بالا و پایین زندگی هیلاری کلینتون

زندگی نامه هیلاری کلینتون یکی از موفق ترین زنان جهان

  • کد خبر : 388227
  • 19 بهمن 1399 - 12:47
زندگی نامه هیلاری کلینتون یکی از موفق ترین زنان جهان

هیلاری دیانا رادهام کلینتون( متولد شده در ۲۶ اکتبر سال ۱۹۴۷) سیاستمدار، دیپلمات، حقوقدان، نویسنده، و سخنران است. او به عنوان اولین زن ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ به عنوان سناتور ایالات متحده نیویورک از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ کار کرده است و او همچنین به عنوان شصت و هفتمین منشی ایالت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ خدمت کرده است. کلینتون اولین زنی بود که نامزد انتخاب ریاست جمهوری آن کشور شد.

اولین زن

او اولین زنی بود که رای گیری عمومی را برای انتخابات ریاست جمهوری برد و سپس به دونالد ترامپ باخت. او در سخنرانی کوتاهی از طرفداران خود تشکر کرد و حمایت خود از دونالد ترامپ را اعلام کرد. بعد از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری، ترامم از هیلاری خواست تا وزیر امور خارجه کشور شود. هیلاری تمام افکار رقابتی خود را کنار گذاشت و آن را پذیرفت و در تمامی دوران یکی از مثمر ثمرترین افراد دولت بود که در اجرای اهداف حکومت نقش حیاتی داشت.

هیلاری کلینتون یکی از زنان فعال دوره خود می باشد. او کارهای زیادی را تجربه کرده است و در بسیاری از مجله ها تصاویری از او وجود دارد.

زندگی نامه هیلاری کلینتون

خانواده هیلاری

در زمانی که هیلاری برای پیشرفت و داشتن شغلی سزاوار خودش تلاش می کرد، زنان در بن بست قرار داشتند و در این اجتماع تلاش کردن کار سختی بود. مادر هیلاری زندگی سختی داشت و در کودکی مادر و پدرش او را رها کرده بودند و کودکی سختی را گذرانده بود.مادر هیلاری با اقوام زندگی می کرد در حالی که هیچ کدام دوست نداشتند او را بزرگ کنند.

در نوجوانی پرستار کودکان بود و در منازل مردم کارهای آن ها را انجام می داد اما کودکی هیلاری به سختی مادرش نبود و والدینش سعی کردند زندگی در سطح متوسط فراهم کنند بر عکس کودکی مادر هیلاری. او به مدرسه عمومی رفت و در سنین خیلی پایین نامه ای به ناسا نوشت که می خواهد وارد ناسا شود ولی چون زن بود درخواست او رد شد. در رشته حقوق تحصیل کرد و جزو صد وکیل برتر سال در مجله نام برده شد.

بعد از فارغ التحصیلی، اولین شغلی که داشت، کار در ماهی فروشی و تنیز کردن ماهی ها بود که بسیار توسط صاحب کار خود شماتت می شد.
بعد ها با بیل آشنا شد و با او ازدواج کرد. او ۱۲۲ کشور خارجی سفر کرده است و یکی از افرادی است که بیشترین سفر خارجه را در کارنامه خود دارد.

◼ زندگی و ازدواج

این زن موفق زندگی نامه ای پر از موفقیت در یادداشت خاطرات خود برای خود و دیگران به جای گذاشته است.
هیلاری با تمام مشغولیاتی که داشت ازدواج کرد و اما چطور این اتفاق افتاد.


>>حتما بخوانید: خاطره مشابه هیلاری کلینتون و قالیباف از انتخابات


زندگی نامه هیلاری کلینتون

◼ ازدواج

ابتدای آشنایی در کتابخانه اتفاق افتاد که به گفته خود بیل کلینتون و هیلاری کلینتون اینگونه می گویند:

هر دو در کتابخانه مشغول انتخاب کتاب مورد علاقه خود بودیم. هیلاری احساس کرد مردی به او نگاه می کند و نگاه خود را از روی او بر نمی دارد کمی کتابها را به عقب و جلو جا به جا کرد اما باز هم آن مرد به او نگاه می کرد. هیلاری گفت چه مشکلی پیش آمده آقا و خود را معرفی کرد و گفت بهتر است با هم آشنا شویم و اما بیل اسم خود را فراموش کرده بود.

◼ چگونگی پیشنهاد ازدواج

بعد از فارق التحصیلی از دانشکده حقوق بیل، هیلاری را به اولین سفر اروپایی خود برد. بیل تمامی مکان های آن شهر ها را به او نشان می داد. و در ساحل دریای انردل بیل به هیلاری پیشنهاد ازدواج داد اما هیلاری رد کرد. بارها و بارها بیل کلینتون به او پیشنهاد ازدواج داد اما او رد می کرد و می گفت به زمان بیشتری برای فکر کردن نیاز دارد.

◼ چطور هیلاری پیشنهاد ازدواج را پذیرفت

بعد از اتمام دانشگاه، هیلاری مسیر واضحی برای انتخاب شغلی نداشت پس به آرکاناس رفت تا با دوستانش در مورد مسیر شغلی آینده خود مشورت کند. در مسیر رفت به فرودگاه بیل کلینتون هیلاری را همراهی می کرد.

ناگهان هیلاری خانه ی زیبایی را دید که برای فروش گذاشته شده بود و روی آن نوشته شده بود برای فروش. هیلاری از آن خانه بسیار خوشش آمد و گفت چه خانه ی کوچک زیبایی و لبخندی از ته دل زد.
بعد از چند روز مسافرت هیلاری برگشت به شهر خود. در فرودگاه بیل دنبال هیلاری آمد تو او را به منزلش برساند و به او گفت آیا خانه کوچکی را که دوست داشتی به خاطر میاوری؟ حالا من آن خانه را خریده ام و نمی توانم در آن به تنهایی زندگی کنم پس با من ازدواج کن. و هیلاری قبول کرد.
و آن ها جشن کوچی در منزل خود گرفتند و خانواده ها و دوستان نزدیک خود را دعوت کردند.


>>بیشتر بخوانید: هیلاری کلینتون انتخاب بایدن را تاریخ ساز خواند


زندگی نامه هیلاری کلینتون

 عرصه جدید زندگی 

هیلاری زاده شیکاگو می باشد و در بیست و شش اکتبر سال ۱۹۳۷ متولد شده است یعنی اکنون هفتاد و سه سال دارد. دو فرزند به نام های چلسی و ویکتوریا دارد. دین و مذهب این خانم فعال متدیست می باشد.

او در سال ۱۹۷۵ با بیل کلینتون ازدواج کرد و وارد عرصه ی جدید زندگی خود از پیشرفت و سیاست شد. دو سال بعد بنیان موسسه مدافعین کودک را تاسیس کرد و سال بعد نخستین زن ابر شرکت خدمات قانونی شد و به فعالیت خود ادامه داد.

و اما ابتکار اصلی دوران کاری این خانم هوشمند، برنامه مراقبت بهداشتی کلینتون بود که به رای گذاشته شد و در سنا باقی ماند. سال ۱۹۹۸ سال خوبی برای هیلاری نبود و در این سال رسوایی جنسی شوهرش در بیشتر محافل و تبلیغات گسترده پیچید. وقتی رسوایی جنسی بیل در تمامی کشور پیچید.

هیلاری آن را توطئه سمت راستی ها دانست و گفت بر ازدواج خود خواهد ماند. و اما بعد از به اثبات رسیدن این رابطه او اعلام کرد که با شنیدن حرف های شوهرش اعتقاد پیدا کرده است که رابطه ای وجود نداشته اما باز هم به صورت علنی اعلام کرد بر ازدواج خود با بیل خواهد ماند.


>>بیشتر بخوانید: توصیه هیلاری کلینتون به ترامپ درباره حماقت علیه تهران


زندگی نامه هیلاری کلینتون

 رسوایی جنسی

جایگاه هیلاری به عنوان بانوی اول آمریکا در پی این رسوایی متزلزل شد و اتهامات زیادی به او وارد شد. برخی به او اتهام تایید رفتار اشتباه شوهر و برخی ناراحتی از قربانی بودن او زدند اما او بعد از تمامی این جریانات اعلام کرد هنوز کسی مانند بیل نمی تواند او را بخنداند یا درک کند و هنوز فردی را مانند بیل ندیده است.

پس از حمله ۱۱ سپتامبر، او هم به جنگ با افغانستان و عراق موافقت کرد ولی چندی بعد با نحوه ی اجرای جنگ و سیاست های جنگ طلبانه جرج بوش مخالفت شدیدی کرد. او سازمان دهی دیپلماتیک تحریم های ایران و منزوی کردن آن کمک کرد.
او علاقه مند به شهروند ساختن مهاجرین غیر قانونی به کشور بود و از رعایت حقوق زنان حمایت کرد.

او موافق دوران آماده ساختن کودکان یعنی همان پیش دبستانی برای رفتن کودکان به مدرسه بود و از مرخصی با حقوق زنان پس از زایمان حمایت می کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=388227
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.amazon.com/www.hilaryclinton.com

ثبت نظر

-