توانند خوب مدیریت کنند و دلشان برای فوتبال نمی‌سوزد. اگر در کشور هر کسی در جایگاه درستی باشد می‌توانیم پیشرفت کنیم اما متاسفانه چنین چیزی را در فوتبال نمی بینیم.

دهنوی در خصوص علی کریمی و احتمال انتخاب شدن او به عنوان رئیس فدراسیون گفت: علی کریمی شناخت خوبی از زیر ساخت ها، کیفیت توپ و زمین و به طور کلی فوتبال دارد همینطور او و مهدی مهدوی کیا در سطح جهانی اعتبار زیادی دارند و می توانند در همه زمینه ها باعث پیشرفت فوتبال ایران شوند. او سابقه مدیریتی ندارد اما در سال های اخیر شاهد بودیم که افرادی که سابقه مدیریت داشتند هم نتوانستند مشکلات فوتبال را حل کنند. علی کریمی می تواند با استفاده از مشاوران با تجربه و پیشکسوت، کم تجربگی خودش را جبران کند. به نظرم او می تواند برای پیشرفت تیم ملی و حتی مشکلات مالی فدراسون مفید باشد اما بعید می دانم یک مدیر از دل جامعه فوتبال به ریاست فدراسیون برسد چون زد و بندهای زیادی اتفاق می افتد و خیلی از مدیران فعلی می دانند اگر یک فوتبالی مدیر شود دیگر جایگاهی نخواهند داشت اما امیدوارم حداقل برای یک بار این شانس را به اهالی فوتبال بدهند که خودشان برای فوتبال تصمیم گیری کنند.

او با اشاره به مشکلات فوتبال پایه گفت: متاسفانه توجهی به فوتبال پایه نمی شود. تیم های پایه بیشتر محلی برای درآمدزایی شده اند و هر کس پول داشته باشد می تواند در تیم های شناخته شده یا کمتر شناخته شده بازی کند و حتی بسیاری از تیم ها اصلا تیم پایه ندارند. تیم های پایه اهمیت بسیار زیادی دارند، اگر تیم های پایه خوب و درستی داشته باشیم می‌توانیم شاهد بالا رفتن سطح تیم ملی و فوتبال کشور باشیم. فکر می کنم مهدی مهدوی کیا خیلی می تواند به فوتبال پایه کمک کند. به هر حال او سال ها در خارج از ایران بازی کرده و تجربه خوبی در این زمینه دارد و زوایای مختلف فوتبال را می شناسد.

قاسم دهنوی در پایان به مشکلات مالی فدراسیون اشاره کرد و گفت: علی کریمی اسم بزرگی دارد و می تواند در بخش جذب سرمایه و بازاریابی کمک بزرگی کند و عملکرد خوبی داشته باشد. افرادی که در سال های اخیر در جایگاه مدیریت فدراسیون فوتبال بودند نتوانستند در زمینه مالی قوی عمل کنند یا فقط برای خودشان کار کردند. درآمد از اسپانسر و حق پخش ها برای فوتبال مهم است و باعث پیشرفت باشگاه ها و تیم ملی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393830

ثبت نظر

-