کلاهبرداری از طریق سایت های همسریابی

  • کد خبر : 384257
  • 15 بهمن 1399 - 2:45
کلاهبرداری از طریق سایت های همسریابی

 

 

سرهنگ علی محمد رجبی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در کنار سوء‌استفاده‌ های مالی و کلاهبرداری از متقاضیان کانال‌ها و گروه‌ های همسریابی شبکه‌های اجتماعی، شاهد سوءا‌ستفاده‌های عاطفی از متقاضیان کم سن و به خصوص بانوان هستیم که در پی وعده‌های دورغین صدمات روحی و روانی برای آن‌ها به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کمتر کسی در کانال‌ های همسریابی یا همدم یابی به دنبال مرد یا زن زندگی یا نیمه گمشده خودش می‌گردد، افزود: این کانال‌ها برای کمک به یافتن نیمه گمشده تعرفه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که بعد از دریافت، خدمات خاصی به آن‌ها ارائه نمی‌دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هدایت کاربران به درگاه‌ های جعلی یا فیشینگ بانکی در هنگام واریز هزینه را از دیگر شگرد‌های گردانندگان کانال‌ های همسریابی خواند و گفت: در کنار این کلاهبرداری‌ ها و سوء‌استفاده‌های مالی و عاطفی شاهد همکاری زنان و مردانی در کانال‌ ها و گروه‌ های همسریابی و همدم یابی هستیم که بعد از جمع‌آوری اطلاعات شخصی متقاضیان و دریافت تصاویر نا‌مناسب از آن‌ها در ارتباطات برخط به دنبال باج خواهی هستند.

>>>بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری در سایت دیوار با دریافت بیعانه

کلاهبرداری با استفاده از حساب کاربری اپل آیدی

اجاره دفترچه بیمه برای کلاهبرداری میلیاردی

سرهنگ رجبی افزود: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و باج خواهی از کاربران هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین افراد ناشناخته در کانال‌ های همسریابی را نخورید و به این هویت‌ها اعتماد نکنید.

وی با اشاره به اینکه هویت بسیاری از گردانندگان کانال‌ های همسریابی و همدم یاب نامعلوم است، گفت: کانال‌های همسریابی و همدم یاب به لحاظ اجتماعی و اخلاقی بنیان و اساس خانواده را هدف گرفته است، لذا برای تحکم بنیان خانواده ضرورت دارد که گزارش فعالیت این دست کانال‌ها را شهروندان از طریق سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: هدف و برنامه کانال‌ها و گروه‌های همسریابی یا همدم یابی در شبکه‌ های اجتماعی نه گره گشایی از مشکلات ازدواج افراد مجرد بلکه دامی برای اخاذی و کلاهبرداری از آنان است.

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=384257

ثبت نظر

-