دزادن شمش های طلا در قالب ماموران قلابی

  • کد خبر : 388413
  • 20 بهمن 1399 - 1:49
دزادن شمش های طلا در قالب ماموران قلابی

 

ماموران قلابی

نیمه اول آذر امسال پیرمردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه۳۴ تهران از سه مرد مامورنما به اتهام آدم ربایی و سرقت شمش‌‌ طلایش شکایت کرد.

شاکی در جریان تحقیقات گفت: تاجرم و کارم خرید و فروش طلا و شمش است. اواخر هم طلا و شمش‌ها را با دلار معاوضه می‌کردم. از دوستم خواستم برایم مشتری پیدا کند که او شماره‌ام را به فردی داده بود که مدعی بود می‌خواهد شمش‌های طلا را بخرد و به جای آن دلار ‌بدهد. با خریدار تلفنی حرف زدم و قرار شد اتاقی در یکی از هتل‌های معروف شمال تهران برای معامله رزرو کنیم.

ماموران قلابی

دزد در قالب پلیس مسلح

آن‌روز به هتل رفتم و کیفی را که حاوی ۶ شمش طلا بود با خودم بردم و منتظر خریدار شدم. حتی به کارمند هتل گفتم با آمدن خریدار او را به اتاق موردنظر راهنمایی کند. نیم‌ساعت بعد کسی به در اتاق زد و وقتی در را باز کردم از خریدار خبری نبود و به جای او دو پلیس آمده بودند که مسلح بودند و شوکر و بی‌سیم داشتند. مدعی بودند من قاچاقچی شمش طلا و تحت‌تعقیب پلیس هستم و باید برای تحقیقات به اداره پلیس برویم. هر چه گفتم اشتباه می‌کنید و معامله‌ام قانونی است و شمش‌ها قاچاق نیستند، توجهی نکردند. مرا دستبندزده و با خودروی سمندکه آژیر پلیس روی آن نصب بود با خود بردند.

یک‌ساعت بعد مرد دیگری به آنها اضافه شد و در خیابان سوارش کردند. این مرد مدعی شد اگر شمش‌ها را به اداره پلیس منتقل کند به‌عنوان شمش قاچاق ضبط می‌شوند و دیگر دستم به طلاها نمی‌رسد. علاوه بر آن باید چند برابر قیمت آن جریمه بپردازم و ۲۰سال از زندگی‌ام را در زندان بمانم. هرچه گفتم کارم قانونی بوده و قاچاق طلا و شمش در کار نیست توجهی نکردند. می‌ترسیدم بلایی سرم بیاورند. بعد از بازکردن دستبندم، یکی از شمش‌ها را برداشتند و بقیه را پس دادند و گفتند که اگر شکایت کنم می‌آیند و بقیه شمش‌ها را هم می‌برند.

>>>اخبار بیشتر:

سارق کلیپ جنجالی سرقت در سعادت آباد دستگیر شد

نقشه پیشکار برای سرقت از زن مقیم انگلیس (+عکس)

سرقت با یک سیم مفتولی از خودرو ها!

پس از این شکایت، پرونده در دستور کار ماموران حفاظت اطلاعات ناجا قرار گرفت و مشخص شد که در آن روز هیچ گشت پلیسی در حوالی محل سرقت ماموریت نداشته و متهمان، ماموران قلابی بوده‌اند.

ماموران در جست‌وجوی متهمان فراری بود تا این‌که بعد از دو ماه رد یکی از متهمان به‌دست آمد و چند روز پیش بازداشت شد. متهم مدعی بود در این سرقت مسلحانه نقشی نداشته و اشتباهی بازداشت شده اما در مواجهه حضوری با شاکی از سوی وی به عنوان یکی از سارقان شناسایی شد.

بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه۳۴ تهران با تائید این خبر به جام‌جم گفت: متهم دستگیر شده در بازداشت است و تحقیقات برای دستگیری همدستان او ادامه دارد.

حوادث جام جم آنلاین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=388413

برچسب ها

ثبت نظر

-