یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

  • کد خبر : 393119
  • 01 اسفند 1399 - 0:02
یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پزشکان در آمریکا می گویند: برخی از زنان این گره‌های لنفاوی زیر بغل را با توده‌های سرطانی اشتباه می‌گیرند و همین امر بسیاری از زنان را به انجام ماموگرافی پیش از موعد، بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ وا داشته است.

در حالی که متخصصان می گویند تورم غدد لنفاوی پس از واکسن بی‌ضرر بوده و حتی مردان نیز آن ‌را تجربه می‌کنند اما با این حال پزشکان نگران هستند که این امر باعث ترس بی‌مورد در زنان شود.

علاوه بر این، از آنجا که این غدد لنفاوی متورم می‌توانند در ماموگرافی خود را نشان دهند، ممکن است باعث ایجاد پاسخ مثبت کاذب شده و نیاز به آزمایش‌های غیرضروری بیشتر را افزایش دهند.

بنابر گزارش سایت تخصصی وب ام دی، به گفته متخصصان بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل در جمعیت واکسینه‌شده بسیار غیرمعمول است و تاکنون فقط در ۰.۲ تا ۰.۴ درصد از این افراد مشاهده شده است.

کارشناسان اکنون از زنان می‌خواهند که حداقل یک ماه پس از واکسیناسیون، ماموگرافی خود را به تاخیر بیاندازند و در مواقع ضروری با پزشک خود مشورت کرده و در صورت مشاهده سایر علائم جدی تر مرتبط با سرطان اقدام به انجام سایر آزمایشات ضروری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393119

برچسب ها

ثبت نظر

-