آیا زیاده‌روی در مصرف سالاد مشکل ساز می شود؟

  • کد خبر : 390575
  • 10 مرداد 1400 - 14:30
آیا زیاده‌روی در مصرف سالاد مشکل ساز می شود؟
نیوز: سبزیجات یکی از مغذی ترین گروه های خوردنی است.اما زیادروی در مصرف هرچیزی قطعا تبعاتی هم خواهد داشت. سالاد‌ها ممکن است محبوب‌ترین و منفورترین نوع خوراکی‌ها محسوب شوند، درواقع همانقدر که بسیاری از افراد مایلند همیشه در کنار غذا سالاد بخورند، برخی دیگر نیز از خوردن سالاد فراری اند، با این وجود به نظر می‌رسد مصرف سالاد روزانه می‌تواند تبعاتی داشته باشد.

فیبر موجود در سبزیجات

 بدیهی است که خوردن سبزیجات و میوه‌های خام راهی عالی برای جذب فیبر بیشتر در رژیم غذایی ماست و این موضوع شامل سبزیجات برگ‌دار است. وقتی فیبر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، می‌توانید از چاقی و دیابت نوع ۲ جلوگیری کنید و همچنین به هضم سالم کمک کنید.

مصرف سالاد

فیبر موجود در سبزیجات همچنین می‌تواند به مدیریت کلسترول خون کمک کند، بنابراین، اگر در مورد آنچه در سالادها اضافه می‌کنیم، بهتر عمل کنیم، می‌توانیم از چندین فواید سلامتی برخوردار شویم. برای اینکه فیبر دریافتی خود از سالاد را افزایش دهید، سعی کنید مقداری گوجه فرنگی، هویج یا خیار به آن اضافه کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

خواص خیار و چندین دلیل برای مصرف این خوردنی پرخاصیت

سبزیجات بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های آنتی اکسیدان A و C، پتاسیم و مجموعه‌ای از عناصر غذایی گیاهی را فراهم می‌کنند که از ترکیبات گیاهی طبیعی بهره‌مندند که می‌توانند به جلوگیری از بیماری کمک کنند. طبق مطالعات مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، افرادی که گزارش کرده‌اند سالاد می‌خورند مقادیر بیشتری ویتامین A، B-۶، C، E، K، فولات، کولین، منیزیم و پتاسیم دریافت کرده‌اند.

با این وجود زیاده‌روی در مصرف سالاد می‌تواند منجر به مشکل هاضمه یا نفخ شود، برخی از افراد به علت مصرف میوه و سبزیجات خام دچار مشکل معده می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=390575
-