خواص آب و لیمو؛ یک نوشیدنی فوق العاده

  • کد خبر : 387312
  • 22 خرداد 1400 - 9:05
خواص آب و لیمو؛ یک نوشیدنی فوق العاده

خواص آب و لیمو: ترکیب آب و لیمو مزایای زیادی بر روی سلامت دارد.آب و لیمو دارای فلاونوئیدهایی می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است.این نوشیدنی باعث بیرون رفتن سموم از بدن می شود این نوشیدنی برای آب رسانی به بدن و تقویت ویتامین C عالی است.

نوشیدنی‌های روزانه مضر مانند نوشابه، شربت و ماءالشعیر را فراموش کنید. به جای آن نوشیدنیی را امتحان کنید که نیاز دارید. نوشیدنی پیشنهادی ما در این دوره شیوع کرونا ویروس، سیستم ایمنی بدن شما را بالا می‌برد و چند مزایای دیگر هم دارد که بسیار برای سلامتی مفید است.

دقت کنید، نوشیدنی مورد نظر ما، آب و لیمو است پس کسانی که به هر دلیلی به میوه لیمو حساسیت و قند خون دارند یا به فشار خون پایین مبتلا هستند از نوشیدن آن امتناع کنند. چرا نمی‌گوییم آبلیمو بخورید و توصیه می‌کنیم که آب و لیمو بنوشید؟ زیرا آبلیمو به علت اسیدیته‌ی بالا ممکن است معده را اذیت کند و باعث ضعف ناگهانی شود که در این صورت منجر به اضافه وزن می‌گردد.

خواص آب و لیمو

خواص آب و لیمو

>>>بیشتر بخوانید:

فواید نوشیدن آب لیمو با معده خالی؛ حفظ سلامت و تقویت خود

۱. کاهش وزن

اسید سیتریک موجود در آب و لیمو می‌تواند به هضم بهتر غذا‌ها و دفع مواد چربی کمک کند. مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها حاکی از آن است که هیدروکسی سیتریک اسید، ماده شیمیایی که شبیه اسید سیتریک است و اشتها را سرکوب می‌کند و با کند کردن آنزیم‌های تولید کننده چربی، کاهش وزن را تحریک می‌کند؛ اما این بدان معنا نیست که هر چقدر غذا میل کنید آب و لیمو آن را حل می‌کند و شما وزن اضافه نمی‌کنید.

کاهش وزن با نوشیدن آب و لیمو

برای کاهش وزن به این روش بهتر است نوشیدنی‌های قندی خود را کاهش دهید، آب بیشتری بنوشید و رژیم غذایی نسبتا سالمی را دنبال کنید تا در صحت سلامت وزن کم کنید.

۲. سلامت پوست

مانند تمام مرکبات، لیمو منبع بزرگی از ویتامین سی است که مزایای پزشکی متعددی دارد. با افزایش سلول‌های سفید خون به سیستم ایمنی کمک می‌کند، موجب جذب بیشتر آهن موجود در غذا‌ها می‌شود؛ در تولید کلاژن کمک می‌کند که برای بهبود زخم و داشتن پوست سالم بسیار مهم است.

لیمو منبع ویتامینc که برای پوست فوق العاده

لیمو همچنین حاوی فلاونوئید‌ها هستند که مزایای ضد التهابی دارند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موضعی، حاوی ویتامین سی و فلاونوئید‌ها هستند که برای داشتن پوستی صاف و همچنین محافظت از آن در برابر آسیب‌های ناشی از استرس‌های محیط اطراف ضروری هستند.

۳. کاهش التهابات

فلاونوئید‌ها در آب و لیمو می‌توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند که برای سلامت مغز، سلامت قلب و آرتریت مفید است. همچنین به گزارش بنیاد آرتروز آمریکا، ویتامین سی موجود در آب و لیمو می‌تواند به جلوگیری از آرتریت التهابی و ترویج سلامت مفاصل کمک کند.

کاهش التهاب با نوشیدن آب و لیمو

در یک مطالعه مبتنی بر جمعیت در مورد مردان و زنان ۴۵ تا ۷۴ سال، محققان دریافتند کسانی که کمترین میزان مصرف میوه و ویتامین سی را داشتند، سه برابر بیشتر از کسانی که مصرف ویتامین سی بالاتری داشتند، دچار آرتریت می‌شوند. این مطالعه در سالنامه‌های بیماری‌های روماتیمیک منتشر شده است.

۴. مبارزه با عفونت

آب و لیمو مدت هاست که به عنوان درمان گلو درد و همچنین برای سرفه و سرماخوردگی استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره مرکبات و روغن‌های ضروری می‌توانند میکروب‌هایی را که شما را بیمار می‌کنند از بین ببرند. بر اساس بررسی مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۸ در مجله بین المللی علوم مولکولی، علاوه بر داشتن اثرات قوی ضد باکتری، اسانس طبیعی لیمو از رشد چندین نوع قارچ جلوگیری می‌کند.

اخطار: آب لیمو را در دهان خود نگه ندارید

لیمو بسیار اسیدی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. انجمن دندانپزشکی آمریکا اشاره می‌کند که مرکبات می‌توانند مینای دندان را در طول زمان فرسایش دهند و مصرف آن‌ها با آب به رقیق کردن مواد اسیدی کمک بسیاری می‌کند.

لیمو بسیار اسیدی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387312

ثبت نظر

-