ارگاسم در رابطه و فواید بی نظیر

  • کد خبر : 387661
  • 17 بهمن 1399 - 14:24
ارگاسم در رابطه و فواید بی نظیر

 

فواید ارگاسم

اگر بخواهیم ارگاسم را در یک عبارت خلاصه کنیم باید گفت: رسیدن به اوج لذت جنسی و رها شدن تنش‌های جنسی. به بیان دیگر ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. وقتی زن با شوهر تحریک جنسی می‌شوند، به تدریج تمام بدن چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی به حالتی می رسد که هر لحظه در حال افزایش است.

ارگاسم با انقباض شدید ماهیچه‌ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تنفس همراه است. امروز یعنی ۲۲ دسامبر روز جهانی ارگاسم یا اوج لذت جنسی است. به‌همین مناسبت، امروز در این مطلب، قصد داریم به فواید ارگاسم در زنان و مردان بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

۲۰۰ سال پیش، برقراری رابطه جنسی تنها برای تولید مثل و بقای نسل بود و مردان بدون هیچ عشق‌بازی و در حالت شرم و حیا، به رابطه جنسی می‌پرداختند. اما با تولید و عرضه قرص‌های ضدبارداری و انواع کاندوم، زنان کم‌کم به مرحله‌ای از شعور جنسی رسیدند که ارگاسم را حق خود بدانند.

تفاوت ارگاسم زن ومرد

ارگاسم زن و مرد متفاوت است، ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیراجتناب بودن انزال شروع می‌شود و با دفع منی به پایان می‌رسد ولی ارگاسم در زنان با انقباض غیرارادی مجاری ادرار همراه است. رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم، باعث افزایش قدرت کنترل مثانه میگردد، در طی ارگاسم عضلات تحتانی بدن زن منقبض شده و قدرتشان افزایش می‌یابد و در پی آن قدرت کنترل مثانه بالا می‌رود، چیزی شبیه به یک تمرین ورزشی برای تقویت عضلات لگن.

طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که، ارگاسم می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندروفین، آستانه تحمل درد را در بدن افزایش داده و حتی باعث بهبود سردرد شود. محققان روابط زناشویی دریافتند که تجربه ارگاسم از لحاظ روانی هم بسیار مفید است، چون رابطه جنسی و ارگاسم می‌تواند برای لحظاتی حافظه را پاک کرده و فرد را از شر افکار روزانه خلاص کرده و مغز را به آرامش برساند. در ادامه مطلب به فواید دیگر ارگاسم اشاره می‌کنیم:

کمک می‌کند تا بهتر بخوابید

زمانی که به ارگاسم می‌رسید بدنتان مواد شیمیایی از جمله اکسی توسین، نور اپی نفرین، وسپرسین، پرولاکتین و سروتونین آزاد می‌کند. ثابت شده است که تمام این موارد به طور بالینی کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشند. دفعه بعد که فوری بعد از رابطه جنسیتان خوابیدید، یک بهانه خوب دارید!

مبارزه با استرس

فواید ارگاسم و ارضا شدن برای مردان و زنان

در طی ارگاسم، مغز هورمون احساس خوب سروتونین (یک جز کلیدی ضد افسردگی) و پرولاکتین را آزاد می‌کند که اثر آرامش بخشی روی بدن دارند. در حالی که نقطه اوج شما ممکن است در عرض چند ثانیه به پایان برسد، اما فواید سلامتی اش ادامه دارد. یک مطالعه نشان داد که میزان استرس و فشار خون تا دو هفته پس از ارگاسم ادامه خواهد داشت.

خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

براساس مطالعه‌ای که در مجله انگلیسی افراد مسن اینترنشنال منتشر شده است، انزال حداقل چهار بار در هفته در مردان می‌تواند خطر ابتلا به این سرطان را تا ۳۰% در مردان کم کند. با این حال، آن‌ها هشدار می‌دهند که فعالیت جنسی در مردان جوان (بین دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی) می‌تواند در واقع خطر پیشرفت این بیماری را افزایش دهد.

کاهش خطر حملات قلبی

در طی ارگاسم، جریان خون با انواع هورمون‌ها و دهیدرواپیآندروسترون، (DHEA) بیشتر می‌شود، استروئید نشان داده شده است که خطر حمله قلبی در مردان میانسال را کاهش می‌دهد. یک مطالعه از موسسه تحقیقات جدید انگلستان در ماساچوست نشان داد مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند، تقریبا ۵۰% احتمال کمتری برای حمله قلبی داشتند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد زنانی که هر هفته دو بار به ارگاسم می‌رسند، ۳۰ درصد کم‌تر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در مقایسه با زنانی این تعداد ارگاسم را ندارند، دارند.

پوست درخشان و صاف

فواید ارگاسم و ارضا شدن برای مردان و زنان

کرم‌های ضد چروک گران قیمت را فراموش کنید چرا که ارگاسم خود در این مورد فایده دارد؛ متخصصان می‌گویند که درخشش پوست پس از رابطه جنسی یک چیز واقعی است. وقتی به ارگاسم می‌رسید، جریان خون به پوست افزایش می‌یابد و باعث می‌شود رگ‌های خونی باز شوند و صورتتان برافروخته شود.

در طول زمان، ارگاسم می‌تواند به خون کمک کند تا مواد غذایی مهم را به پوست منتقل کرده و پوستتان را بهبود بخشد. آیا می‌دانستید که بسیاری از مکمل‌ها ضد پیری حاوی هورمون DEA هستند؟ پس از رسیدن به ارگاسم، میزان DEA در جریان خون شما تا پنج برابر مقدار عادی افزایش می‌یابد؛ به شما یک جوان کننده می‌دهد.

مسکنی برای سردرد‌های مکرر

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه مونستر آلمان انجام شد، دریافت که ارگاسم، باعث تسکین درد بسیار عالی میگرن و سردرد‌های شاخه‌ای می‌شود. به کاهش سردرد در ۶۰ درصد مبتلایان به میگرن و یک سوم بیماران مبتلا به سردرد، کمک میکند. مطالعات متعددی نشان داده اند که ارگاسم می‌تواند آستانه درد‌های شما را افزایش دهد و به تسکین انواعی از بیماری ها، از میگرن گرفته تا درد مفاصل کمک کند.

>>>مطالب مرتبط:

بهترین راهکار بهبود رابطه جنسی چیست؟

اختلال نعوظ؛ شایع‌ترین علت ناتوانی جنسی

مشکلات جنسی مردانه و روش‌های درمان

بهبود خلق و خو

ارگاسم ماساژ غدد لنفاوی کلی را فراهم می‌کند و به فرآیند سم زدایی طبیعی بدن کمک می‌کند تا هضم و خلق و خو را بهبود بخشد و به پیش گیری از سرطان کمک کند.

جلوگیری از پوکی استخوان و بیماری قلبی

افزایش سطح استروژن را تقویت می‌کند تا بافت‌های واژینال را حفظ کند و بدن را در برابر پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

جوان‌تر به نظر می‌رسید

هورمون DHEA عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی را متعادل می‌کند و به نگهداری و ترمیم بافت کمک می‌کند و احتمال داشتن پوست سالم را تقویت و بیشتر می‌کند. شما را جوان‌تر می‌کند – مطالعات نشان دادند عشق بازی سه بار در هفته می‌تواند باعث شود که شما ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید.

مبارزه با عفونت

سلول‌های مسئول مبارزه با عفونت را تا ۲۰% بیشتر می‌کند – به مبارزه با سرماخوردگی و انفلانزا نیز کمک می‌کند!

درمان میگرن

فواید ارگاسم و ارضا شدن برای مردان و زنان

میگرن را درمان می‌کند و به درمان انواع دیگر درد‌های شدید دیگر هم کمک می‌کند و افزایش سطح هورمون اکسی توسین که با اشتیاق، شهود، و مهارت‌های اجتماعی ارتباط دارد. اگر شما این فواید شگفت انگیز ارگاسم را از دست داده اید، وقت آن رسیده تحقیق کنید که چرا مهم است.

عوارض ارگاسم نشدن به خصوص در زنان

استرس یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی است. استرس بر اعصاب و غدد فوق کلیه فشار می‌آورد، (غددی که درست بالای کلیه‌ها قرار دارند و به استرس کمک می‌کند). این می‌تواند تبدیل به یک چرخه بد و دور باطل شود – ارگاسم یکی از بهترین مسکن هاست (فیزیکی و ذهنی) و با این حال استرس می‌تواند ارگاسم را برای زنان بسیار دشوار کند.

غدد فوق کلیه هورمون‌های لازم برای میل جنسی را ترشح می‌کنند؛ هنگامی که بیش از حد استرس دارید و در حالت آماده باش هستید، آخرین چیزی که بدن شما می‌خواهد انجام دهد، رابطه جنسی است – که به این معنی است که شما نمی‌توانید از مزایای ارگاسم لذت ببرید!

فواید ارگاسم و ارضا شدن برای مردان و زنان

معمای ارگاسم زنان

ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله می‌باشد. زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می‌توانند به ارگاسم مطلوب برسند؛ که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.

ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می‌شود. در حالیکه این پدیده در خانم‌ها بسیار پیچیده‌تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد. به ارگاسم نرسیدن زنان می‌تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم‌ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.

بدن شما به حالت بقا می‌رود و فقط نگرانی خود را حفظ می‌کند علاوه بر کاهش میل جنسی، برخی علائم دیگری نیز وجود دارند که ممکن است توسط غدد فوق کلیوی رخ دهند:

  • به سختی صبح از خواب بیدار شدن
  • بی خوابی یا دشواری در خوابیدن
  • اتکا به کافئین و یا شیرینی برای ادامه دادن به کارتان
  • گیجی
  • افسردگی
  • به راحتی مریض شدن، به دلیل سیستم ایمنی پایین و ضعیف

برترین‌ها

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387661

ثبت نظر

-