تارتار: به بازیکنانم پیشنهاد میلیاردی می‌دهند/ ۵ دقیقه هم اوت‌ دستی تمرین نمی‌کنیم

  • کد خبر : 393677
  • 01 اسفند 1399 - 22:33
تارتار: به بازیکنانم پیشنهاد میلیاردی می‌دهند/ ۵ دقیقه هم اوت‌ دستی تمرین نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید به هیچ مربی‌ای ارتباط ندارد که تیمش از تاکتیک اوت دستی استفاده می‌کند.

مهدی تارتار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پیکان اظهار کرد: با توجه به این که من سه روز مانده به شروع لیگ سرمربی پیکان شدم، کار سختی را داشتم و من می‌دانستم با توجه به موجودی که داریم، کار برای‌مان سخت خواهد بود. با توجه به فلسفه فوتبال من که مالکیت توپ و بازی روی زمین است، نمی‌توانستیم این شیوه را پیاده کنیم اما و وقتی باشگاه در هفته دوم با درخواست ما برای جدایی موافقت نکرد و ما هم ایستادیم و کار کردیم.

او افزود: با توجه به این که تیم ارزان لیگ هستیم و ۷۰ و ۸۰ درصد تیم نسبت به سال گذشته تغییر کرد، نتایج بدی را کسب نکرده‌ایم اما خودم انتظار بیش‌تری دارم فکر می‌کنم از نظر فوتبالی باید در جایگاه بالاتری قرار بگیریم. با تلاش کنیم با جذب بازیکنان جدید در نیم فصل کم‌وکاستی‌ها را جبران کنیم و نتایج بهتری در نیم‌فصل دوم بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان هم‌چنین گفت: فاصله بین تیم‌ها کم شده است و فکر می‌کنم از وقتی ورود بازیکنان خارجی ممنوع شده، فاصله بین تیم‌ها هم کم‌تر شده است. هر چند بین بودجه باشگاه‌ها فاصله وجود دارد اما از نظر کیفیت فاصله زیاد وجود ندارد. البته برخی تیم‌ها از نظر بازیکنان شرایط بهتری دارند.

وی هم‌چنین درباره نقل‌وانتقالات نیم فصل هم گفت: در چند روز گذشته با بازیکنان ما تماس گرفته‌اند و پیشنهادات چند میلیاردی داده‌اند. این درست نیست به بازیکنی که تحت قرارداد است پیشنهاد می‌دهند. ما از نظر بازیکن دچار مشکل هستیم و باید بازیکن جذب کنیم اما برخی با بازیکنان ما که قرارداد هم دارند تماس گرفتند و آن‌ها را هوایی کرده‌اند. باید مسائل اخلاقی را در نظر بگیرند که در حق تیمی اجحاف نشود.

تارتار تصریح کرد: برخی بازیکنان قصد دارند از تیم خود جدا شوند و خودشان به ما پیغام داده‌اند. بازیکنی که بتواند جدا شود و بتواند از نظر فنی به ما کمک کند، ما او را جذب می‌کنیم.

وی درباره انجام سه دیدار از نیم فصل دوم لیگ برتر و تعطیلی لیگ بعد از آن هم گفت: به شخصه دوست داشتم تعطیلات نیم فصل شروع بشود و تیم‌هایی مثل ما که نیاز به تقویت دارند بتوانند با بازیکنان جدید خود هماهنگ بشوند و نیم فصل دوم آغاز شود. از قبل به ما گفتند که به خاطر برنامه تیم ملی قرار است سه بازی از نیم فصل دوم هم برگزار شود تا بعد به تعطیلات برویم اما حالا که بازی‌های تیم ملی به تعویق افتاده، بهترین موقع بود که بازی‌ها تعطیل بشود. با این حال سازمان لیگ تصمیم گرفته و ما هم احترام می‌گذاریم.

تارتار در ادامه درباره تاکتیک گلزنی تیمش روی اوت دستی هم گفت: به هیچ مربی‌ای ارتباط ندارد که تیمی با چه تاکتیکی بازی می‌کند. درباره این موضوع باید از حمید مطهری و یحیی گل‌محمدی تشکر کنم که حرفه‌ای و اخلاقی درباره تاکتیک تیم ما صحبت کردند. در بازی با پرسپولیس دو فرصت گلزنی تیم ما روی همین اوت دستی‌ها به دست آمد. روی این تاکتیک خطرات زیادی ایجاد کردیم و دو گل هم به ثمر رساندیم. ضمن این که وقتی دستیار یورگن کلوپ هم  به بازیکن ما توصیه می‌کند، یعنی این بازیکن عملکرد خوبی داشته و باید از این بازیکن و تاکتیک استفاده کنیم. از تاکتیک اوت تیم‌های زیادی به گل رسیدند. البته من از بینندگان که در جریان بازی اوت زیادی می‌بینند عذرخواهی می‌کنم چون شاید برای‌شان جذاب نباشد. ما سعی می‌کنیم تا جایی که نیاز نباشد از اوت‌ها کوتاه استفاده کنیم. اما باز هم می‌گویم این موضوع به مربیان و آنالیزورهای دیگر ارتباطی ندارد و همه باید فقط درباره تیم خود صحبت کنند. البته برخی مربیان هم به تاکتیک تیم ما احترام گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تمرینات پیکان روی استفاده از اوت‌ها تمریناتی انجام می‌شود یا خیر؟ گفت: قبول دارم هرچه بگذرد تیم‌ها از تاکتیک اوت دستی شناخت بهتری پیدا می‌کنند و برای مقابله با  آن برنامه‌ریزی می‌کنند اما صادقانه بگوییم در طول هفته حتی در حد ۵ دقیقه روی اوت‌های نادر محمدی تمرین نمی‌کنم چون اصلا نمی‌شود تشخیص داد توپ کجا فرود می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اشتباهات داوری در نیم فصل نخست لیگ بیستم اشاره کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که داوران ما سالم هستند و اشتباهات سهوی هستند اما در کشور ما که منابع و زیادی دارد چرا نباید سیستم VAR بیاید؟ تنها راه حل کم شدن اشتباهات داوری که همه دنیا از آن بره می‌برند همین است. چرا در کشور ما استفاده نمی‌شود؟ باید پیگیری شود این سیستم به کشور ما وارد شود. همه زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند. الان جنگ نابرابری وجود دارد که برخی باشگاه‌ها اوضاع مالی خوبی دارند و برخی دیگر وضعیت خوبی ندارند. من نمی‌دانم چه کسی قرار است رییس فدراسیون فوتبال شود اما هر کسی قرار است بیاید، اولین کارش باید پیگیری ورود سیستم VAR باشد.

او هم‌چنین درباره انتخابات فدراسیون فوتبال هم گفت: من دوست دارم علی کریمی که از جنس فوتبال است انتخاب شود اما رای دهندگان ما چه کسانی هستند؟ آیا افرادی هستند که به علی کریمی رای بدهند؟ من امیدوارم بهترین فرد انتخاب بشود و از انتخاب علی کریمی استقبال می‌کنیم. علی کریمی درد فوتبال را به خوبی می‌داند و او فردی هست که دست دارد کمک کند.

او در پایان درباره این که آیا پیشنهادی برای هدایت سایر تیم‌ها داشته است یا خیر، گفت: پیشنهاداتی بود و صحبت‌هایی انجام اما من همه را به باشگاه واگذار کردم و گفتم که باشگاه پیکان باید تصمیم بگیرد. الان هم کارمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم در نیم فصل دوم نتایج بهتری بگیریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393677

ثبت نظر

-