انگور، یک ضد آفتاب خوراکی

  • کد خبر : 389549
  • 06 اسفند 1399 - 16:26
انگور، یک ضد آفتاب خوراکی

آفتاب سوختگی و انگور

نور خورشید به جای اینکه پوست را برنزه کند خیلی اوقات سبب سوختگی پوست می شود اگر پوست شما هم در برابر نور خورشید می سوزد و از مصرف ضد آفتابها خسته شده اید راه های دیگری هم وجود دارد که می توانید به پوست کمک کنید،  رژیم غذایی نقش مهم و پر رنگی در بهبود آن دارد و شما می توانید با مصرف مواد غذایی مغذی از سوختن و آسیب پوست جلو گیری کنید .

آفتاب سوختگی و انگور:جدیدترین مطاالعاتی که بر روی انگور انجام شده نشان می دهد انگور باعث مقاومت در برابر آفتاب سوختگی می شود این تحقیق نشان می دهد که مصرف انگور از پوست در برابر امواج uv  محافظت می کند محققان حدس می زنند که اجزای طبیعی انگور معروف به پلی فنول مسئول این اثرات مفید است این مطالعه که در دانشگاه بیرمنگام انجام شده تاثیر مصرف ۲٫۲۵ فنجان انگور در روز را به مدت ۱۴ روز بررسی کردند و پاسخ پوست به امواج ماورا بنفش که باعث سرخی پوست می شود قبل و بعد از مصرف انگور اندازه گیری شد . نتیجه تجزیه و تحلیل نمونه برداری از پوست نشان داد که رژیم انگور با مرگ کمتر سلولهای پوستی و کاهش التهاب پوستی همراه است .

آفتاب سوختگی و انگور

آفتاب سوختگی و انگور،یک ضد افتاب خوراکی

بیشترین عامل سرطان پوست با قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید مرتبط است و تقریبا عامل ۹۰ درصد سرطانهای غیر ملانوم و ۸۶ درصد ملانوماها و همچنین ۹۰ درصد پیری پوست  خورشید است .سرپرست این گروه تحقیقاتی دکتر المتس می گوید: مصرف انگور یک اثر محافظتی قابل توجه از پوست در برابر امواج خورشیدی دارد و توانستیم مسیرهای مولکولی که به وسیله انگور از پوست در برابر امواج محافظت می شود را شناسایی کنیم انگور را می توان یک ضد آفتاب خوراکی نامید که با مصرف آن در کنار ضد آفتابها می توانید از پوست خود محافظت بیشتری داشته باشید.

آفتاب سوختگی و انگور

از انگور در صنعت دارو سازی و تولید نوشیدنیهای مختلف استفاده می شود روغن دانه انگور سرشار از آنتی اکسیدان است و به سلامت پوست و مو کمک می کند، از این روغن در محصولات آرایشی مانند کرم صورت یا سرم ترمیم کننده هم استفاده می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

معجزاتی از انگور که از آن بی خبرید!

کیک شیره‌ی انگور را با چای میل کنید

گران‌ترین انگور جهان بزرگ‌تر از تخم مرغ+عکس

تقویت عملکرد مغز با سیب

مصرف سیب علاوه بر تقویت عملکرد مغز باعث تحریک تولید سلولهای جدیدی در مغز می شود. بر اساس آخرین مطالعاتی که بر روی موشها انجام گرفته نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در سیب می تواند به تدلید سلولهای جدید مغزی کمک کند که این مسئله در یادگیری و حافظه اثر مثبت دارد همچنین در تحقیق دیگری که در آلمان انجام شد نشان می دهد عناصر موجود در سیب باعث تحریک و تولید سلولهای عصبی جدید می شود و پس از ورزش کردن بهترین محرک برای ساخت سلولهای عصبی سیب است .

خوردن یک عدد سیب در روز می تواند تا حد زیادی از بیماریهای آلزایمر، پارکینسون و سرطان جلوگیری کند و بسته به میزان مصرف سیب ترکیبات حیاتی و مهم آن هم فعال می شوند که نقش مهمی در جلوگیری از بیماریهای عصبی تحلیلی دارد و همچنین ویتامین ث موجود در پوست سیب اثر ضد سرطانی دارد .

سیب سزشار از ویتامین فلافونول است که خاصیت ضد اکسیدانی دارد و باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده می شود سیب نقش مهمی در پیشگیری از بیماری سرطان پستان دارد و بر اساس نتایج پژوهشی که در آمریکا منتشر شده خوردن یک عدد سیب در روز خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد همچنین خوردن خوردن سیب برای کبد لوزالمعده و کیسه صفرا بسیار مفید است و به هضم غذا کمک می کند سیب در کاهش فشار خون هم موثر است و علی رغم داشتن قند طبیعی موجود در سیب در افزایش سریع قند خون اثر نمی گذارد . محققان دانشگاه ییل معتقدند سیب چنان در کاهش فشار خون موثر است که حتی بو ییدن آن هم می تواند فشار خون را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389549
  • نویسنده : عارف

ثبت نظر

-