بهترین ادویه هایی که سلامتی شما را تضمین می کند

هفت ادویه سلامتی

  • کد خبر : 387744
  • 21 بهمن 1399 - 9:35
هفت ادویه سلامتی

همه ما به تغذیه سالم اهمیت می دهیم و می دانیم مصرف زیاد نمک، شکر، و چربیها برای ما مضر است. خوشبختانه ادویه های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را جایگزین کنید تا طعم بهتری به غذاهای خود بدهید . ادویه هایی که بیشتر آنها علاوه بر طعم غذا سلامتی شما را هم تضمین می کند. هفت ادویه ها همچون سبزیجات حاوی هزاران ماده مغذی هستند از جمله آنتی اکسیدانها ، ادویه ها هم ارزش غذایی بالایی دارند و هم یک طعم دهنده خوب بشمار می آیند.

🌰زنجبیل

ماده اصلی غذاهای آسیایی و هندی زنجبیل است که قرنها از آن به عنوان دارو استفاده می شد زنجبیل مدتهاست که بهترین داروی گیاهی برای درمان تهوع و مشکلات گوارشی است .مطالعاتی که بر روی این گیاه انجام شده نشان می دهد زنجبیل به کاهش خطر برخی بیماریها همچون دیابت و بیماری قلبی کمک می کند ریشه زنجبیل را می توان به صورت تازه مصرف کرد.

و برای طعم دادن به سوپها و غذاهای گوشتی هم  می توان از آن استفاده کرد همچنین می توانید چند برش از زنجبیل تازه را در آب داغ خیس کنید و مقداری لیمو و عسل به آن اضافه کنید و یک چای زنجبیل خوش طعم نوش جان کنید.


>>حتما بخوانید: اگر کرونا دارید، زنجبیل و دارچین «نخورید»


🌰زرد چوبه

با وجود اینکه قرنهاست زردچوبه وجود دارد اما در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده حتی برخی محققان معتقدند بهترین مکمل غذایی موجود زردچوبه است.

از زردچوبه در درمان بیماریهای کبد گرفته تا کرم حلقوی استفاده می شود همچنین یک ضد التهاب طبیعی ست که طبق تحقیقات انجمن سرطان آمریکا در کوچک شدن تومورهای سرطانی  و تقویت اثر شیمی درمانی نقش اثبات شده ای دارد با افزودن این ادویه پرخاصیت به غذاهایتان می توانید از فواید آن برای سلامتیتان استفاده کنید.

🌰سیر

گیاهی هم خانواده موسیر و تره فرنگی است که سرشار از فیبر ، ویتامین ث  ،ویتامین B6 و منیزیم است سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر سرما خوردگی و آنفلوانزا را تا ۶۱ درصد کاهش می دهد و البته با طعم خوشمزه ای که دارد این روزها در آشپزی هم بسیار محبوبیت دارد که در تهیه انواع سس ، ماکارونی ، مرغ و… کاربرد دارد.


>>بیشتر بخوانید: آیا زردچوبه واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟


🌰دارچین

یک طعم دهنده عالی که سرشار از آنتی اکسیدان است و بدن را در برابر رادیکالهای آزاد مضر محافظت می کند این گیاه خوشبو باعث کاهش کلسترول و همچنین کاهش قند خون می شود و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد .

🌰رزماری

این گیاه بومی مدیترانه است گیاهی معطر از خانواده نعناع و اسطوخودوس ، رزماری علاوه بر اینکه یک ادویه محبوب در پخت و پز است  روغن آن هم پر کاربرد است.  مطالعاتی که بر روی این گیاه  انجام شده نشان می دهد که اجزای موجود در رزماری می تواند به بهبود حافظه و تمرکز کمک کنند.


>>بیشتر بدانید: خشک کردن فلفل قرمز در بنگلادش + تصاویر


🌰پودر فلفل قرمز

مژده به طرفداران غذاهای تند پودر چیلی علاوه بر طعم دادن به غذاها فواید بسیاری هم برای سلامتی دارد . ادویه چیلی که از پودر فلفل چیلی که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است به دست می آید و به داشتن عطر و طعم گرم و دلپذیر معروف است.

چیلی منبع خوبی از ویتامین های A و C و کارتنوئیدهای بتا است که از تولید رادیکالهای آزادی که عامل بیماریهای مانند آرتریت روماتوئید و بیماریهای قلبی است ، در بدن جلو گیری می کند . همچنین با تحریک اندورفین به عنوان یک مسکن طبیعی درد عمل می کند .

🌰پونه کوهی ادویه سلامتی

این گیاه بیشتر در غذاهای ایتالیایی کاربرد دارد و یک گیاه پر کاربرد هم برای آشپزی و هم برای اهداف درمانی است. پونه کوهی حاوی کارواکول و تیمول است که هر دو خاصیت ضد میکروبی قوی دارند مطالعاتی که بر روی این گیاه انجام شده نشان می دهد که این گیاه به طور موثری عفونت های تنفسی فوقانی ، عفونت های  ادراری، عفونت های مخمری و قارچ ناخن را درمان می کند.

پونه کوهی را می توان هم به صورت خشک شده یا تازه مصرف کرد این گیاه در داخل گلدان هم به راحتی رشد می کند و شما می توانید به راحتی از فواید آن سود ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387744
  • نویسنده : عارف
  • منبع : www.thelist.com

ثبت نظر

-