قیمت مرغ بیش از قیمت فعلی نیست / تامین صد درصدی نهاده با نرخ مصوب

  • کد خبر : 393774
  • 02 اسفند 1399 - 1:33
قیمت مرغ بیش از قیمت فعلی نیست / تامین صد درصدی نهاده با نرخ مصوب

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، چندی پیش ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده‌ها را افزایش داد و در همین راستا قیمت هر کیلو ذرت از کیلویی ۱۵۰۰ به کیلویی ۱۷۰۰ تومان، سویا از ۲۷۰۰ به ۳۶۰۰ و جوجه یک روزه از ۲۸۰۰ به ۴,۲۰۰ تومان رسید.

همین امر سبب شد تا فعالان بازار مرغ کشور خواستار افزایش قیمت این محصول از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۴ هزار تومان شوند.

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در این رابطه می‌گوید: در حالی که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید می‌بایست قیمت مرغ نیز افزایش پیدا می‌کرد تا تولیدکنندگان از این بابت متضرر نشوند، ولی این اتفاق رخ نداد.

وی معتقد است: افزایش قیمت مرغ در بازار در حال حاضر ناشی از همین تصمیمات ستاد تنظیم بازار است؛ قیمت حدود ۲۴ هزار تومان نرخ واقعی مرغ است که انتظار می‌رود ستاد تنظیم بازار نیز با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت مصوب این محصول را اصلاح کند.

قیمت مرغ بیشتر از قیمت فعلی نیست

در این رابطه، عباس قبادی اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری قیمت مصوب گوشت مرغ با لحاظ تحویل ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله سویا مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب (مابقی با قیمت بازار) تعیین و ابلاغ شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: با توجه به اعلام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تأمین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی با قیمت مصوب و لحاظ سایر هزینه‌ها، قیمت گوشت مرغ گرم مصرفی بیش‌تر از قیمت فعلی محاسبه شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نخواهد بود.

وی ادامه داد: روند تعیین قیمت گوشت مرغ صرفاً مدیریتی و در راستای کمک به تولید کشور و ترمیم ذخایر استراتژیک از این محل صورت پذیرفته است.

قبادی تاکید کرد: در صورت لزوم به بازنگری قیمت باید مراتب از طریق وزارت جهاد کشاورزی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام و نتیجه در کارگروه تنظیم بازار مطرح شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393774

برچسب ها

ثبت نظر

-