مادر نمونه کیست؟

چگونه یک مادر خوب برای فرزندمان باشیم؟

  • کد خبر : 392250
  • 30 بهمن 1399 - 11:22
چگونه یک مادر خوب برای فرزندمان باشیم؟

شما حتماً کارهای چالش برانگیزی را در زندگی انجام داده اید، اما اگر اخیراً مادر شده اید، می دانید که این وظایف در مقایسه با مادر بودن هیچ اهمیتی نداشتند. مادر بودن برای اولین بار یک وظیفه دلهره آور است. دویدن به دنبال فرزندان برای هر کار کوچک، شما را خسته می کند. فرزند شما از همان زمان بارداری به شما وابسته است.

💠 چگونه یک مادر خوب برای فرزندمان باشیم؟

شما پرستار، بهترین دوست، مربی، مراقب و مهمترین فرد در کل جهان هستید. آن شخص کوچک برای شما بسیار مهم است، بنابراین احساس مسئولیت داشتن مشکل است. واضح است که شما همه کارهای ممکن را برای اینکه یک مادر نمونه باشید انجام می دهید، مگر نه؟ بنابراین، در اینجا چند نکته اساسی آورده شده است که به شما کمک می کند مادر خوبی برای فرزند خود باشید.

💠 ویژگی های یک مادر خوب برای فرزندمان چیست؟

شما فقط مسئول سلامت فرزند خود نیستید ، بلکه رشد عاطفی و ذهنی او نیز بر عهده شما هست. کودک شما قرار است به شما نگاه کند تا به او کمک کند یاد بگیرد چگونه خودش به تنهایی در این دنیا راه را پیدا کند.

نگران نباشید فقط آنچه را که برای شما و فرزندتان بهتر است انجام دهید و بدانید که همه والدین سبک خاص خود را دارند. در اینجا برخی از خصوصیات کلی یک مادر خوب وجود دارد که می توانید در سفر تبدیل شدن به یک مادر نمونه از آنها بهره بگیرید.


>>بیشتر بخوانید: تغذیه با شیر مادر؛ ۱۱ فایده‌ای که نمی‌دانستید


💠صبور باشید

صبر، تعریف یک مادر خوب است. کودکان همزمان با رشد، سعی در کشف و یادگیری جهان دارند. گاهی اوقات، هنگام کاوش یا امتحان چیزهای جدید، می توانند بسیار بی دقت هم باشند. بنابراین اگر آنها به دنبال تزئین دیوارها با هنر خود هستند و یا شیر را روی فرش مورد علاقه شما می ریزنند، لطفاً صبور باشید. سرشان فریاد نزنید چند نفس عمیق بکشید و تمام تلاش خود را برای آرامش انجام دهید. صبر هم برای شما و هم برای فرزندانتان خوب است زیرا آنها خصوصیاتی را که در شما و همسرتان می بینند بدست می آورند.

💠 در دسترس باشید

ارتباط خوب در یک خانواده برای درک یکدیگر و ایجاد یک رابطه مطمئن و دوست داشتنی الزامی است. کودکان در هر سنی باید احساس کنند که می توانند برای هر نوع مشکلی، حتی برای مشکلاتی که حساس هستند، به مادرشان نزدیک شوند. بنابراین، ارتباطات باز و صادقانه را از همان سنین پایین پرورش دهید.


>>بیشتر بدانید: سپندارمذگان، روز جهانی زمین و بانوان گرامی باد


💠 مربی باشید

با کمک به کودک خود برای تقویت مهارت های خود، به او اعتماد کنید. وقتی کودک شما رشد می کند و به چیزهایی علاقه نشان می دهد، وقت بگذارید و به او واقعا بیاموزید. برخی از کودکان از همان کودکی استعداد خود را نشان می دهند. توجه کنید، اگر فرزندتان استعداد خاصی دارند به آن ها در پرورش مهارت ها و استعدادها کمک کنید تا بتوانند در زندگی خود مستقل باشند.

💠 احترام بگذارید

احترام باید کسب شود و فرزندان شما نیز باید این مورد را یاد بگیرند. آنچه برای جلب احترام فرزند خود انجام می دهید، به نوبه خود به او می آموزد که به خود احترام بگذارد . کودکانی که چگونگی احترام به خود ودیگران را یاد گرفته اند، خوشبخت تر، سخاوتمندتر هستند و توانایی ایجاد روابط خوب را هنگامی که بالغ شدند هم یاد می‌گیرند.


>>حتما بخوانید: نگاه مادرانه به روایت زندگی شهدا


مادر خوب برای فرزندمان

💠 برای فرزند خود وقت بگذارید

خواه یک مادر شاغل باشید یا مادر خانه دار، باید برای فرزندان خود وقت پیدا کنید. شما باید به آنچه آنها دوست دارند علاقه مند شوید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. اینکه چگونه یک مادر خوب برای فرزندمان باشیم؟ به این عوامل بستگی دارد در مواقعی که به شما احتیاج دارند کنار آنها باشید. این باعث می شود فرزندانتان احساس ارزشمند بودن پیدا کنند و به نوبه خود باعث اعتماد به نفس، عزت نفس و عشق می شود.

💠 فروتن باشید

این چیزی است که ممکن است سخت باشد، اما مهم است که یک وضعیت را بررسی کنید و اگر اشتباه کردید از فرزند خود عذرخواهی کنید. این امر نه تنها مانع از بدتر شدن شرایط می شود بلکه به کودک شما این درس ارزشمند را می دهد که همه اشتباه می کنند و اشکالی ندارد، ولی به شرطی که فروتن باشید و اشتباهات خود را بپذیرید. این باعث احترام گذاشتن آنها به شما خواهد شد.

مادر خوب برای فرزندمان

💠 تشویق کننده باشید

قبل از اینکه در کار خود به موفقیت برسند، بارها شکست می خورند، چه راه رفتن، سینه خیز رفتن، غذا خوردن به تنهایی یا هر چیز دیگری که ممکن است امتحان کنند. این وظیفه شماست که مدام آنها را تشویق کنید حتی اگر بی نهایت شکست بخورند. کودکانی که مادران حامی و تشویق کننده دارند می توانند شکست های خود را نادیده بگیرند و بدون پشیمانی دوباره تلاش کنند. این صفتی است که آنها هنگام رشد فرا خواهند گرفت. همچنین به طور کلی نسبت به دیگران تشویق و حمایت بیشتری خواهند کرد.

💠 درک کنید

این یکی از مهمترین ویژگی های یک مادر  است. شما باید وقت بگذارید و به سخنان فرزندان خود گوش فرا دهید و سعی کنید موقعیتی را از دیدگاه آنها درک کنید. بچه های شما باید بدانند که می توانند برای هر چیزی و در هر زمان و بدون توجه به سن آنها، از راهنمایی شما استفاده کنند.

مادر خوب برای فرزندمان

💠 قوی باشید

مادر بودن می تواند یک کار استرس زا باشد و این اغلب به قیمت خود شما تمام می شود. یک زن برای اینکه بتواند همه چیز را برای تربیت فرزندان سالم و شاد به او بدهد، باید مایل باشد هرچه می خواهد را رها کند. اطمینان حاصل کنید که برای فرزندان خود قوی باشید زیرا تماشای اینکه چطور زندگی را به صورت روزمره اداره می کنید چیزی است که به آنها الهام می بخشد و به آنها درسهای ارزشمندی درباره قدرت و نحوه استقامت و بکارگیری آنها در زندگی روزمره می آموزد.

مراقبت از فرزندان شما چیزهای زیادی از شما می گیرد و مهم این است که کمی عشق و مراقبت از خود نشان دهید. حتماً از نظر جسمی خود را سالم نگه دارید و هر چند وقت یک بار مدتی را از بچه ها دوری کنید تا ذهن و احساسات خود را دوباره شارژ کنید. در صورت سوختن انرژی شما ، به هیچ وجه نمی توانید به فرزندان خود کمک کنید. مادر قلب خانواده و دست راهنمای کودک است. بنابراین، الگوی خوبی برای فرزند خود باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=392250
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : parenting.firstcry.com

ثبت نظر

-