رفتار درست با خوهر شوهر

چطور با خواهر شوهر عصبی خود ارتباط برقرار کنم؟

  • کد خبر : 390233
  • 27 بهمن 1399 - 12:03
چطور با خواهر شوهر عصبی خود ارتباط برقرار کنم؟

خواهر شوهر دارید که به هر طریقی نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید. مدام در کارهای شما فضولی می کند. تا می تواند شما را اذیت می کند. در رابطه ی شما با شوهر تان دخالت می کند. خلاصه هر طور می تواند سر به سر شما می گذارد و نمی دانید چطور با او رفتار کنید. کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

روش اول از پنج روش:

طرر رفتار با ملکه ی نمایش

فکر کنید با یک ملکه نمایش سر و کار دارید.

طرز رفتار با یک ملکه ی نمایش سخت و پیچیده است اما غیر ممکن نیست. او همیشه به خاطر رفتار نمایشی خود مورد واکنش سریع خانواده ی خود قرار گرفته است بنابراین به این کار عادت دارد. او دوست دارد همه به او توجه کنند.
کنار خانواده اش به آرامی بنشینید و فقط نگاه کنید و ببینید چطور با اعضای خانواده ی خود رفتار می کند و واکنش آن ها به او چگونه است.

اگر تا حدی با او و رفتارش آشنا شده اید، می دانید که او الان می خواهد جلب توجه کند.
توجه کنید وقتی دعوایی درست می کند چه اتفاقی می افتد؟ دعوا سر شامپو، غذا، مراقبت از بچه ها، و هر موضوع کوچک دیگری.

خانواده‌ی او چه طور با او رفتار می کنند. تاییدش می کنند؟ تا دعوای بیشتری راه نیفتد. شما نمی توانید اوضاع را تغییر دهید بلکه می توانید فقط سبک رفتار خود را عوض کنید.

دقت کنید وقتی با او مخالفت می شود چه رفتاری از او سر می زند؟ جیغ می زند، وسایل را پرتاب می کند…
اگر او رفتاری مانند کودک دارد باد بگیرید چگونه او را مدیریت کنید. یاد بگیرید چگونه بدون اینکه ناراحت شود با او مخالفت کنید. نیاز های اولیه او مانند مراقبت از او، کمک به او، توجه به او و غیره را بدون هیچ کم و کاستی برآورده کنید.

درگیر نمایشش نشوید

او می تواند جوش بیاورد، ناراحت شود ولی لازم نیست شما هم وارد نمایش او شوید. سعی کنید خود را درگیر نمایش او نکنید. مدام داد می زند و سعی دارد شنا را هم وارد نمایش خود کند اما شما زیرک باشید و گول نمایش او را نخورید. تا حد ممکن از نمایش او دور بمانید.

او سعی می کند با رفتار خود شما را تحریک کند. حتی اجازه دهید در اتاق خود تنها بماند ولی به او نزدیک نشوید. اگر هنوز ناراحت است و غر می زند اعلام کنید الان او ناراحت است شما خواهید رفت و بعدا با او صحبت خواهید کرد.


>>بیشتر بخوانید: چرا خانم های ازدواج کرده علاقه مند به رابطه جنسی با شوهر خود نیستند؟!


خواهر شوهر

روش دوم از پنج روش:

سرو کار دارید با دکمه انفجار

۱. اول به خودش نگاه کنید

ممکن است نگاه کردن به چشمان او برای شما برای بار اول سخت باشد. اما این تنها راهی است که بوسیله ی آن مسیر خود را مشخص می کنید. بعضی نکاتی که باید توجه کنید:

اگر ساکت بمانید احتمال اینکه او فکر کند شما نمی توانید جواب بدهید هست. از او بترسید. احتمالا او ار تمامی این وضعیت ها خوشحال خواهد شد. بهترین کار این است که ساکت باشید و پوزخند بزنید. در این صورت به هدف خود نزدیک خواهید شد.
اگر با او بحث کنید و عصبانی شوید، احتمالا فکر می کند برادرش ازدواج اشتباهی داشته و با یک آدم عصبی ازداوج کرده است.

۲. مرز ایجاد کنید

حقایق را درباره ی او بیان کنید ولی با احتراو مودبانه. سعی کنید با او بحث و مجادله نکنید ولی نظر خود را به خوبی بیان کنید. احتمالا او شما را بخواهد ناراحت و عصبانی کند اما از آن بپرهیزید. وقتی او با کسی برخورد داشته باشد که بدون عصبانیت و داد و فریاد حرف خود را می زند. بالاخره مجبور است شما را بپذیرد.


>>بیشتر بدانید: طرز رفتار با خانواده شوهر که رفتاری ناهنجار دارند!


خواهر شوهر


>>حتما بدانید: ۹ روشی که شوهرتان عاشق شما شود


روش سوم از پنج روش:

گفتگو با همسر

با شوهرتان راجع به احساس تان بگویید:

با شوهر خور دربارهراحساس تان صحبت کنید. دقت کنید که از هر گونه تحقیر و توهین به خواهر شوهر خود اجتناب کنید و فقط بگویید در مکانی که هستید چطور با شما برخورد می کند. شوهر شما نمی تواند احساس شما را نادیده بگیرد.
مثلا وقتی خواهرت در مورد بردن بچه ها به مدرسه صحبت می کرد چنین چیزی گفت و من احساس کردم آن حرف توهینی به من است.   آیا تو می توانستی چنین موقعیتی را تحمل کنی‌.

از شوهر خود بخواهید درباره ی مسائلی که در مورد خانواده خود می داند هر چه زودتر به شما بگوید.

روش چهارم از پنج روش:

از مکالمات خود با خواهر شوهرتان کپی تهیه کنید

۱. از پاسخ دادن به مکالماتی که ارزش جواب دادن ندارند اجتناب کنید مخصوصا اگر راجع به خانواده باشند.
اگر بسیار ناراحت هستید و دوست دارید جوابی به بی احترامی خواهر شوهر خود بدهید سعی کنید این پاسخ را در پیام های خود ذکر نکنید.

۲. اگر خواهر شوهر شما آدم عصبی و غیر قابل تحملی است سعی کنید از تمامی راه های ارتباطی چون پیام، تلفن و غیره از او دوری کنید.

اگر زمانی که دوست هستید به شما می گوید بوسیله ی پیام یا راه های جدید ارتباطی با هم رابطه داشته باشیم به او بگویید از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید.

به او با تشکر کنید نگویید نه متشکرم و بگویید سرتان خیلی شلوغ است.

روش پنجم از پنج روش:

مهربان تر باشید:

شما زندگی خود را دارید و اجباری به زندگی با خواهر شوهر خود ندارید. به راحتی وقتی فردی با تمامی تلاش های ممکن اصلاح نمی شود باید از او دوری کنید.

تمامی خانواده شوهر خلاصه در خواهر شوهر نمی شود و می توانید مسیر زندگی خود را ادامه دهید.
در برخی مکان ها، احتمال بودن شما با یکدیگر وجود دارد مانند مسافرت . در این مکان ها سعی کنید با یکدیگر مهربان تر باشید و از هر گونه تنش دوری کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=390233
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.wikihow.com

برچسب ها

ثبت نظر

-