زنان بداخلاق‌ باهوش‌ تر از بقیه‌

  • کد خبر : 393110
  • 30 بهمن 1399 - 23:45
زنان بداخلاق‌ باهوش‌ تر از بقیه‌

 

زنان بداخلاق

همسر بداخلاق و پرخاشگر همیشه زندگی را تلخ می کند. اگر همسر شما هم بداخلاق است با روش هایی می توانید او را قلق یابی کنید.

اگر اطرافیان از شما شاکی‌اند که بداخلاق هستید، ناراحت نشوید، چون دانشمندان اخیرا دریافته‌اند زنانی که معمولا بداخلاق‌اند باهوش‌تر از بقیه‌اند. پس از این به بعد به خودتان سخت نگیرید و فشار نیاورید که همیشه آدم خوش اخلاقی باشید. در عوض، ویژگی غیرقابل تحمل‌تان را با آغوش باز بپذیرید و آن را یک نعمت تلقی کنید، حتی می‌توانید به خودتان ببالید که بداخلاقید!

با ما همراه باشید تا از نتایج مطالعه‌ای برای‌تان بگوییم که دریافته کمی بداخلاق و بدعنق بودن در واقع می‌تواند به نفع‌تان باشد.

چرا بداخلاق بودن شما را باهوش‌تر می‌کند؟

یک پژوهش همه جانبه که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد و New South Wales انجام شده دریافته زنان بداخلاق معمولا باهوش‌ترند. این نتیجه بر اساس این واقعیت است که یک زن وقتی بداخلاق و کج خلق می‌شود نه تنها تصمیم‌های بهتری می‌گیرد بلکه حافظه‌ی تند و تیزتری برای به خاطر آوردن جزئیات و اطلاعات انباشته شده در ذهن خود نیز پیدا می‌کند.

بداخلاقی یک جنبه‌ی منفی گرایی و بدبینی در ذهن دارد که باعث می‌شود افراد نسبت به پیرامون خود آگاه‌تر شوند. به همین دلیل وقتی یک می‌شود، تمرکز بیشتری پیدا می‌کند و در مورد آنچه که می‌بیند منطق شدیدتری پیدا می‌کند و تفکرش در آن لحظه جدی‌تر و دقیق‌تر است.

زن‌های بداخلاق و دمدمی مزاج در شخصیت خود یک خوی منفی مداوم دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد توجه بیشتری به جنبه‌های گوناگون زندگی خود داشته باشند و هوشمندانه‌تر عمل کنند. این مسئله خصوصا زمانی بیشتر جلوه می‌کند که نیاز دارند تصمیم‌های مهمی بگیرند یا به دنبال راه‌حل‌هایی برای مسائل دشوار اجتماعی یا حرفه‌ای هستند، زیرا طبق ویژگی خاص شخصیت خود، به جای اینکه از احساسات و عواطف برای انتخاب و تصمیم گیری استفاده کنند، یک تجزیه و تحلیل سخت و دقیق از شرایط موجود به عمل می‌آورند.

آدم‌های زیادی خوشحال، تصمیم‌های خوبی نمی‌گیرند

در مطالعه‌ی انجام شده این مسئله نیز بررسی شد که آدم‌های شاد در مواجهه با موقعیتی که نیاز به یک تصمیم گیری سخت یا ارزیابی دقیق و جدی دارد چگونه واکنش نشان می‌دهند. دانشمندان دریافتند این افراد نیز یک امتیاز دارند: آن‌ها خلاقانه‌تر عمل می‌کنند!

اما جالب است بدانید اگر بیش از اندازه شاد و خوشحال باشند، خلاقیت‌شان دیگر به کارشان نخواهد آمد! زیرا شادی زیاد آن‌ها معمولا آن‌ها را احساساتی‌تر و بی‌دقت‌تر کرده و باعث می‌شود ژرف اندیشی و دقت نداشته باشند؛ بنابراین در نهایت، شادی آن‌ها منجر به یک انتخاب و تصمیم بد خواهد شد که می‌تواند پیامد‌های بد و منفی داشته و در برخی موارد حتی فاجعه به بار آورد.

>>>بیشتر بخوانید:

تفاوت‌های شخصیتی؛ مردان آناناسی، زنان هلویی!

علل تمایل مردان جوان به زنان جا‌افتاده چیست؟

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

زن‌های بداخلاق باهوش‌ترند

حالا چه باید بکنید اگر معمولا بداخلاق نیستید؟!

همیشه شنیده‌ایم که می‌گویند آدم‌ها همیشه شاد یا همیشه ناراحت نیستند و زندگی هم لحظات خوشحال کننده دارد و هم موقعیت‌های ناراحت کننده. نوسانات خلقی ما بستگی به حوادث و ماجرا‌های روزمره‌مان نیز دارد که معمولا موقتی هستند.

اما این مطالعه نشان می‌دهد بهتر است زمان‌هایی که با مسئله‌ای روبرو می‌شویم یا مجبوریم تصمیم مهم و دشواری بگیریم، کمی بداخلاق و جدی شویم. منفی گرایی درون ما (درون همه‌ی آدم‌ها وجود دارد)، ما را وادار می‌کند روی جزئیات یک موقعیت متمرکز شویم و بررسی کنیم چه چیزی برای‌مان بهترین است و به نفع ماست. به هر حال این یک توصیه است و شما می‌توانید بعد از اینکه راه حل مسئله‌ای را پیدا کردید یا تصمیم مهمی را گرفتید، دوباره به چهره‌ی خندان و خوشحال خود برگردید!

بداخلاقی شاید مفید باشد، اما مضراتی هم دارد

خانم‌های بداخلاق علاوه بر اینکه بهتر تجزیه و تحلیل می‌کنند و قاضی‌های خوبی هستند، مهارت مدیریتی قابل ستایشی نیز دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تیم‌ها و گروه‌ها را موثرتر مدیریت و رهبری کنند. اما بداخلاقی همیشه هم اینقدر خوب نیست.

بداخلاق و عصبی و زودخشم و تحریک پذیر بودن باعث می‌شود آدم‌ها بیشتر تحت تنش و استرس باشند و حتی دچار اضطراب و افسردگی مزمن شوند. به همین دلیل کارشناسان و دانشمندانی که مطالعه‌ی گفته شده را انجام داده‌اند توصیه می‌کنند افراد بداخلاق سعی کنند هیجانات و احساسات خود را تعدیل و کنترل کنند تا این خلق و خوی آن‌ها به کیفیت زندگی‌شان لطمه نزند و به ضررشان تمام نشود.

برترین‌ها: منبع: brightside

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=393110

برچسب ها

ثبت نظر

-