چند مزیت شگفت آور گیلاس

فواید گیلاس چیست؟!

  • کد خبر : 388519
  • 20 بهمن 1399 - 11:36
فواید گیلاس چیست؟!

 

 

بسیاری نمی دانند که فواید گیلاس این میوه خوشمزه دارای ویژگی های بی شماری است که برای سلامتی شما مفید است. بنابراین، این فواید چیست؟

فوایدی که ما در اینجا به شما می‌گوییم شما را شگفت زده خواهد کرد.

  • گیلاس حاوی هورمونی به نام ملاتونین است که خواب خوب را تسهیل می کند.
  • گیلاس کالری کمی دارد و حاوی ویتامین هایی است که سوخت و ساز بدن را تقویت می کند.
  • اعتقاد بر این است که گیلاس یکی از میوه های تقویت کننده انرژی است.

همه در فصل تابستان از گیلاس قرمز آبدار لذت می برند. این میوه قرمز پر جنب و جوش، ترکیبی عالی از عطر و طعم های شیرین یا ترشی است و به دسر های شما رنگی عالی می بخشد.

گیلاس را می توان به صورت خام مصرف کرد و یا از آن در انواع دستورها مانند کیک، تارت، پای و کیک های پنیر استفاده کرد. آنها یک پوشش عالی برای یک کاسه ماست یا غلات صبحانه شما هستند. اما بسیاری نمی دانند که این میوه خوشمزه دارای ویژگی های بی شماری می باشد که برای سلامتی شما مفید است.

گیلاس که به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای سالم لقب گرفته، (بالاترین ارزش دارویی را دارد زیرا غنی از آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی است و در پیشگیری و درمان نقرس مفید واقع شده است. همچنین یکی از میوه های بسیار کمی است که حاوی ملاتونین است.، که می تواند به درمان بی خوابی کمک کند.)

🍒بی خوابی را از بین می برد

گیلاس حاوی هورمونی به نام ملاتونین است که خواب راحت و آرام را تسهیل می کند. ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری مغز تولید می شود. گفته شده است که چرخه های خواب و بیداری شما را تنظیم می کند و ساعت داخلی بدن را کنترل می کند.


>>بیشتر بخوانید: کلاژنی برای پوست از دل گیلاس


فواید گیلاس

🍒کاهش وزن را تسهیل می کند

اگر قصد کاهش وزن دارید، فراموش نکنید که گیلاس را به رژیم خود اضافه کنید. کالری آلبالو هم کم است و این بدان معناست که حدود یک فنجان آلبالو کمتر از ۱۰۰ کالری خواهد بود (طبق USDA). آنها غنی از ویتامین هایی هستند که متابولیسم شما را تقویت می کنند و دارای مقادیر زیادی آب هستند که سموم بدن شما را دفع می کند.

🍒فشار خون بالا را کاهش می دهد

گیلاس حاوی مقدار کافی پتاسیم است، بنابراین به از بین بردن مقدار اضافی سدیم از بدن و متعادل سازی پتاسیم و سدیم کمک می‌کند. که به طور خودکار به حفظ فشار خون منجر می شود.

🍒از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس به نام آنتوسیانین به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کنند ، فشار خون را تنظیم و با رادیکال های آزاد که ممکن است باعث التهاب شوند مقابله می کنند . این عملکرد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.


>>بیشتر بدانید: ترفند نگهداری از گیلاس و آلبالو به مدت طولانی ؛ حتی تا یک سال و نیم


فواید گیلاس

🍒خواص ضد پیری

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می دانیم آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که باعث کدر شدن پوست می شوند مبارزه می کنند. این سبب می شود پوست شما احساس جوانی و سلامتی کند.

گیلاس می تواند در از بین بردن لکه های تیره پوست که ممکن است به دلیل آسیب خورشید ظاهر شود، کمک کند. فقط مقداری گیلاس را پوره کرده و آنها را با کمی زردچوبه و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این خمیر را به مدت ۱۰ و ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس آن را بشویید. لکه های تیره را کاهش می دهد و رنگ پوست را بهبود می بخشد.

🍒پوست شما را تسکین می‌دهد

با پوست کسل کننده و بی روح خود مبارزه می کنید؟ گیلاس حاوی ویتامین B، ویتامین و ویتامین C است که از آسیب و شکستگی مو جلوگیری می کند و پوست بدن را مرطوب نگه می دارد. ویتامین C همچنین درخشش طبیعی به پوست شما می دهد.

🍒تعادل pH را حفظ می کند

فواید گیلاس این است که ماهیت قلیایی دارد. هر زمان که محتوای اسیدی بدن افزایش یابد، گیلاس می تواند مفید باشد تا با خنثی سازی PH و جلوگیری از مشکلات معده مانند اسیدیته یا سوءهاضمه، سطح PH را متعادل کند.


حتما بخوانید: طرز تهیه‌ی پای گیلاس،طعمی بی نظیر


فواید گیلاس

🍒میوه انرژی از فواید گیلاس

اعتقاد بر این است که گیلاس یکی از میوه های تقویت کننده انرژی است. آنها می توانند در ساخت سلول های خونی کمک کنند که به طور خودکار گردش خون را کاهش می دهد و سطح انرژی ما را افزایش می دهد.

بنابراین، شما باید از این میوه ای آبدار فصل تابستان لذت ببرید تا اینکه دوام بیاورد و از تمام مزایای آن بهره مند شوید. اگر هیچ بیماری ندارید، می توانید نصف فنجان گیلاس را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=388519
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : food.ndtv.com

ثبت نظر

-