چقدر زمان صرف کار‌های روزانه در طول زندگی می‌کنیم؟

  • کد خبر : 391765
  • 30 بهمن 1399 - 2:43
چقدر زمان صرف کار‌های روزانه در طول زندگی می‌کنیم؟

برترین‌ها: همه چیز. از بروزرسانی و سرک کشیدن به رسانه‌های اجتماعی گرفته تا جستجوی جای پارک. مقداری از زمان و وقت گرانبهای زندگی ما را می‌طلبند. اما تقریباً هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که این چیز‌های کوچک در زندگی ما چه مقدار زمان را به خود اختصاص می‌دهند. پس دانستن اینکه هر فرد به طور کلی در طول عمر خود، چقدر وقت خود را صرف فعالیت‌های مختلف می‌کنند می‌تواند شگفت انگیز و سورپرایزکننده باشد.

در ادامه با ما در برترین‌ها همراه باشید تا به شما لیستی از فعالیت‌هایی را نشان دهیم که ممکن است زمان صرف شده برای آن‌ها در طول روز به چشم نیاید، اما اگر این زمان را در تمام عمر جمع کنید، مقدار آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

۱۱. مسواک زدن

تقریبا برای همه‌ی ما، رفتن به دندانپزشک بسیار ترسناک است، حتی با اینکه می‌دانیم که این روز‌ها فناوری تغییرات چشمگیر فراوانی را داشته است. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که می‌تواند به شما در جلوگیری از مشکلات دندان کمک کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که روزانه دو بار و هر بار به مدت کمتر از ۲ دقیقه مسواک بزنید. این عمل در طول عمر حدود ۷۹ روز طول می‌کشد. اما طبق آمار، هر فرد به طور متوسط فقط ۱۹ روز در زندگی خود را صرف مسواک زدن می‌کند. مسواک زدن نادرست ممکن است منجر به مشکلاتی مانند پوسیدگی و حفره دندان، بیماری لثه و بوی بد دهان شود.


۱۰. تلاش برای خوابیدن

کارشناسان محاسبه کرده اند که مردم در طول عمر خود ۷ سال را شب‌ها در رختخواب خود برای شمارش گوسفندان صرف می‌کنند! تعدادی از متخصصان توصیه می‌کنند که اگر نتوانید تا ۲۰ دقیقه ابتدایی در رختخواب خود به خواب بروید، بهتر است که رختخواب را ترک کنید. غلت زدن و چرخیدن مفرط در رختخواب فقط می‌تواند موجب افزایش اضطراب شما بشود. بهتر است بلند شوید و یک فنجان چای گرم بنوشید، کتاب بخوانید، موسیقی آرامش بخش گوش دهید و وقتی دوباره احساس خواب آلودگی کردید به رختخواب برگردید.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۹. جست و جو برای جای پارک

همه‌ی ما از مزایای داشتن یک ماشین و اتومبیل خوب لذت می‌بریم مگر در یک مورد و آن هم: جست و جو برای یافتن یک جای پارک است! و این فعالیت، ۲۴۸ روز از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد! شاید با دیدن این عدد، نظرتان به سوی استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی برگردد.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۸. خرید کردن

یک زن به طور متوسط حدود ۸ سال و نیم از عمر خود را صرف خرید می‌کند! به نظر که آقایان به این راز کوچک پی برده اند و به همین خاطر است که همه‌ی آن‌ها از همراهی همسران خود در هنگام خرید کردن متنفر هستند!

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۷. رژیم گرفتن

برای بسیاری از ما کاهش وزن نبردی است که پایان ندارد؛ و این می‌تواند به ویژه در مورد زنان صادق باشد. طبق تحقیقات انجام شده، زنان حدود ۱۷ سال از زندگی خود را صرف رژیم‌های غذایی می‌کنند.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۶. آماده شدن

“هنوز آماده نشدی؟ ” این سؤالی است که تقریباً همه زنان باید بطور روزانه بشنوند؛ و مطالعات تأیید می‌کنند که مردان در مقایسه با زنان بسیار سریعتر آماده می‌شوند. یک زن به طور متوسط حدود ۱۳۶ روز از زندگی خود را صرف آماده شدن می‌کند (به این عدد، ۲۸۷ روز تلاش برای انتخاب لباس مناسب را نیز اضافه کنید!) در حالی که یک مرد فقط ۴۶ روز زمان نیاز دارد تا خودش را برای بیرون آمدن از خانه آماده کند.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۵. ورزش کردن

اگرچه ممکن است احساس کنید که زمانی را که در یک سالن ورزشی می‌گذرانید عملا خیلی زیاد خواهد شد، اما واقعیت داستان دیگری را بیان می‌کند. ما فقط ۱ سال و ۴ ماه از زندگی خود را صرف ورزش کردن می‌کنیم.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۴. نگاه کردن به صفحه نمایش

برخلاف مورد قبل، ممکن است احساس کنید که مدت زمانی را که شما به صفحه نمایش موبایل، تلویزیون و یا هر وسیله دیگری زل می‌زنید، یک چشم بر هم زدن باشد، اما این نیز اشتباه است! هر فرد به طور متوسط حدود ۱۱ سال از زندگی خود را خیره به صفحه نمایش‌های مختلف می‌گذراند! حال دوباره به مدت زمان ورزش کردن نگاه کنید؛ شاید به همین دلیل است که باید ۱۷ سال را صرف رژیم گرفتن کنیم!

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۳. نشستن

اگر بفهمید که این روزها، مردم حدود ۲۱ سال از زندگی خود را می‌نشینند، می‌فهمید که چرا اتفاقاتی مانند سکته قلبی یا سکته مغزی این چنین فراوان در افراد جوانتر اتفاق می‌افتد. اگر کارمند هستید، فراموش نکنید که در طول روز مدتی را صرف دراز کردن پا‌های خود و چند حرکت ورزشی کوتاه کنید.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۲. توالت رفتن

گفته می‌شود که حدود ۹۲ روز از زندگی مان را روی توالت‌ها می‌نشینیم. این نکته ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما به نوعی اجتناب ناپذیر است. اما یادآوری می‌کنیم که برخی از افراد تمایل دارند وقت بیشتری را در آنجا بگذرانند و کمی بیشتر به مشکلات خود فکر کنند!

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی


۱. انتظار در صف

ما حدود ۲۳۵ روز از زندگی خود را با صبر و حوصله (یا بی حوصله) در حالی که در صف‌های مختلف ایستاده ایم از دست می‌دهیم. حالا که این موضوع را می‌دانید، شاید بخواهید این زمان را صرف فعالیت جالب تری کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کتابی را در حالی که در صف منتظر هستید بخوانید یا پیام مهمی را برای دوستان یا شریک زندگی خود ارسال کنید.

زمان تلف شده در کار‌های روزانه در طول زندگی

منبع: BrightSide

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=391765

ثبت نظر

-