آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

  • کد خبر : 386715
  • 16 بهمن 1399 - 5:38
آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

برترین‌ها: نام خانواده‌ی «خسروشاهی» برای بسیاری از اهالی کسب و کار در ایران آشناست. «دارا خسروشاهی» در هفتم خرداد ماه ۱۳۴۸ در تهران متولد شد، او در سال‌های ابتدایی تحصیل از ایران مهاجرت کرد. «دارا خسروشاهی» به پیشنهاد پدر که پزشکی را بهترین حرفه می‌دانست، برای جراح شدن وارد دانشگاه می‌شود. او علاقه‌ای به این رشته نداشت و به‌همین خاطر پس از مدتی به مهندسی تغییر رشته داد.

او در سال ۱۹۹۱ میلادی موفق به دریافت مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه براون آمریکا شد. «دارا خسروشاهی» پس از فارغ‌التحصیلی بین ادامه تحصیل و وارد شدن به دنیای کسب و کار باید یکی را انتخاب می‌کرد. او در تابستان پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارآموز به شرکت Allen & Company رفت و در آنجا با فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار آشنا شد. فعالیت در این فضا او را به کار کردن تشویق می‌کند.

آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

سال ۱۹۹۸ بود که «دارا خسروشاهی» پس از فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و بانکداری، با «بری دیلر» آشنا می‌شود. «دیلر» که استعداد بالای «خسروشاهی» در مدیریت و آنالیز مالی را می‌بیند، از او دعوت می‌کند که به شرکت InterActiveCorp بپیوندد. «خسروشاهی» در IAC سمت مدیر امور مالی را برعهده گرفت. این هولدینگ بزرگ متشکل از معتبرترین برند‌های رسانه‌ای اینترنتی مانند HomeAdvisor, Vimeo, Dotdash (About.com) , Dictionary.com, The Daily Beast, و Investopedia است.

آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

سرانجام در سال ۲۰۰۳ میلادی، شرکت IAC تصمیم به خرید کمپانی «اکسپدیا» گرفت و «خسروشاهی» مدیریت آن را عهده دار شد. در طول دورانی که «خسروشاهی» مدیرعامل «اکسپدیا» بوده است، این شرکت مسافرتی فعالیت خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان گسترش داد و با برند‌هایی مانند Hotels.com و Hotwire که سرویس‌های آنلاین رزرواسیون هستند، توانست درآمد خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

هیئت مدیره «اکسپدیا» از عملکرد «خسروشاهی» چنان خوشحال بود که در سال ۲۰۱۵، علاوه بر تقریبا ۴ میلیون دلار حقوق و پاداش، ۹۱ میلیون دلار کمک بورس سهام به وی اعطا کرد و او را به عنوان پردرآمدترین مدیر S&P در آن سال معرفی کرد.

او بعد از ۱۲ سال فعالیت مستمر در شرکت «اکسپدیا»، سرانجام پیشنهاد مدیرعاملی «اوبر»، بزرگ‌ترین سرویس تاکسی اینترنتی جهان را پذیرفت و در سال ۲۰۱۷ «دارا خسرو شاهی» رسما به عنوان مدیرعامل شرکت «اوبر» انتخاب شد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به فعالیت در نیویورک تایمز و عضویت در هیئت مدیره‌ی استارت آپ Fanatics در حوزه‌ی فروش محصولات ورزشی اشاره کرد.

آدم‌حسابی‌ها؛ مهندس دارا خسروشاهی، مقیم آمریکا

«دارا خسروشاهی» به عنوان یک مدیر موفق در یکی از سخنرانی‌هایش در خصوص رهبری موفق گفت: «بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مهارت رهبری تنها به برقراری ارتباط، سخنرانی و انگیزه بخشی محدود می‌شود. برقرار کردن ارتباط قطعا اهمیت دارد، اما من متوجه شدم که مهم‌ترین مهارت یک رهبر خوب این است که شنونده خوبی باشد.

هر چقدر رده سازمانی بالاتری داشته باشید، درک این که چه اتفاقاتی در حال افتادن است سخت‌تر می‌شود، بنابراین باید اطلاعات دقیق را از افرادتان به دست آورید. باید زبان بدن افراد را بدانید و از آن‌ها بپرسید. باید اعتماد را برقرار کنید تا از حقایق آگاه بشود. رهبرانی که از واقعیت خبر ندارند شکست می‌خورند.»  

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=386715

ثبت نظر

-