۵ تکنیک ساده اما طلایی برای حل مشکلات خواب شما

  • کد خبر : 393707
  • 10 فروردین 1400 - 20:20
۵ تکنیک ساده اما طلایی برای حل مشکلات خواب شما
انسان به طور متوسط یک سوم مدت عمر خود را در خواب سپری می کند بنابراین خواب همیشه برای انسان و سلامتی او اهمیت بالایی داشته است. مشکلات خواب، بی خوابی و بدخوابی از بزرگ‌ترین مشکلات قرن حاضر دانست، برای حل این مشکل روش‌های زیادی وجود دارد که شاید اشاره به برخی از این تکنیک‌ها بتواند مشکل شما را حل کند. در این مقاله ۵ روش یاده را به شما معرفی می کنیم که می‌تواند مشکل خواب شما را حل کند:
مشکلات خواب

 

با یک مشاور صحبت کنید

در بسیاری از موارد، مشکلات خواب، ریشه‌های اضطراب و افسردگی دارند، به همین دلیل است، که لازم است اگر هیچ روشی به خواب شما کمک نمی‌کند با یک مشاور یا روانشناس درباره مشکلات خود صحبت کنید.

مشکلات خواب

 

مصرف کافئین را کاهش دهید

بر اساس اطلاعات مندرج در نشریه بهداشت هاروارد اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است مصرف بیش از حد کافئین در طول روز، علت اصلی مشکل شما باشد؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان در ساعات پایانی شب کافئین نخورید.

>>>بیشتر بخوانید:

اگر از بی خوابی رنج میبرید این متن را بخوانید…!

یادداشت
یک دفتر خاطرات خواب داشته باشید

طبق تحقیقاتی که توسط مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون منتشر شد، هنگامی که افراد خاطرات مرتبط با ساعات خواب خود را ثبت کردند، کمتر دچار مشکلات خواب شدند، درواقع وقتی شما خاطرات خود را ثبت می‌کنید، متوجه می‌شوید مسیر خواب شما چگونه است، در چه ساعاتی راحت‌تر به خواب می‌روید، در چه ساعاتی سخت‌تر و حتی چه خوراکی‌هایی شما را دچار مشکلات خواهد کرد.

کتاب خواندن
مطالعه و قدم زدن

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند این است که وقت زیادی را در تخت به امید خوابیدن می‌گذرانند. اما این اشتباه است و بهتر است افراد وقت خود را صرف مطالعه یا حتی قدم زدن آهسته کنند. البته بهتر است مطالعه در فضایی در نور مناسب (نه زاد و نه کم) انجام شود و قدم زدن نیز با سرعت بیش از حد نباشد.

رژیم غذایی
رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین کافی، فیبر و لبنیات است، زیاده وری در مصرف چربی ها، مواد غذایی سنگین و پرکالری و خوراکی‌های ناسالم می‌تواند رژیم غذایی را به خطر بیندازد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393707

ثبت نظر

-