آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

  • کد خبر : 385961
  • 15 بهمن 1399 - 22:12
آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

برترین‌ها: «رکسانا مصلحی»، در ایران به دنیا آمده و در کانادا بزرگ شده است. او مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور کانادا دریافت کرده است.

او هم‌اکنون استادیار همه‌گیرشناسی مطالعه‌ی نحوه انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا و آمار زیستی در دانشگاه آلبانی است. جایی که او به تدریس دوره‌های متعددی، از قبیل آن چه خودش در ژنتیک و همه‌گیرشناسی مولکولی گسترش داده‌است، اشتغال دارد.  

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

«رکسانا مصلحی»، اپیدمیولوژیست ژنتیکی محبوب جهانی است که مطالعه بسیار دقیق و مفهومی در پیش آگاهی از سرطان و پیشگیری از آن را در کارنامه خود دارد. پژوهش‌های او به مطالعه سرطان و نشانه‌های آغازین آن اختصاص دارد و از طریق پژوهش‌هایش، به درک علل ارثی بیماری‌ها و تاثیرات متقابل ژن – محیط بر خطر گسترش بیماری کمک کرده است.  

اکثر تحقیقات این ژنتیک دان برجسته در رابطه با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تاثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تاثیرات این عوامل بر توسعه‌ی بیماری‌های پیچیده است.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

او درباره‌ی زمینه‌ی تحقیقاتی خود گفته است: «به‌عنوان یک متخصص اپیدمیولوژی ژنتیک، اکثر تحقیقات من در رابطه با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تاثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تاثیرات این عوامل بر توسعه‌ی بیماری‌های پیچیده است. من همچنین دارای تجربیاتی در زمینه‌ی مشاوره فردی و خانوادگی در خصوص احتمال و شانس ابتلا به بیماری‌های ارثی هستم.»

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

او مطالعات خود در زمینه‌ی جهش ژن‌های سرطان سینه و تخمدان خانم‌ها را گسترش داده است و با همکاری پزشکان داخل ایران در مورد موروثی بودن سرطان سینه و تخمدان در خانواده‌های ایرانی تحقیقاتی کرده است. نتیجه این تحقیقات دستیابی به کشفیات جدید در مورد جهش ژن‌های بدن انسان بوده است.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا مصلحى، مقیم کانادا

«رکسانا» یک زن ایرانی محقق است که در دنیا به سبب شیوه‌ی بسیار عالی تدریس و همچنین تحقیقاتش به شهرت رسیده، او برند‌ی جایزه‌ی سیب طلایی از مدرسه سلامت آلبانی به خاطر تدریس فوق العاده اش شده است، همچنین از طرف موسسه‌ی ملی بهداشت (NIH) دو جایزه به پاس تحقیقاتی که انجام داده به او اهدا شده است. در دورانی که او در دانشگاه بریتیش کلمبیا بود، جایزه‌ای به دلیل تدریس عالی به عنوان استادیار به او اهدا شده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=385961

ثبت نظر

-