پوست صاف و شفاف با این راهکارها

بایدها و نباید های داشتن پوستی طبیعی و زیبا

  • کد خبر : 389106
  • 22 بهمن 1399 - 12:56
بایدها و نباید های داشتن پوستی طبیعی و زیبا

نکات زیبایی پوست : بایدها و ناید های داشتن پوستی طبیعی و زیبا
در این مطلب می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم تا همانند الماس بدرخشید همانطور که همیشه می خواسته اید. رازهای زیبایی ما را مرور کنید و با مسائل مراقبت از پوست و نکات زیبایی پوست آشنا شوید. ترفندهای ما را دنبال کنید تا پوستی زیبا داشته باشید.

نکات زیبایی پوست

  • رازهای سلامتی در آیوریودای قدیمی نهفته است.
  • تکنیک های مدیریت استرس، راز پوست زیبا هستند.
  • و با خوردن غذاهای مفید، می توانید پوستی جذاب داشته باشید.

چرا، خدایا چرا؟ خلق یک پوست صاف اینقدر کار دشواری برای تو بود که این چنین پوست بدی به من دادی؟ وای خدایا امشب مهمانی دعوت هستم چرا پوستم این قدر بد شده است؟ این جوش ها چیست روی پوستم؟ بله، بله ما همه از تکنیک های تمیز کردن، تونر، مرطوب کننده پوست آشنا هستیم. ما همه سعی می کنیم هر روز پوست مان را بشوییم. ضدآفتاب و کرم های ضد چروک بزنیم که از مغازه خریده ایم.

اما تمامی این ها یک شبه جواب نمی دهند. داشتن پوست بدون جوش و لک و آکنه، یک آرزو نیست بلکه یک واقعیت است.
در این مطلب مطالبی ذکر می کنیم که همیشه می خواستید بدانید. نکات ما را بخوانید و آن ها را دنبال کنید تا پوستی خوب داشته باشید.


>>بیشتر بدانید: شگفت انگیزترین دلایل ایجاد آکنه


پوست زیبا

باید ها و نباید ها برای داشتن پوستی زیبا

۱. قانون طلایی

هر روز سعی کنید آرایش را از روی پوست تان پاک کنید. پوست هم مانند هر موجود زنده ای، برای زنده ماندن نیاز به نفس کشیدن دارد. هنگام شب، پوست خود را پاک کنید و از شر کرم هایی که پوست شما را مسدود کرده است خلاص شوید. منافذ روی پوست اگر مسدود باشند و فکری به حال تمیز کردن آن ها نباشید مسدود می شوند و آکنه و جوش و لک روی پوست شما ایجاد خواهد شد.

لازم نیست پاک کننده های شیمیایی گران قیمت را برای تمیز کردن پوست خود تهیه کنید بلکه، فقط کافی است مقداری روغن زیتون روی یک پارچه ی کتان قرار دهید و با آن پوست خود را تمیز کنید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. و پوست خود را از شر لایه ای از کرم خلاص کنید.

❗❗توجه:

به خاطر داشته باشید که لایه برداری ضروری است. در هر هفته سعی کنید یک یا دو بار لایه برداری را انجام دهید و لایه ی مرده پوست را از خود جدا کنید. برای این کار هم لازم نیست به آرایشگاه های گران بروید یا لایه بردارهای شیمیایی گران را خریداری نمایید.

شما می توانید کمی پودر گردو را با ماست مخلوط نمایید و خمیری ایجاد نمایید و بعد روی پوست خود قرار دهید. گردو برای لایه برداری پوست و حذف لایه ی مرده از روی پوست عالی می باشد.


>>بیشتر بخوانید: با جوش واژن چه کنیم؟


آفتاب

۲. نور خورشید و نکات زیبایی پوست

هنگام رفتن به مکان هایی که اشعه خورشید وجود دارد، سعی کنید حتما از ضد آفتابی با spf ۱۵ درصد استفاده کنید. هر دو اشعه های یو بی وی و یو بی ای را مسدود می کنند. چون اشعه خورشید در طولانی مدت، سبب می شود پوست شما به مرور زمان لک و چروک شود.

❗❗توجه:

اگر هوا ابری یا سر است از به کار بردن ضد آفتاب صرف نظر کنید و اگر به مکان هایی رفتید که برف یا یخ وجود دارد، از کرمی با اس پی اف ۳۰ درصد استفاده نمایید.

۳. شما آنچه می خورید، هستید

یادداشتی از چیزهایی که در هر وعده ی غذایی می خورید داشته باشید. سعی کنید، از تمام ویتامین ها در بشقاب تان باشد. سبزیجات، میوه ها، ویتامین ها و پروتئین های کافی بخورید. رژیمی غنی از ویتامین c به شما کمک می کند. در رژیم تان باید از رژیم شکر استفاده کنید یعنی مقادیر کمتری شکر بخورید. توجه کنید مقدار کم شکر باعث می شود انسولین شما پایین باشد و سلول ها، حد تعادل را حفظ کنند.

❗❗توجه:

از خوردن غذاهای شور، تند و ادویه دار پرهیز کنید. در عوض غذاهایی مانند پلو و بلغور جو دو سر و سس سیب بخورید.


>>حتما بخوانید: انواع آکنه و روش‌های درمانی آن


نکات زیبایی پوست

۴. تنبلی را رها کنید

به طور منظم ورزش کنید، بدوید، ورزش های فکری مانند یوگا انجام دهید. این ورزش ها سبب می شوند گردش خون شما بالا برود و فرآیند تمیز کردن پوست تان نیز به صورت طبیعی افزایش یابد

❗❗توجه:

بعد از ورزش، پوست خود را پاک کنید. پدی استفاده کنید تا مجبور باشید به میزان پایین از روغن استفاده کنید. پوست خود را لایه برداری کنید.

۵. خواب کافی داشته باشید

سعی کنید هر شب ۸ ساعت بخوابید. اگر به اندازه ی کافی در شب نمی خوابید نه تنها خود شما خسته می شوید بلکه پوست تان نیز به تدریج خسته خواهد شد. بنابراین ریسک نکنید. هر هفته دو بار عسل روی پوست خود بمالید تا آن را التیام ببخشید و شفا دهید.

❗❗توجه:

سعی کنید پیش از رفتن به رختخواب خود پوست خود را بشویید و مرطوب کنید. دکتر راهول نگار می گوید افرادی که پوست خشک دارند، باید از مرطوب کننده ای استفاده کنند که فاقد الکل باشد. از مرطوب کننده استفاده کنید و با آب داغ صورت خود را نشویید.

۶. معجزه ی آب 

در طول روز ۸ لیوان آب بنوشید نه بیشتر. میوه هایی را بخورید که آب فراوانی دارند مانند هندوانه، پرتقال یا لیمو شیرین. آب را در ظرف شیشه ای آب بنوشید چون سبب می شود این حس به شما تلقین شود که خنک است.

❗❗توجه:

استفاده از آب گل رز را برای شستن صورت خود در صبح ها فراموش نکنید چون سبب می شود پف اطراف چشم تان بخوابد.

نکات زیبایی پوست

۷. با آکنه خداحافظی کنید

هر روز سه بار، صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس پوست خود را با تمیز کننده ای که محتوی آلفا هیدروکسید اسید و بتا هیدروکسید اسید به صورت دورانی به آرامی ماساژ دهید. بعد از تمیز کردن، پت را خشک کنید و لوسیونی که محتوی بنزویل پروکسید است را استفاده کنید. این محلول چون اثرات ضد باکتریایی دارد موثر است.

❗❗توجه:

هرگز جوش های خود را فشار ندهید چون سبب قرمزی و ماندن جای آن و حتی گاهی لک می شود. پس چه کنیم؟ آن را با آب رز بشویید و سپس چای کیسه ای سرد را روی جوش بگذارید و برای ده دقیقه آن را نگه دارید. همچنین اگر عادت به استفاده از عینک آفتابی دارید، همیشه آن را تمیز کنید تا چربی های مانده اطراف بینی و چشم به پوست شما آسیب نزند.

۸. هر روز پوست خود را تمیز کنید

رژیم مراقبت از پوست خود را هر روز حفظ کنید. اگر پوست خشک دارید از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید. پیش از رفتن به تختخواب، ماسک گیلاس تازه را روی پوست خود بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

نکات زیبایی پوست

۹. عادت های سلامتی

عادت های مراقبت از پوست را بدای خود باب کنید. تا می توانید از استرس دوری کنید. آیا دقت کرده اید وقتی استرس دارید احتمالا پوست شما خراب می شود؟ این بدان علت است که در هنگام استرس بدن شما کورتیزول و هورمون های دیگری تولید می کند که پوست تان را بیشتر چرب می کند. تمرین های دور از استرس را انجام دهید مانند یوگا و آن را مدیریت نمایید.

❗❗توجه:

ماساژ دورانی پوست را هر روز فراموش نکنید. در روز ۵ دقیقه را اختصاص به ماساژ پوست خود کنید.
در کنار تمام مراقبت هایی که از پوست خود می کنید، لبخند زدن را فراموش نکنید. خنده سبب می شود صورت شما ده سال جوانتر به نظر رسد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389106
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.food.ntv.com

ثبت نظر

-