تمیز کردن خانه

ترفندهای تمیز کردن خانه در کمترین زمان ممکن

  • کد خبر : 392330
  • 30 بهمن 1399 - 12:22
ترفندهای تمیز کردن خانه در کمترین زمان ممکن

حتما تا به حال شنیده اید هر کس بیشتر کار کند زرنگ تر نیست اما در مورد تمیز کردن خانه قضیه فرق دارد. هر چه در منزل کار می کنیم کارها تمام شدنی نیستند.

ترفندهای تمیز کردن خانه

ما در این متن می خواهیم ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که با کمترین کاری که انجام می دهید بیشترین نتیجه را کسب خواهید کرد.

✔ نکات تمیز کردن آشپزخانه

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه و داشتن سینکی بدون لک، خروجی آب را مسدود کنید و دو قرص تمیز کننده در آن بگذارید و سینک را تا نیمه پر از آب کنید. چندین ساعت بعد آب آن را تخلیه کنید. خواهید دید روز بعد سینک شما خواهد درخشید.

اگر مورچه ها مشکل زیادی برای شما ایجاد کرده اند و برای از بین بردن آن ها مشکل دارید کافی است با گچ خطی در اطراف منطقه ای که نمی خواهید وارد شوند بکشید. اگر منطقه ی شما باران خیز است، بهتر است هر بار که باران می آید دوباره مجدد خط را بکشید.

ترفندهای تمیز کردن خانه و اجاق

برای تمیز کردن اجاق فر، یک قاشق جوهر لیمو را لا نصف فنجان آب در ظرفی گذاشته و داخل فر قرار دهید. اجازه دهید پنج دقیقه بجوشد تا بخار کند و بخار آن دیواره های اجاق را تمیز کنند. سپس با دستمالی دیواره ها را تمیز کنید.

برای جمع آوری قطعات کوچک شیشه، بهتر است تکه ای نان را روی قسمتی که شیشه ها وجود دارند، فشار دهید و سپس خواهید تمام تکه های ریز شیشه جمع خواهند شد بدون کمترین دردسری.


>>حتما بخوانید: نحوه تمیز کردن لوازم الکتریکی+ آموزش


ترفندهای تمیز کردن خانه

نکات تمیز کردن اتاق نشیمن

برای حذف تو رفتگی وسایل روی فرش. کافی است یک حوله چایی را روی آن محل قرار دهید و سپس با یک اتوی داغ روی حوله قرار دهید. این حرارت فیبرهای فرش را بالا خواهد آورد. از ترکیب های شیمیایی برای برطرفی جای تو رفتگی استفاده نکنید.

برای تمیز کردن شیشه ها، یک قاشق نشاسته ی ذرت را به یک لیتر آب نیمه گرم بیفزایید. با یک اسفنج یا پارچه نرم آن را روی شیشه بکشید و سپس با یک پارچه یا کاغذ آن را خشک کنید.

برای مانع شدن نشستن خاکستر روی قسمت هایی از بخاری که احتمال خاکستر نشستن است. با اسپری آب یک لایه روی آن قسمت ها اسپری کنید و یک لایه ی ظریف روی آن قرار دهید.

نکات تمیز،کردن اتاق خواب

برای مشخص شدن پریزهای برق در تاریکی، نقطه ای از رنگ های نورانی روی نواری بکشید و به پریز بچسبانید. با این ترفند در تاریکی پریزهای برق خود را به راحتی پیدا خووهید کرد.


>>بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن بی خطر گوش


ترفندهای تمیز کردن خانه

نکات مراقبت از لباس

برای جلوگیری از شل شدن یا افتادن دکمه لباس بهتر است روی نخ بالا یا ریشه ی نخ را کمی لاک زده و اجازه دهید خشک شود.
برای اینکه قیچی شما تیز شود می توانید با قیچی فویل آلومینیوم یا کاغذ سمباده ی درشت را ببرید.
برای تمیز کردن قسمت پایین اتو بهتر است کمی نمک به آن قسمت پاشیده و اتو را عقب و جلو بکشید تا آن قسمت کاملا تمیز شود.

نکات حذف لکه

برای پاک کردن لک باقیمانده از چسب برچسب های فروشگاه می توانید از روغن اکالیپتوس استفاده کنید.

برای حذف کردن لک روغن از روی لباس باید مقداری آرد ذرت روی آن قسمت مالیده و با برس به آرامی بکشید سپس آن را تکان دهید و سپس کمی آرد ذرت روی آن پاشیده و اجازه دهید چند ساعتی بماند. بعد از آن لباس را با دست بشویید یا روی دور کم ماشین لباسشویی بگذارید و آن را بشویید.

برای تمیز نگه داشتن رومیزی مرمر باید واکس ماشین را روی آن رومیزی بکشید و لایه ای از واکس روی آن قرار دهید تا رومیزی دیگر لک نشود.

برای تمیز کردن یقه ها و پاک کردن لک روی یقه و آستین ها باید شامپو مو روی آن قسمت ها مالیده و به خوبی آن را با برس کشیده و سپس آبکشی نمایید.

برای حذف کردن جای انگشتان دست از روی سطوح استیل بهتر است روی پارچه ای مقداری روغن بچه ریخته و روی آن سطح بمالید تا کاملا تمیز شود.


>>بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در هنگام تمیز کردن تلویزیون


ترفندهای تمیز کردن خانه

نکات حذف بو

برای ازبین بردن بوی بد دستشویی بهتر است کبریتی را روشن کنید و اجازه دهید چند ثانیه بسوزد تا بوی بد دستشویی گرفته شود.
برای از بین بردن بوی جاروبرقی در حین جارو کشیدن بهتر است نزدیک به قسمت تهویه ی جارو برقی مقداری از روغن مورد علاقه را در آن قسمت ریخته و اجازه دهید جارو برقی کار کند. با این روش باد گرم به روغن می زند و آن را در اتاق پخش می کند. بنابراین در حین جارو زدن بوی مورد علاقه ی خود را در اتاق پخش خواهید کرد.

ترفندهای تمیز کردن خانه و بو

برای مخفی کردن بوی بد و زننده بهتر است مقداری قهوه را در ماهیتابه ای ریخته و اجازه دهید بسوزد سپس بوی آن بر بوی بد اتاق غلبه خواهد کرد.

برای اینکه شمع ها بیشتر دوام پیدا کنند باید آن ها را داخل پلاستیکی ریخته و داخل فریزر قرار دهید. با این ترفند، شمع ها عمر بیشتری خواهند داشت.

نکته ی تمیز کردن حمام

براز اینکه شیشه ی حمام بخار نگیرد بهتر است شیشه را با صابون بکشید و سپس با یک پارچه ی نرم تمیز کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=392330
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.homestolive.com.au

برچسب ها

ثبت نظر

-