افزایش چربی سوزی با قهوه، هنگام ورزش

  • کد خبر : 391496
  • 07 تیر 1400 - 21:15
افزایش چربی سوزی با قهوه، هنگام ورزش

نیوز: قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار در دنیا است.پژوهشگران می‌گویند تأثیر قهوه بر چربی سوزی، افرادی که نیم ساعت قبل از آغاز تمرین‌های ورزشی خود قهوه مصرف می‌کنند مقدار چربی سوزی خود را در زمان ورزش کردن به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند.

بر اساس همین بررسی هر چقدر که مدت زمان بیشتری از روز گذشته باشد، تأثیر مصرف قهوه بر چربی سوزی در زمان انجام تمرین‌ های ورزشی افزایش می‌یابد.تحقیق مذکور با همکاری ۱۵ داوطلب صورت گرفته که به طور متوسط ۳۲ سال سن داشته‌اند و چهار نوع تمرین ورزشی را نیز انجام دادند.

>>>>بیشتر بخوانید:

با خوردن این ۵ تا چای چربی سوزی کنید

نیم ساعت بعد از خوردن قهوه ورزش کنید

این افراد نیم ساعت بعد از خوردن یک فنجان قهوه قوی بین ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر ورزش کردند و تمرینات متنوع بدنی را به مدت نیم ساعت انجام دادند.بر همین اساس افراد در صورت صرف قهوه نیم ساعت قبل از آغاز تمرین‌های ورزشی، ظرفیت هوازی بدن خود را افزایش می‌دهند و چربی سوزی بدن آنها نیز بیشتر می‌شود.افزایش ظرفیت چربی سوزی بدن در صبح‌ها در حدود ۱۰.۷ درصد و در بعدازظهرها در حدود ۲۹ درصد بوده است.

تأثیر قهوه بر چربی سوزی

قهوه باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و هشیاری شما را بالا می‌برد. این خاصیت به خاطر وجود یک ماده‌ی محرک در قهوه به نام کافئین است که در واقع، رایج‌ترین ماده‌ی روان‌گردان در دنیا است.

تاثیر کافئین بر سیستم اعصاب

به عبارت ساده، پس از نوشیدن قهوه، کافئین جذب جریان خون می‌شود. این ماده پس از عبور از ایست بازرسی مغز، به سیستم اعصاب مرکزی می‌رسد. کافئین پس از ورود به سیستم اعصاب مرکزی، به سراغ آدنوزین (عامل احساس خستگی و خواب‌آلودگی) می‌رود و مانع فعالیت آن می‌شود. کافئین سبب افزایش تولید نوراپی‌نفرین و دوپامین می‌شود. نوراپی‌نفرین برای حفظ دقت، کنترل احساسات، یادگیری و ادراک ضروری است و دوپامین عامل توانایی، انرژی و لذت است.

آزمایش‌های کنترل‌ شده‌ی بسیار روی انسان‌ها، نشان می‌دهد قهوه، جنبه‌های مختلفی از عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، برای نمونه: حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=391496

ثبت نظر

-