انواع دلایل مهم برای رابطه ای بهتر

چرا خانم های ازدواج کرده علاقه مند به رابطه جنسی با شوهر خود نیستند؟!

  • کد خبر : 388485
  • 20 بهمن 1399 - 10:53
چرا خانم های ازدواج کرده علاقه مند به رابطه جنسی با شوهر خود نیستند؟!

دلیل که چرا خانم های ازدواج کرده علاقه مند به رابطه جنسی با شوهر خود نیستند.

ممکن است همسرتان به هم بستری با شما علاقه نداشته باشد و یا از آن می ترسد. شاید او از پیشرفت جنسی شما خوشحال نباشد و ادامه رابطه را رد کند.

در ادامه ی مطلب نکاتی را ذکر خواهیم کرد که خواهید فهمید چرا همسر شما از رابطه جنسی با شما متناع می کند.

💜نکته مهم:

چیزی را که باید بخاطر داشته باشید این است که بهترین راه فهمیدن این امتناع، این است که از خود شوهرتان دلیل آن را بپرسید. در گوگل و توصیه های روانشناسی و هر جایی می توانید نکاتی را بیاموزید اما بهترین راه این است که از خودش بپرسید.

۱. همسرتان خیلی گرفتار است

کار کردن در بیرون از منزل و علاوه بر آن کار در خانه و مراقبت از بچه ها، گاه همسر شما را چنان خسته می کند که دیگر انرژی ای برای انجام رابطه جنسی نخواهد داشت. در برخی ازدواج ها که هر دو طرف در بیرون از منزل مشغول به کار هستند اما بیشتر کار منزل و مراقبت از کودکان هم به عهده ی خانم خانه می باشد.

💜در این مورد چه کار کنیم

اطمینان حاصل نمایید که خانم شما وقتی را برای رسیدگی به خود و استراحت دارد. برای انجام این کار، می توانید در کارهای منزل به او کمک کنید و یا حتی کمک فکری به او بدهید و مقداری از بار کاری و فکری را از دوش او بردارید.

نباید کمک به همسر خود را در قبال چیزی انجام دهید بلکه این رابطه ای دو طرفه است و این کمک صرفا رابطه ی شما را بهتر خواهد کرد.


>>بیشتر بدانید: 🔥اصول رابطه جنسی خوب و اختلالات در رابطه جنسی🔥


رابطه جنسی

۲. اهمیت شما به نزدیکی با همسر ممکن است با همسرتان یکسان نباشد

در بیشتر مواقع، دو زوج به طور یکسان به سکس اهمیت نمی دهند و یک طرف احتمال دارد بیشتر به سکس اهمیت دهد اما طرف دیگر به اندازه علاقه مند به این رابطه نباشد.

💜راه حل:

برای حل این مشکل می توانید در همسر خود اشتیاق برای این رابطه ایجاد کنید. می توانید مکالمه ی طولانی ای درباره نحوه ی رابطه جنسی با شوهر خود داشته باشید و از مزایای آن برای استحکام رابطه تان بگویید. یا حتی می توانید با مشاور صحبت کنید و از او کمک بگیرید.

۳. او تحت فشار است

شاید زوج اختلاف میل دارند. و یک طرف تمایل به سکس نداشته باشد اما طرف دیگر علاقه مند به انجام آن داشته باشد. شاید در آن لحظه او خوشحال نیست آنقدر که رابطه ای داشته باشد و احساس کند از طرف شریک خود تحت فشار است. این فشارهای مداوم سبب تنفر شدید فرد از برقرار رابطه خواهد شد.

💜راه حل:

شما باید با انجام دادن این کارها، استرس را در انجام رابطه کاهش دهید:

  • در مورد انتظارات تان با هم صحبت کنید
  • به طور موثری با شریک خود صحبت کنید
  •  با انجام تجربیات جدید فیزیکی فشار را از رابطه جنسی خود حذف نمایید

>>حتما بخوانید: بهترین راهکار بهبود رابطه جنسی چیست؟


رابطه جنسی با شوهر

۴. نوع رابطه ی جنسی که داشته اید برای همسرتان مناسب نبوده است

گاهی اوقات در رابطه جنسی با شوهر حتی با داشتن رابطه ای خوشایند بین زوج، همسر علاقه خود را به انجام رابطه از دست می دهد و این بدین دلیل است که رابطه صرفا یک طرفه بوده است. بیشتر خانم ها بسیار دیر به ارگاسم می رسند و تکرار این رابطه به مرور زمان چیزی به جز ناراحتی برای زن نخواهد داشت پس کم کم از برقراری رابطه با شوهر خود متنفر خواهند شد.

💜راه حل:

یاد بگیرید چگونه یک زن به ارگاسم می رسد و چگونه رابطه جنسی دلنشین تری برای همسرتان ایجاد کنید. از همسر خود بخواهید علایق خود را در حین رابطه بیان کند.

۵٫ از لحاظ احساسی وابسته به شما نیست

درست است که برای داشتن رابطه جنسی با شوهر نیازی به وابستگی عاطفی نیست ولی در طولانی مدت اگر وابستگی عاطفی نباشد سکس برای زن آزار دهنده خواهد شد.

از چه زمانی است که یک مکالمه ی طولانی از ته دل با هم نداشته اید؟ یا یک شام رمانتیک با کلی حرف احساسی؟ اگر هر دوی شما فقط احساس می کنید که با یکدیگر، هم اتاقی هستید بدون داشتن هیچ احساسی پس برقراری رابطه ی جنسی برای شما ناراحت کننده خواهد بود.

💜راه حل:

سعی کنید زمان بیشتری را به گفتگوی احساسی با همدیگر اختصاص دهید. از ترس ها و نا امیدی های خود و ناراحتی ها و وقایع خوشحال کننده با هم صحبت کنید. سعی کنید رابطه ی عاطفی ای داشته باشید بدون استرس رابطه جنسی با شوهر فقط به برقراری رابطه ی عاطفی با یکدیگر فکر کنید.


>>بیشتر بخوانید: خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید


رابطه جنسی با شوهر

۶. مشکلات دیگری در رابطه ی خود دارید

اگر مشکلات شما شامل موارد بالا نمی باشد شاید بحث های طولانی مدت و مستمر با یکدیگر، توافق نداشتن در مورد تربیت کودکان، نارضایتی های تصمیم گیری های مختلف و غیره باعث ناراحتی شریک شما از برقراری رابطه جنسی باشد. رضایت رابطه ی جنسی ارتباط عمیقی با رضایت رابطه ی زناشویی دارد.

💜راه حل:

بحث های طولانی و مستمر خود را مخاطب قرار دهید‌. از همسر خود بخواهید بگوید راجع به شما، زندگی زناشویی تان چه فکر می کند و دلایل این نارضایتی را بپرسید. سعی کنید مشکلات را رفع کنید.

۷. مادر بودن متناقض است با رابطه جنسی داشتن

گاه یک زن وقتی نقش مادر را می گیرد. سعی می کند از رابطه جنسی با شوهر خود کم کند چون خود را در نقش یک مادر می بیند و مسئولیت های جدیدی برای خود فرض می کند.

بیشتر وقت والدین صرف نگهداری و مراقبت از کودک می شود و دیگر وقتی برای با هم بودن و داشتن رابطه ی جنسی مانند پیش از به دنیا آمدن کودک ندارند.

💜راه حل:

باید همسر شما اطمینان حاصل کند که او را همسری مانند پیش از تولد کودک می بینید. از هر فرصتی برای بوسیدن او استفاده کنید. او را لمس کنید و حتی سعی کنید زمان هایی را دو نفره و بدون حضور کودک بگذرانید تا احساس زن و شوهر بودن به شما دست دهد نه فقط والدین.

رابطه جنسی با شوهر

۸. در مورد استایل خود احساس نا امنی می کند.

بیشتر خانم ها با گذر زمان و مخصوصا تولد بچه استایلی بد پیدا می کنند و از اینکه شوهرشان آن ها را با این استایل ببیند احساس نا امنی می کنند. پس اگر همسر شما جدیدا از رابطه جنسی با شوهر امتناع می کند شاید این یکی از دلایل این امتناع باشد.

💜راه حل:

یادگیری عشق به بدن، یک عمل خود آگاهانه است و شما فقط می توانید با دادن اطمینان به او که شما از وضع ظاهری او ناراحت نیستید کمک کنید یا به او کمک کنید تا راه حلی برای بهبود این مشکل پیدا کند مثلا ورزش کردن.
اگر تمامی این راه حل ها را انجام دادید و یا در شناخت دلیل آن ناتوان هستید، بهتر است به متخصص و یا مشاور مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=388485
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.mindbodygreen.com

ثبت نظر

-