کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

  • کد خبر : 392166
  • 01 اردیبهشت 1400 - 11:55
کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

شرکت‌هایی که بیشترین مخارج سرمایه‌ای در سال دارند، به‌طور طبیعی آن شرکت‌هایی هستند که توسعه کسب و کارشان نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و ناتمام دارد که برای مثال می‌توان به زمین، ماشین‌آلات کارخانه‌ای و ماشین‌آلات سنگین و غول‌پیکر و زیرساخت‌ها اشاره کرد. 

مخارج سرمایه‌ای خرید‌های عمده‌ای هستند که شرکت‌ها برای ادامه و توسعه کسب و کارشان به آن نیاز دارند. از آنجا که مخارج سرمایه‌ای بسیار هنگفت هستند، در عمل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت نیز دارند. بنابراین با بررسی صنایعی که بیشترین مخارج سرمایه‌ای را دارند می‌توان به این نتیجه رسید که کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را نیز جذب می‌کنند.سرمایه گذاری صحیح در صنایع

<<<بیشتر بخوانید:

بهترین محل سرمایه گذاری پول در این روزها

شرکت‌هایی که در صنایع انرژی و مخابرات فعال هستند، همیشه بیشترین مخارج سرمایه‌ای و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را در دنیا داشته‌اند.

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه انرژی را می‌توان به شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز و زغال سنگ و شرکت‌های فعال در حوزه نیرو که انرژی را به کسب‌وکار‌ها و افراد می‌رسانند تقسیم کرد. هر دو بخش انرژی، همواره قابل توجه‌ترین سرمایه‌ها را به خود جذب کرده‌اند و بیشترین مخارج سرمایه‌ای را دارند.

شرکت‌های فعال در صنعت مخابرات نیز همچون شرکت‌های انرژی برای بقا نیازمند جذب سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلان هستند و یک سرمایه گذاری صحیح در صنایع . صنعت دیگری که همچون انرژی و مخابرات مخارج سرمایه‌ای زیادی دارد، صنعت حمل و نقل است که شامل شرکت‌های فعال در خطوط هوایی، خطوط ریلی، مسیر‌های دریایی و خودروسازان می‌شود.

 

بعد از حمل و نقل، صنایع کامپیوتر، بهداشت و ساختمان‌سازی بیشترین سرمایه‌ها را به خود جذب می‌کنند. صنایع انرژی، مخابرات، حمل و نقل، کامپیوتر، بهداشت و ساختمان‌سازی از جمله صنایعی هستند که بیشترین سرمایه‌ها را به خود جذب می‌کنند. در ادامه کسب و کار‌های تکنولوژیکی را معرفی خواهیم کرد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را به خود جذب می‌کنند.

صنایع تسخیرکننده

هوش مصنوعی، هواپیما‌های بدون سرنشین، واقعیت مجازی، فناوری پوشیدنی، پرداخت‌های موبایلی، پول‌های مجازی، ژنومیکس، اینترنت اشیا، روباتیکس و خودرو‌های بدون راننده از جمله بزرگ‌ترین صنایعی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را به واسطه اهمیتی که به دست آورده‌اند در آینده جذب خواهند کرد.

آنچنان که تا به امروز نیز سرمایه‌های هنگفتی به سمت آن‌ها هدایت شده است. تکنولوژی‌های پیشرفته هزینه‌های صنایع مختلف را کاهش داده است. امکاناتی که با پیشرفت خودکارسازی کار‌ها ایجاد شده است، سنسور‌ها و گسترش فناوری ارتباطات، باعث شده است که کارآیی افزایش یابد و هزینه‌ها به‌طور قابل توجهی پایین آید. در ادامه هریک از مواردی را که در بالا نام برده شد به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

هوش مصنوعی

کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

نیروی بخار، الکتریسیته و اینترنت، صنایعی هستند که تا پیش از این، هر یک در دوره خود دنیا را متحول کردند. این بار نوبت به هوش مصنوعی رسیده است.

شرکت‌های تکنولوژیک همچون گوگل و مایکروسافت سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی هوش مصنوعی کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ ارزش این صنعت به ۷۰ میلیارد دلار برسد. بسیاری از تحلیلگران، دو دهه آینده را عصر هوش مصنوعی لقب داده‌اند.

الگوریتم‌های نرم افزاری قادر هستند کار‌هایی را انجام دهند که به‌طور معمول برای انجام آن کار‌ها به هوش انسانی نیاز است. کار‌هایی همچون درک بصری، درک بیان، تصمیم‌گیری و ترجمه.

هوش مصنوعی از تعداد زیادی زیربخش تشکیل شده است. همچون یادگیری ماشینی که روی توسعه برنامه‌هایی برای اینکه بتوانند یاد بگیرند، درک کنند، استدلال بیاورند و برنامه‌ریزی کنند متمرکز است.

یادگیری ماشینی در حال حاضر هم بخشی از زندگی روزمره است و راه را برای گسترش خودرو‌های بدون راننده، کشف سریع‌تر دارو‌ها و… هموار کرده است، به‌طوری‌که داستان‌های علمی-تخیلی دهه‌های گذشته در حال تبدیل به واقعیت هستند که بخشی از آن تا همین الان هم رخ داده است.سرمایه گذاری صحیح در صنایع


هواپیما‌های بدون سرنشین

کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی می‌شد که تا پایان دهه، صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ۶ هزار درصد رشد داشته باشد (منبع: PwC). هزینه‌ها در این صنعت روز به روز در حال کاهش است. اما اگر فکر می‌کنید هواپیما‌های بدون سرنشین تنها برای تحویل کالا در آمازون به کار می‌روند اشتباه کرده‌اید. هواپیما‌های بدون سرنشین می‌توانند اسب بعدی صنعت کشاورزی باشند (کارکرد در بذرپاشی، سم پاشی و کشت آفات).

همچنین می‌توان در رویداد‌های ورزشی بین المللی از آن‌ها استفاده کرد. در صورت تلفیق تکنولوژی هواپیما‌های بدون سرنشین با یادگیری ماشینی و تکنولوژی تشخیص چهره، در شناسایی مجرمان هم به کار می‌آید. بیمارستان‌ها می‌توانند از هواپیما‌های بدون سرنشین برای افزایش نرخ نجات حمله‌های قلبی از ۸ درصد به ۸۰ درصد استفاده کنند.

انقلاب هواپیمای بدون سرنشین این پتانسیل را دارد که مستقیماً بر بسیاری از صنایع، از حمل و نقل گرفته تا جنگلداری و کشاورزی، مهندسی، ساخت‌وساز و … تاثیر بگذارد. طبق بررسی‌های PwC روی کارکرد‌های تجاری تکنولوژی هواپیما‌های بدون سرنشین، بازار جهانی در حال ظهور برای ارائه خدمات با استفاده از این هواپیما‌های بدون سرنشین ارزشی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار خواهد داشت. همچنین هواپیما‌های بدون سرنشین پتانسیل‌های زیادی در امداد و نجات، پشتیبانی و نگهداری، جمع‌آوری اطلاعات و موارد مشابه دارد.سرمایه گذاری صحیح در صنایع


واقعیت مجازی

کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

از زمانی که مارک زاکربرگ، واقعیت مجازی را تکنولوژی بزرگ آینده خطاب کرد و مهم‌تر از آن روی آن سرمایه‌گذاری کرد، واقعیت مجازی در رسانه‌ها جای خود را به شدت باز کرده است. گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار این تکنولوژی به ۸۰ میلیارد دلار برسد.

در حالی که دیجی‌کپیتال پیش‌بینی می‌کند که ارزش آن تا سال ۲۰۲۰ از ۱۵۰ میلیارد دلار گذر کند. واقعیت افزوده، اطلاعات یا تصاویری را به دنیای واقعی اضافه می‌کند.

(برای مثال عینک‌های واقعیت افزوده این امکان را به فرد می‌دهند که در کنار دیدن اشیای دنیای واقعی، به ایمیل‌های خود و صفحات اینترنتی دسترسی داشته باشد.) واقعیت افزوده متفاوت از واقعیت مجازی است. واقعیت مجازی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که به صورت مجازی، حضور در یک دنیای خیالی را تجربه کنند.


فناوری پوشیدنی

کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

بازار فناوری‌های پوشیدنی، رشد نمایی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷ ارزش بازار فناوری‌های پوشیدنی برابر با ۱۴ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ ارزش آن از ۳۴ میلیارد دلار بگذرد.

فناوری پوشیدنی، شامل قطعات الکترونیکی قابل پوششی است که برای درمان، شمارش ضربان قلب، کاهش درد مفاصل و سنجش علائم فیزیولوژیک بدن استفاده می‌شود.


پرداخت‌های موبایلی

کدام صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان جذب می‌کنند؟

آمازون اخیراً فروشگاهی باز کرده که می‌توان تنها با تلفن هوشمند از آن خرید کرد. به لطف ترکیب سنسور‌ها و تکنولوژی پرداخت از طریق تلفن هوشمند، تنها کاری که مشتریان نیاز است انجام دهند، نگه داشتن موبایل خود روی دستگاهی برای انجام عملیات پرداخت است. تا سال ۲۰۱۵، میزان تراکنش‌های انجام گرفته از این طریق در ایالات متحده ۸.۷ میلیارد دلار بود. اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹ این مبلغ به ۲۱۰ میلیارد دلار برسد.


پول‌های مجازی

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

به آینده پول خوش آمدید. تصور کنید به تازگی اولین خودرو ساخته شده است. اولین خودرو، آرام حرکت می‌کند و کار کردن با آن سخت به نظر می‌رسد. در این وضعیت افراد اسب‌ها و گاری‌ها را ترجیح می‌دهند.

اما همه می‌دانیم که آینده این خودرو چه خواهد بود. سیستم بانکی کنونی، همان اسب است که پیش‌بینی می‌شود جای خود را به پول‌های مجازی دهد، پول‌های مجازی، پول‌های دیجیتالی هستند که از سوی دولت‌ها یا بانک‌ها کنترل نمی‌شوند. آن‌ها طراحی شده‌اند که در دنیایی بدون واسطه عمل کنند.


ژنومیکس

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

اگر بتوانید DNA خود را به‌روزرسانی کنید، خود را باهوش‌تر کنید، ژن مربوط به نوع اول دیابت را از DNA خود حذف کنید و حالت موی خود را تغییر دهید.

آیا این کار را انجام خواهید داد؟ ژنومیکس که علم ژن‌شناسی است، می‌تواند همچون پنی‌سیلین دنیا را متحول کند و دلیل اینکه دانشمندان هنوز آن را صنعتی نکرده‌اند، مسائل اخلاقی است. اما پیش‌بینی می‌شود که در آیند‌های نه‌چندان دور، صنعتی شدن ژنومیکس آغاز شود.


اینترنت اشیا (IoT)

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

 

در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ میلیارد وسیله الکترونیکی به اینترنت متصل بود. موسسه گارتنر پیش‌بینی می‌کند که این عدد تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیارد برسد.

IoT صنعتی است که موسسه مک کتزی گلوبال اعتقاد دارد می‌تواند ارزش ۱۱ تریلیون دلاری برای اقتصاد جهانی خلق کند.

از یخچال‌های هوشمند گرفته تا خانه‌های متصل به اینترنت، loT می‌تواند ابزار‌های متنوعی را از طریق اینترنت به یکدیگر متصل کند. تا آنجا که قطعات تکنولوژیک بتوانند با یکدیگر حرف بزنند و داده جمع‌آوری کنند.

مثلا خودرو‌ها می‌توانند با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها حرف بزنند، داده جمع‌آوری کنند و حوادث را کاهش دهند. اینترنت اشیاء یک شبکه در حال گسترش است که در آن اشیای مختلف به صورت دیجیتال با یکدیگر در ارتباط هستند. صنعت loT سنسورها، نرم افزار‌ها و شبکه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که وسایل مورد استفاده در تولیدات کارخانه‌ای و صنعتی از راه دور قابل کنترل باشند.

بررسی PwC در سال ۲۰۱۶ روی ۲ هزار شرکت تولیدکننده فعال در صنایع خرد نشان داد که آن‌ها انتظار دارند اتوماتیک و دیجیتالی شدن سود هنگفتی را برای آن‌ها در آینده به ارمغان آورد.

تا جایی که پیش‌بینی می‌کردند ۳.۶ درصد از هزینه‌های آن‌ها به دلیل اتوماتیک شدن و دیجیتالی شدن فرآیند‌های کسب‌وکارشان ظرف پنج سال آینده کاهش یابد. آن‌ها همچنین انتظار داشتند که از طریق ارائه محصولات و خدماتشان با استفاده از روش‌های دیجیتالی، ۲.۹ درصد به درآمدهایشان افزوده شود.


روباتیکس

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

روبات‌ها برای مدت زمان زیادی محدود به داستان‌های علمی-تخیلی بودند. الک راس، نویسنده کتاب صنایع آینده معتقد است که روبات‌های کارتون‌ها و فیلم‌های دهه ۷۰ میلادی، در دهه ۲۰۲۰ به واقعیت تبدیل می‌شوند.

همین امروز روبات‌ها برای ما کفش درست می‌کنند، از بیماران در بیمارستان‌ها مراقبت می‌کنند و حتی غذا می‌پزند. آنچه شاهد آن هستیم، رشد نمایی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که قادر است بهره‌وری جهان را به‌شدت افزایش دهد.

دامنه‌ای از پیشرفت‌های تکنولوژیک به سرعت و پشت سر هم در حال ظهور هستند. برای مثال، روباتیکس عمل‌های جراحی را در پزشکی به‌طور کامل متحول کرده است و تولیدات محصولات کارخانه‌ای نیز تحت تاثیر زیاد روبات‌ها قرار گرفته‌اند که برای مثال می‌توان به کارکرد روبات‌ها در ساخت قطعات الکترونیک و خودروسازی اشاره کرد.

در بخش نفت و گاز، شرکت نفت رویال داچ شل از روبات‌هایی برای پایش ابزارآلات و تامین امنیت سایت‌های خود استفاده می‌کند.


خودرو‌های بدون راننده

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

 

خودرو‌ها در آینده با استفاده از انرژی خورشید حرکت خواهند کرد و حتی نیاز نیست که راننده داشته باشند. تا آنجا که می‌توان با گواهینامه‌های رانندگی خداحافظی کرد.

در آینده افراد می‌توانند از خودرو‌های هوشمند برای رفتن از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر استفاده کنند. درست مانند اوبر (یا اسنپ و تپسی)، فقط بدون راننده!


بلاک‌چین

سرمایه گذاری صحیح در صنایع

 

تکنولوژی بلاک‌چین، به نیاز صنایع برای انجام عملیات‌های مالی امن و غیر قابل کنترل و همچنین بستن قرارداد‌هایی که تا پیش از این نیاز به تایید مقامات دولتی داشتند پاسخ می‌دهد.

تکنولوژی بلاک‌چین این پتانسیل را دارد که حجم عظیمی از معاملات را که تا پیش از این از طریق سیستم بانکی سنتی انجام گرفته است، به خود جذب کند.

از آنجا که بلاک‌چین می‌تواند هر قدم و مرحله از یک تراکنش مالی را ثبت و ضبط کند، به صورت نظری می‌تواند برای تایید و ایمن‌سازی هر نوع تراکنش مالی مورد استفاده قرار گیرد.

تکنولوژی‌هایی همچون بلاک‌چین این وعده را می‌دهند که فرآیند‌های کسب‌وکاری را که بین شرکت‌ها اتفاق می‌افتند بهبود بخشند و به‌طور قابل توجهی، هزینه اعتماد (Cost of Trust) را میان آن‌ها کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=392166

ثبت نظر

-