نجات یافتن کارمند اداره برق از زیر ۲ متر و نیم برف

  • کد خبر : 389446
  • 24 بهمن 1399 - 0:44
نجات یافتن کارمند اداره برق از زیر ۲ متر و نیم برف
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،ساسان کاظمی تنها نجات یافته از بهمن در طالقان است. او به همراه ۳ تن دیگر از همکاران اداره برق برای وصل کردن برق روستای ناریان در کولاک برف به آن محل اعزام شدند.
بعدازظهر یکشنبه نوزدهم بهمن امسال، کانیوزن فنی شرکت توزیع برق شهرستان طالقان برای تعمیر سیستم برق رسانی به جاده روستای ناریان رفته بودند که گرفتار حادثه بهمن شدند و سه نفر از آن‌ها نجات یافته و یکی دیگر که مرد ۳۳ساله‌ای به نام ساسان کاظمی بود، جان‌باخت.
کارمند اداره برق شهرستان طالقان که همراه همکارانش هنگام کار در جاده روستای ناریان زیر بهمن گرفتار شده بودند هنوز زنده ماندن خود را باور ندارد و قدردان این معجزه الهی است.


وقوع بهمن هولناک در طالقان
 سه نفر از مصدومان نجات‌یافته در حادثه بهمن طالقان در بیمارستان بستری بودند که دو نفرشان مرخص شده، اما یک نفر به خاطر این‌که برف به داخل ریه‌هایش رفته بود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد. علی‌اکبر یکی از سه نجات‌یافته بهمن طالقان است. هنوز زنده ماندنش را باور ندارد و می‌گوید خدا به او لطف کرد تا زنده بماند و فرزندش که قرار است تا یک ماه دیگر به دنیا بیاید را ببیند.
ساسان کاظمی از بهمن در طالقان نجات یافت

او می‌گوید: سال ۹۳ در اداره برق مشغول به کار شدم. با ساسان و بقیه بچه‌ها هفت سالی می‌شد که همکار بودیم و بیشتر ماموریت‌ها را با هم رفته بودیم. روز یکشنبه به‌خاطر بارش برف و باران، موقعیت بحرانی اعلام کردند و دوباره به محل کار اعزام شدیم. در اداره به ما اطلاع دادند که برق‌های جاده روستایی ناریان نیاز به تعمیرات دارد.
من، ساسان، قاسم و امیر یک گروه شدیم و به محل حادثه رفتیم و گروه‌های دیگر پشت‌سرمان راه افتادند. حدود ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه به محل مورد نظر رسیدیم. برف زیادی آمده بود. اولین تیربرق را بررسی و تعمیر کردیم. بعد در همان برف با هم عکسی گرفتیم که حجم برف آنجا را نشان دهیم. پیاده در برف‌ها راه‌افتادیم تا تیر برق دوم را بررسی کنیم که یکدفعه صدایی مثل زلزله آمد. سرمان را چرخاندیم تا بفهمیم چه شده که ناگهان حجم زیادی برف روی سرم آوار شد. مرگ را به چشمانم دیدم و هنوز باور نمی‌کنم زنده‌ام. اهالی و نیرو‌های امدادی به کمک‌مان آمدند. سر یکی از بچه‌ها از برف بیرون زده بود که او را یافتند. مرا بعد از ساعتی زنده یافتند، در ادامه جسد ساسان و ۳۰ دقیقه بعد از نجاتم، همکار آخرمان را یافتند.
مرد نجات یافته ادامه داد: من زیر ۲.۵ متر برف گرفتار شده بودم. در بیمارستان فهمیدم ساسان فوت شده است. زنده ماندنم معجزه الهی بود که فرصت پیدا کنم به‌دنیا آمدن فرزندم را ببینم. از خدا ممنونم که دوباره فرصت زندگی به من داد. عموی داغدیده ساسان کاظمی هم در این‌باره گفت: برادرزاده‌ام ساسان ۳۳ساله، متاهل و پسری پنج ساله به‌نام امیر علی داشت. او ۱۰ سال بود در اداره برق طالقان کار می‌کرد. او ساعت ۸ شب شنبه تا ۸ صبح روز یکشنبه سر کار بود. بعد به مغازه‌ام آمد و ساعت ۱۱ با وجود این‌که شیفت کاری‌اش نبود به خاطر موقعیت بحرانی منطقه به اداره رفت.
چند ساعت بعد، در مغازه بودم که خودرو‌های امدادی و نجات کوهستان را دیدم. دل‌نگران آن‌ها شدم و به سمت جاده روستایی راه‌افتادم. کارمند راهداری را دیدم که گفت بهمن آمده و اوضاع خوب نیست. با رسیدن به محل حادثه نیرو‌های امدادی و بیش از ۲۰۰ نفراز مردم بومی با بیل و کلنگ به جان برف بهمن افتاده بودند. سه تن از آن‌ها را نجات دادند، اما بهمن باعث مرگ ساسان شد. مرگ او داغ سنگینی بر دل‌مان و امیرعلی او گذاشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389446

ثبت نظر

-