پاسخ جالب است!

جنسیت و انتخاب رنگ/چرا دختران صورتی و پسران آبی دوست دارند؟

  • کد خبر : 389947
  • 26 بهمن 1399 - 12:18
جنسیت و انتخاب رنگ/چرا دختران صورتی و پسران آبی دوست دارند؟

نیوز: چرا والدین همیشه اتاق نوزاد دختر تازه متولد شده خود را به رنگ صورتی تزئین می کنند، اما اتاق نوزاد پسر تازه متولد شده را آبی تزئین می کنند؟  جنسیت و انتخاب رنگ، آیا ما مشروط بر این هستیم که رنگ صورتی را با انرژی زنانه و آبی را با مردانگی مرتبط کنیم؟ در اینجا، پاسخ گزینه های رنگی خود را پیدا می‌کنید.

جنسیت و انتخاب رنگ

همه ما می دانیم که پسرها همیشه سخت گیر و دخترها ( شاهزاده خانم بابا) همچون گل ظریف هستند. خوب، همه ما آن را تجربه کرده ایم. اگر شما دوستی مردی را که اتاقش پر از اجناس رنگ صورتی است را قبول کنید، مطمئنا کلمه زنانه به ذهن شما خطور خواهد کرد حتی اگر او را به مسخره نگیرید.

خوب، یک بار یکی از همکلاسی های من آمد داخل اتاق من و گیج و مبهوت به اتاقم نگاه می کرد. سپس، او فریاد زد،اتاق شما شبیه مغازه آبنبات فروشی است، بدتر از آن من را به یاد خانه عروسک های خواهرم می اندازد!

من نمی دانستم چگونه در برابر آن واکنش نشان دهم. به اطراف نگاه کردم … بله! اتاق همه جا صورتی رنگ بود. کمد، سطل زباله، ملافه تخت، پرده، درب و بسیاری از وسایل من صورتی بود. در واقع، من یک سه راهی صورتی با فلیپ فلاپ صورتی پوشیده بودم. من آگاهانه این کار را نکردم. من فقط همه چیزهای زیبا را از فروشگاه انتخاب کردم.

بنابراین، چرا بیشتر دختران فقط صورتی دوست دارند؟ من مطمئن هستم که یک پسر هیچ یک از وسایل صورتی رنگی که من خریدم را نخریده است.


>>حتما بخوانید: تفاوت بزرگ بین این دو جنسیت


جنسیت و انتخاب رنگ

🎀 چرا دختران اینقدر صورتی دوست دارند؟

به گفته دانشمندان، توضیح ساده ای که چرا دختران اینقدر رنگ صورتی را دوست دارند این است که از دوران ماقبل تاریخ، نقش یک زن جمع کننده غذا بود و توت ها غذایی اصلی به همراه سایر محصولات طبیعی آن زمان برای انسان ها بودند. میوه ها، به ویژه انواع توت ها، اکثراً دارای ته رنگ بنفش، مایل به قرمز یا مایل به صورتی هستند که بیانگر بلوغ است. این دانشمندان از این نظریه حمایت می کنند که زنان دید رنگی بهتری نسبت به مردان برای دیدن میوه های پاره شده در یک درخت دارند.

همچنین، ماده ها به راحتی احساسات خود را ابراز می کنند و هنگامی که یک زن سرخ می شود، گونه های او از خون پر شده و رنگ پوست او به سایه های قرمز تغییر می یابد. صورتی نیز سایه قرمز است. هنگامی که کودک بیمار است، حتی در آن صورت پوست او دارای ته رنگی مایل به قرمز است. زنان خیلی سریعتر از مردان سرنخ های ظریف و غیرمستقیم را انتخاب می کنند و با احساسات هماهنگ هستند.

از آنجا که زنان اساساً پرورش دهنده بوده اند، به تمام سایه های صورتی و قرمز حساس هستند. مدت زیادی است که رنگ صورتی با زیبایی و لطافت همراه است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، به طور سنتی، بیشتر والدین تمایل دارند اتاق دختر بچه خود را با رنگ صورتی تزئین کنند، زنان مجبور می شوند که از همان اوایل کودکی صورتی را دوست داشته باشند و به طور غریزی چیزهای صورتی بخرند. با این حال، احتمالاً همین پدیده در زنانی که در درجه اول با رنگ آشنا نشده اند کمتر مشاهده می شود.


دختران صورتی و پسران آبی

👔 چرا پسران اینقدر آبی دوست دارند؟

با این حال، تحقیقات دیگری نشان می دهد که زنان و مردان از نظر زیست شناختی رنگ آبی را ترجیح می دهند اما مردان تمایل خاصی به رنگ صورتی ندارند. رنگ آبی در آسمان سنگ و شفافیت را نشان می دهد که نشانه های خوبی برای رشد و نمو زندگی بشر است. با این حال، طبق مشاهدات انجام شده، زنان هنوز علاقه بیشتری به رنگ صورتی دارند.

طبق مشاهدات انجام شده در این مطالعه، آنها حتی هنگام انتخاب سایه های آبی، آنهایی را که ته رنگ صورتی و یاسی دارند ترجیح می دهند. هر کجا، در این عصر مصرف گرایی، حداکثر محصولات  زنان در سایه های قرمز و صورتی تولید می شود، که این سنت را بیشتر تقویت کند. زنان به رنگ بسیار حساس هستند و به راحتی حتی تفاوت اندک در سایه های همان رنگ را تشخیص می دهند. این من را به یاد عروسهایی می اندازد که همیشه در مورد سایه های پارچه میز، دستمال، گل، ظروف و هر چیز دیگری بسیار خاص هستند.


>>بیشتر بدانید: چگونه رنگ ها بر رفتار انسان تأثیر می گذارند


جنسیت و انتخاب رنگ

جنسیت و انتخاب رنگ/ ترجیحات ژنتیکی

بنابراین، انتخاب رنگ ارتباط چندانی با ترجیحات ژنتیکی ندارد و صرفاً روانشناختی است که ناشی از تفاوت های جنسیتی اجتماعی بین زن و مرد در جامعه از دوران سنگ است، زیرا توسط نظریه پردازان جهان گسترش یافته است. این حتی زمانی است که همه فرهنگ ها رنگ صورتی را با زنانگی پیوند نمی دهند. حالا آیا دوستان فمنیست من از رنگ صورتی متنفرند؟

خواهرم اتفاقاً یکی از آن چند دختری است که هنگام بزرگ شدن اتاقش آبی بود، در حالی که اتاق من هنوز صورتی و قرمز است.

همانطور که گفتم بیشتر دختران صورتی را دوست دارند، نه همه. من فکر می کنم با شکستن مفهوم کلیشه ای نقش زن توسط زن، بیشتر دختران انتخاب فردی دارند که محدود به دوست داشتن رنگ صورتی نیست. بلکه، این رنگ زیبایی است که باید نگاه کنید اما دیگران نیز چنین هستند. این بدان معنی نیست که این رنگ مورد علاقه هر دختر است. اتاق من ممکن است صورتی باشد اما احتمالاً به این دلیل است که همه چیزهای زیبا به رنگ صورتی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389947
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : psychologenie.com

ثبت نظر

-