نسخه سحرآمیز ترامپ برای دورزدن کرونا

  • کد خبر : 387067
  • 16 بهمن 1399 - 10:52
نسخه سحرآمیز ترامپ برای دورزدن کرونا

برترین‌ها: خبر داغ این روزها، مبتلا شدن ترامپ و همسرش به کووید-۱۹ و بستری شدنش می‌باشد. اینکه ترامپ واقعا به کرونا مبتلا شده و یا اینکه به گفته عده‌ای شو تبلیغاتی و فرار از مناظره‌های انتخاباتی است به کنار آنچه که باعث شده امروز درباره این موضوع تو بخش سلامت برترین‌ها مطلبی کار کنیم فقط و فقط درباره نسخه شاید معجزه آسای ترامپ که به دستور خودش توسط پزشک معالجش در رسانه‌ها دست به دست شده، می‌خواهیم صحبت کنیم. برعکس تصور عموم از واکسن خاص یا داروی سحرآمیز خبری نیست.  

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای گفت: تا عصر جمعه رئیس‌جمهوری آمریکا خسته، اما با روحیه خوب بود. او تحت نظارت تیمی از کارشناسان قرار دارد و گام‌های بعدی بررسی می‌شوند. بانوی اول سرفه می‌کند و سردرد دارد، اما مابقی خانواده ترامپ تست کرونای منفی داشتند.

به گفته پزشک کاخ سفید، ترامپ تا شامگاه جمعه به مکمل اکسیژن نیازی نداشته است، اما پزشکان درمان با رمدیسیویر را آغاز کردند.

در نسخه لو رفته داروهای تجویز شده عبارتند از زینک، ویتامینd، فاموتیدین، ملاتونین و آسپرین. شان کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: ترامپ مقدار تجویز شده‌ای از کوکتل آنتی‌بادی دریافت کرده، علاوه بر این، ترامپ زینک، ویتامین دی، فاموتیدین، آسپرین و ملاتونین دریافت کرده است. 

ترامپ از چه دارویی برای درمان استفاده می‌کند؟

در ادامه قصد داریم به توضیحاتی درباره‌ی دارو‌های تجویز شده بپردازیم:

ویتامین دی

نتایج مطالعه جدیدی در ایالات متحده آمریکا نشان داد که احتمالا بین کمبود ویتامین دی در بدن و ابتلای شدید به کووید۱۹ رابطه‌ای وجود دارد. تحقیقات نشان داده هرچقدر سطح ویتامین دی پایین‌تر باشد، ایمنی بدن ضعیف‌تر و احتمال ابتلا به کرونا بیشتر است، به همین دلیل مصرف ویتامین دی و ویتامین سی اهمیت زیادی دارد.

ویتامین دی که ویتامینی محلول در چربی است، نقشی اساسی در تقویت واکنش‌های ایمنی بدن دارد و از آنجا که در حال حاضر معمولا مواد غذایی مورد استفاده توسط انسان‌ها از ویتامین دی کافی برخوردار نیست، افراد برای تامین ویتامین دی، وابسته به اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند. از سوی دیگر مکمل‌های غذایی نیز می‌توانند سطح ویتامین دی بدن را افزایش دهند.

فاموتیدین

هرروز تعداد زیادی از دارو‌های مختلف برای درمان کوویدـ۱۹ آزمایش می‌شود. یکی از کاندیدا‌های عجیب برای درمان این ویروس دارویی به نام فاموتیدین است که برای سوزش معده به کار می‌رود. بر اساس مطالعاتی که در مجله گوت منتشر شد، استفاده از این دارو، نتایج مثبتی در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داشته است. فاموتیدین که به خانواده دارو‌های ضد اسید تعلق دارد، ممکن است یکی از کاندیدای درمان ویروس کرونا محسوب شود.

نخستین بار پزشکان چینی در ووهان متوجه شدند بسیاری از نجات‌یافتگان سالمند و بالای ۸۰ سال این بیماری داروی سوزش معده مصرف می‌کنند. آن‌ها متوجه شدند میزان زنده ماندن در افراد سالمند فقیر دچار کووید-۱۹ بالاتر است. سالمندان فقیر به جای امپرازول از داروی فاموتیدین استفاده می‌کنند که ارزان‌تر است. بررسی ۶۲۱۲ سابقه پزشکی در چین نشان داد میان بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده بودند ۱۴ درصد از بیماران سالمندی که فاموتیدین مصرف می‌کردند درگذشته‌اند. در مقابل میزان مرگ‌ومیر افرادی که امپرازول مصرف می‌کردند ۲۷ درصد بود.

عوارض داروی فاموتیدین

مصرف فاموتیدین ممکن است منجر به عوارضی مانند سردرد، یبوست یا اسهال شود. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد به سرعت با پزشک خود تماس بگیرید. در صورتی که دکتر گوارش داروی فاموتیدین را برای شما تجویز کرده است، مطمئن باشید فواید آن بیش از مضراتش خواهد بود. در حال حاضر کار آزمایی بالینی بر روی ترکیب دو داروی فاموتیدین و ضد مالاریا برای درمان بیماری کووید ۱۹ در حال انجام است.

زینک

بررسی شواهد نشان می‌دهد که زینک یا روی ماده معدنی است که میتواند با تقویت ایمنی ضد ویروسی و مهار التهاب، اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا داشته باشد.

نسخه سحرآمیز ترامپ برای دورزدن کرونا

زینک از تولید و بلوغ گلبول‌های سفید که مهمترین عوامل سیستم ایمنی بدن هستند، حمایت می‌کند. انواع مختلفی از گلبول‌های سفید وجود دارند که برخی از آن‌ها با تولید آنتی بادی‌ها، پاتوژن‌ها را گرفته و از بین می‌برند و سیستم ایمنی بدن را پس از عفونت به حالت عادی برمی گردانند.

هم‌چنین به تنظیم التهاب نیز کمک می‌کند. در حالی که پاسخ التهابی برای مقابله با عفونت ضروری است، تولید بیش از حد سیتوکین‌های التهابی در اوایل عفونت مسئول برخی از بدترین علائم کووید-۱۹ میباشد. در این بررسی‌ها شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند زینک ممکن است اثرات ضد التهابی در ذات الریه داشته باشد و باعث کاهش آسیب به بافت ریه می‌شود.

ملاتونین

یکی از درمان‌هایی که این روز‌ها مورد توجه قرار گرفته و نتایج امیدوار کننده‌ای نیز در مورد آن به دست آمده، استفاده از ملاتونین است. احتمالاً پیش از این بار‌ها نام ملاتونین را شنیده اید. بله حدستان درست است، ملاتونین در واقع همانی است که به هورمون خواب مشهور است. ملاتونین خواب آور نیست، بلکه با تأثیر بر ساعت زیستی بدن، چرخه خواب شما را تنظیم می‌کند. ملاتونین هورمونی است که بدن به صورت طبیعی تولید می‌کند. همچنین این هورمون به شکل مکمل در دسترس است.

یکی از کارکرد‌های مهم ملاتونین این است که می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و ماده ضد التهاب عمل نموده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را متعادل کند. همین تأثیرات موجب شده دانشمندان برای درمان احتمالی بیماری کرونا، دست به دامن این هومون شوند.

آسپرین

متخصصین ایتالیایی با کالبد شکافی ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا دریافتند ویروس کرونا، باکتری است و به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ می‌دهد، همچنین با ضد انعقاد کننده‌ها، می‌توانند بیماران مبتلا به کرونا را درمان کنند. این پزشکان ایتالیایی مدعی شدند دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به کرونا، مشکلات تنفسی نیست، بلکه لخته شدن خون است که باعث مختل شدن اکسیژن رسانی به اندام‌ها و در نهایت مرگ این بیماران می‌شود. آن‌ها معتقدند که بیماران مبتلا به کرونا به آسانی با آسپرین و داروی رقیق کننده خون درمان می‌شوند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت، ذات‌الریه یا عفونت ریه را دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اعلام کرده است.

رمدسیویر

ترامپ از چه دارویی برای درمان استفاده می‌کند؟

یکی از دارو‌هایی که این روز‌ها از آن صحبت می‌شود، داروی رمدسیویر می‌باشد که با استفاده از آن، نتایج مثبتی در بهبود شماری از بیماران بستری و حاد، مشاهده شده است.

به گفته مسئولین شرکت گیلیاد، داروی رمدسیویر می‌تواند نحوه عملکرد ادونوزین یکی از ۴ عنصر قلیایی تشکیل دهنده «آر ان ای» را شبیه سازی نماید و زمانیکه ژن‌های ویروس کرونا می‌خواهند با ادونوزینبا ترکیب شوند به جای آن با رمدسیویر ترکیب شوند و این ماده که یک آنالوگِ آدنوزین است با عملکرد آنزیم آران‌ای پلیمراز وابسته به آران‌ای تداخل ایجاد نماید و جلوی نمونه‌خوانی و ویرایش ژنتیکی ویروس را بگیرد و در نتیجه تولید و تکثیر ویروس را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387067

ثبت نظر

-