خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

  • کد خبر : 384217
  • 15 بهمن 1399 - 2:10
خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

برترین‌ها: پخش اعترافاتی از نوید افکاری در محافل سیاسی خبرساز شده، این مطلب درباره اعتراف‌های خبرساز این سال‌هاست.

سعید حجاریان

وب سایت خبرآنلاین در ۱۲ مرداد ۸۸ نوشت: شبکه‌های سیما، اقدام به پخش صحنه‌هایی کوتاه از اعترافات پخش نشده سعید حجاریان نمودند که تاکنون از صدا و سیما پخش نشده بود.

در این تصاویر که در برنامه خبری ساعت ۲۰ و ۳۰ سیما و در قالب بررسی بازتاب‌های دادگاه اخیر اصلاح طلبان پخش شد، سعید حجاریان در سالنی نشسته و در مقابل دوربین به بیان مطالب مورد نظر خود پرداخت.

سعید حجاریان در گفتگویی اعلام کرد که آنچه در جریان انتخابات ۱۳۸۸ رخ داده نه تقلب و نه تخلف بلکه «تدلیس سیستماتیک» بوده‌است. حجاریان در توضیح تدلیس سیستماتیک گفته‌است: در چهار سال دور اول ریاست جمهوری به علاوه دوره شهرداری، آقای احمدی‌نژاد چقدر از بیت المال برای رای آوردن، تدلیس کرده‌است؟ تدلیس در لغت به معنای پنهان کردن عیب است و در اصطلاح حقوقی یکی از مصادیق غش در معامله است. در صورت اثبات تدلیس، این اقدام می‌تواند باعث فسخ یا به هم خوردن معامله شود. اظهارات حجاریان با واکنش های بسیاری همراه بود.

محمد عطریانفر

خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و حواشی آن عطریانفر نیز بازداشت شد و در اولین جلسه محاکمه متهمان حوادث پس از انتخابات، به عنوان متهم شرکت کرد و سپس در یک کنفرانس تلویزیونی به بیان اظهاراتی در زمینه عدم تقلب در انتخابات پرداخت.

خبرگزاری نیوز در ۱۰ مرداد ۸۸ درباره اعترافات او نوشت: محمد عطریانفر در نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده اخیر اغتشاشات با اشاره به سوابق رسانه ای خود اظهار داشت: درباره جزئیات توان سخن گفتن ندارم چون از سال ۸۶ در حوزه جریان اصلاحی دچار نوعی تردید و نوعی نگاه نگران بودم. به عنوان یک کارشناس انتخابات اعلام می کنم ما دچار خلط مبحث فارغ از بازی های سیاسی شدیم و باید یک بار دیگر گذشته خود را مرور کنیم زیرا دوست ندارند ما دفع شویم.

امیرحسین ثابتی از فعالان اصولگرا در صفحه شخصی خود نوشته بود: در مرداد ۸۸ که تلوزیون اعترافات ابطحی و عطریانفر و … را نشان می داد، در پاسخ به سبزهایی که می گفتند چون اینها را تحت فشار بودند این حرفها را می زنند، گفتم حتی اگر این هم باشد، شرف و وجدان را امثال عزت شاهی داشتند که سالها در زندان های ساواک زیر بدترین شکنجه ها بودند و یک ذره هم حرفشان عوض نشد، حالا این دوستان شما با ۴ روز انفرادی به همه گذشته شان پشت پا می زنند؟ و اینطور از همه گذشته و عقایدشان اعلام برائت می‌کنند.

محمدعلی ابطحی

خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

ابطحی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، بر خلاف سید محمد خاتمی، از حامیان مهدی کروبی بود. در دهم مردادماه ۱۳۸۸، در دادگاه وی همراه با محمد عطریانفر، در کنفرانسی خبری حضور پیدا کرد و میرحسین موسوی را دچار توهم تقلب دانست و همراهی سیدمحمد خاتمی را با موسوی، خائنانه خواند. وی هم‌چنین اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم به انتقام از محمود احمدی‌نژاد کرد که دفتر هاشمی با صدور بیانیه‌ای با رد سخنان ابطحی آن را از اساس کذب محض خوانده بود.

ابطحی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در ۱۷ مرداد ۹۶ درباره حواشی انتخابات ۸۸ گفته بود: بازجویی‌هایی که من پس می‌دادم، بازجویی در مورد دولت اصلاحات بود، نه شخص خودم. بیشتر مسائل درباره موضوعات دوران اصلاحات بود.

مازیار ابراهیمی

خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

روزنامه شرق در شماره ۲۸ اردیبهشت خود نوشته بود: مرداد ۹۸ مستندی در یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان پخش شد که در آن یکی از متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای ادعاهایی مطرح کرد؛ مازیار ابراهیمی که در مستند «کلوب ترور» که از صداوسیما پخش شده بود، اعتراف کرده بود که در اسرائیل آموزش دیده و در ترور دانشمندان هسته‌ای نقش داشته است. هشت سال بعد اما او در مصاحبه‌ای خارج از کشور ادعا کرد که تحت شکنجه بوده و در نتیجۀ بی‌گناهی‌اش ثابت و سپس آزاد شده است. در حالی که سه‌سال‌ونیم را در زندان گذرانده بود.

در میان اظهارات ضد و نقیض درباره شیوه اعتراف گیری از مازیار ابراهیمی سرانجام علی ربیعی سخنگوی دولت درباره ماجرای مازیار ابراهیمی، به بی‌گناهی او اعتراف کرد و در پاسخ به سوالی درباره آزادی مازیار ابراهیمی گفت از این فرد عذرخواهی و دلجویی شد. این اتفاق در دولت ما رخ نداده است. ما نیز اطلاعی از این پرونده ندارم، اما در گفتگو‌هایی که در این باره داشته‌ام، اعترافاتی از سوی افرادی انجام شده که درست هم بوده است، ولی اعترافاتی هم انجام شده که کار کارشناسی درباره آن‌ها انجام نشده است.

روح‌ الله زم

خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

روح الله زم(معروف به نیما) و فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی زم از سیاست‌مداران کشور، و سرشبکه سایت “آمدنیوز” در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه دستگیر شد.

در پی افزایش نفرت‌پراکنی‌های روح‌الله زم در کانال تلگرامی خود، مقامات ایران با برقراری ارتباط با مدیر عامل شبکه پیام‌رسان تلگرام خواستار متوقف شدن فعالیت‌های آمدنیوز شدند.

برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ در حالی با حضور روح الله زم برگزار شد که فقط ۱۰ روز از صدور حکم اعدام برای او گذشته بود. او به این حکم اعتراض کرد.

همشهری آنلاین در ۲۱ تیر ۹۹ نوشت: روح الله زم در برنامه بدون تعارف از اسامی بزرگی هم گفت که نمی‌خواست جلوی دوربین نام ببرد. همچنین روح الله زم شروع طغیان خود را بازداشت در سال هشتاد و هشت عنوان کرد. و اینگونه مطرح کرد که به نوعی سعی در انتقام  را داشته است. روح الله زم همچنین در این گفتگو از اشتباهات کانال آمد نیوز در تشویق مردم به حضور در اعتراضات و همچنین دستور تهیه بمب های آتش زا نیز اظهار ندامت کرد.

نوید افکاری

خبرسازترین اعترافات تلویزیونی در ایران

فیلم اعترافات و بازسازی صحنه جنایت توسط نوید افکاری از صدا و سیما در حالی پخش شد که رسانه های معاند پرونده را طور دیگری جلوه داده بودند و قبول نداشتند نوید افکاری دست به قتل زده است.

در این فیلم نوید افکاری صحنه قتل را بازسازی کرده و به جرم خود اعتراف می کند مادر نوید افکاری که در برخی رسانه ای خارجی تیر یک اخبار شده است صحبت می کند و مادر و پدر مقتول نیز درباره قتل توضیحاتی می دهند. در راستای حکم قصاص نوید افکاری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده بود که نوید افکاری را اعدام نکنید!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=384217

برچسب ها

ثبت نظر

-