بهترین بازارهای گل تهران

  • کد خبر : 393313
  • 01 اسفند 1399 - 1:42
بهترین بازارهای گل تهران

 

بازارهای گل تهران

در شهر تهران بازارهای گل متعددی وجود دارند که هر کدام در یک منطقه از شهر وجود دارند و برای ساکنین آن مناطق در دسترس تر هستند.برخلاف تصورمان باغ گل های تهران، فقط جایی برای خرید کود و درختچه و گلدان نیستند، بلکه می‌شود یک صبح را به گردش در آنها اختصاص داد؛ گردشی که نه هزینه چندانی دربردارد و نه زمان خالی زیادی می‌خواهد.

بازارهای گل تهران/بازار گل محلاتی

اگر ساکن شرق تهران هستیم، بهتر است وقت‌مان را با رفتن به باغ‌های دیگر تلف نکنیم و یک راست به اینجا بیاییم. این بازار که یکی از بزرگترین باغ گل های تهران است، در عید کارش را از حدود ساعت ۵ صبح شروع می‌کند و درهایش هم در ساعت ۱۲ شب بسته می‌شود. اما در روزهای معمول غرفه‌ها ساعت ۱۱:۳۰ صبح کارشان را تعطیل می‌کنند و می‌روند؛ مگر در روزهای تعطیل که تا ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ بازند.

اینطور گفته می‌‎شود که وسط هفته، قیمت گل و گلدان‌های این باغ، کمی کمتر از آخر هفته است. در این بازار علاوه بر گل، گیاه، گلدان‌های آپارتمانی و … لوازم سفره عقد هم فروخته می‌شود. بعضی از مغازه‌های این بازار عمده‌فروش هستند، ولی بیشترشان تک‌فروشی هم دارند.

ویژگی مثبت دیگر بازار گل محلاتی، دسترسی راحت به آن است؛ چیزی که بازارهای دیگر از آن بی‌بهره‌اند. علاوه بر خودروی شخصی می‌توان با مترو هم به ایستگاه نبرد رفت و از آنجا با یک کورس تاکسی به بازار گل رسید. از میدان هفت تیر، میدان امام خمینی و چهارراه خمینی هم تاکسی‌ها، مستقیم ما را به سمت اتوبان محلاتی می‌برند.

آدرس: بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین تر از دادگاه خانواده، بازار گل شهید محلاتی


بازارهای گل تهران/بازار گل خاوران

بهترین باغ گل های تهران کدامند؟

این بازار گل که اسم اصلی‌اش بازار گل امام رضا (ع) است، در جنوب شرق تهران قرار دارد. بازار گل خاوران دومین بازار گل بزرگ تهران است و ساعت کار مغازه‌هایش هم مثل بازار محلاتی از ۴ صبح تا ۱۱ صبح است.

این بازار، دو خیابان، پنج کوچه و پارکینگی برای کانیوزن دارد و علاوه بر گل، درختچه و گلدان، لوازم باغبانی هم می‌فروشد. اگرچه تنوع گل‌های اینجا زیاد است، ولی مغازه‌ها بیشتر با مصالح موقتی ساخته شده‌اند و برای همین نمای چندان خوبی را در اینجا نمی‌بینیم.

آدرس: جاده‌ خاوران بعد از شهرک مشیریه


مزرعه گل های لزور منظره ای شگفت انگیز

جنگل های رامسر زیرپای بسازبفروش ها

کاشت و نگهداری گل نرگس

بازار گل بهشت زهرا

بهترین باغ گل های تهران کدامند؟

این بازار گل که در مسیر بهشت زهرای تهران قرار دارد، به خصوص پنجشنبه‌ و جمعه‌ها غلغله می‌شود، اگرچه همه مشتریان این بازار را صاحبان عزا تشکیل نمی‌دهند و خیلی‌ها هم برای خرید گلدان، گل‌های آپارتمانی و گل به این منطقه می‌آیند. ساعت کاری بازار گل بهشت زهرا معمولا از بقیه بازارهای گل بیشتر است و وقت بیشتری برای گشتن در آن هست. بیشتر گل‌فروش‌های سر چهارراه‌ها، گل‌های خود را از این بازار تامین ‌می‌کنند.

آدرس: ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد


‌ بازار گل فکوری

بهترین باغ گل های تهران کدامند؟

این فقط ساکنان شرق تهران نیستند که می‌توانند از زیبایی‌های بازار گل فکوری لذت ببرند؛ بلکه آنهایی که حوالی غرب هم زندگی می‌کنند، می‌توانند یک صبح روز تعطیل عازم باغ گل شهید فکوری بشوند.

خوبی این بازار در این بوده که برخلاف بقیه، پارکینگی مجزا دارد و جای نگرانی برای پارک ماشین وجود ندارد. ویژگی دیگرش هم مثل همه بازارهای گل، قیمت معقول گل‌ و گلدان‌هایش است. در این بازار مثل بازار محلاتی درخت‌ها و نهال‌های میوه، گیاهان زینتی، کاکتوس‌ها، گیاهان بیرونی، انواع بذرهای سبزیجات، خوراکی و گل‌های آپارتمانی فروخته می‌شود.

آدرس: ابتدای جاده مخصوص کرج


بازار گل غرب تهران

بهترین باغ گل های تهران کدامند؟

بازار گل دیگری هم در شمال غرب تهران وجود دارد. بیشتر گل‌های بازار گل آبشناسان، از بازار محلاتی به اینجا می‌آیند و به همین دلیل هم با قیمت عمده فروخته نمی‌شوند.

بازار کوچک غرب تهران، شش سالن دارد که گل‌های آپارتمانی، تزیینی و باغچه‌ای را با تنوع خوبی به فروش می‌رساند. ساعت کار این باغ گل از ۹ صبح تا یک ظهر و ۴ بعدازظهر تا ۸ شب ادامه دارد. برای همین این بازار بیشتر مناسب آنهایی‌ست که خیلی هم سحرخیز نیستند.

آدرس: انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان

وب‌سایت اسنپ تریپ

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393313

ثبت نظر

-