نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!

  • کد خبر : 382670
  • 14 بهمن 1399 - 11:10
نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!

روزنامه همشهری: در اتوبان که می‌روی ناگهان تصویر نوید محمدزاده میخکوبت می‌کند! با خودت می‌گویی، شاید نیاز دارد که آبمیوه تبلیغ می‌کند، تلویزیون را روشن می‌کنی و تصویر برزو ارجمند و امین حیایی و شقایق دهقان، لا به لای تبلیغات، مبهوتت می‌کند، ماجرا چیست؟

حضور تازه بازیگران سینما در صنعت تبلیغات با برخورد‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. تابستان شده‌ بود و گرمای طاقت‌فرسا به زندگی می‌تابید که سر و کله پنبه‌ای پیرمرد روی بیلبوردهای شهری نمایان شد. خان‌دایی شده بود مدل تبلیغاتی کولرگازی و کنار عکس جمشید خان مشایخی با آن لبخند خواستنی این شعار به چشم می‌خورد: ریش سفید کولرها…

تب تابستانی افزایش یافت و دعوا بر سر اینکه بالاخره اهالی سینما روی بیلبوردهای تبلیغاتی به شهروندانی که هواداران این ستاره‌ها هستند چشمک بزنند یا نه به بحثی ادامه‌دار بدل شد.

بعد از آن سال‌ها البته هر از گاهی یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون شد مبلغ یک محصول تجاری و حساسیت‌ها دیگر به جای چرایی انجام این پروژه‌ها، بیشتر متمرکز شد بر سر این سؤال شفاهی ناشی از شرایط اقتصادی جامعه که: می‌دونی برای این تبلیغ چقدر گرفته؟…

سال خاص، سال تبلیغ

در روزهای آغازین تابستان امسال دیگر طرح مشترک زندگی تبلیغاتی سلبریتی‌ها به یکی دو محصول ختم نمی‌شود و کافی است تا بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و پیام‌های بازرگانی تلویزیون را فقط یک روز رصد کنید تا متوجه شوید که بازیگران سینما و تلویزیون این روزها بخش عمده‌ای از درآمدشان را از پروژه‌های تبلیغاتی کسب می‌‌کنند. رونق این پروژه‌ها آنقدر زیاد است که گویی یکی از اهداف ستاره‌ها در سال کرونا و رکود کاری، نشستن در قاب تبلیغات و تجربه مدلینگ باشد.

سس پیشقراولی

اگر حضور پژمان جمشیدی در تبلیغات یک شرکت فروش فرش و تصاویر امیرحسین آرمان به‌عنوان مدل یک شرکت تولیدی لباس رسمی مردانه را اتفاق تازه‌ای قلمداد نکنیم بی‌تردید می‌رسیم به جوان اول سال‌های دورتر سینما که با تبلیغ انواع سس بدل به پیشقراول دوره جدید حضور سلبریتی‌ها در حوزه تبلیغات شده‌ است. امین‌حیایی چند ماهی است که از مردم می‌خواهد حواس‌شان باشد تا مبادا بیژن خونشان بیفتد و با حضور در سری تیزرهای این برند مواد غذایی، دائم در تلویزیون به چشم می‌آید.

نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!

اعتبارت را دم کن

آتیلا پسیانی از درجه یک‌های تئاتر و تلویزیون و سینمای ایران است. اهل مصاحبه و حاشیه نیست و همیشه در مسیر حرفه‌ای قدم زده و اعتبار فراوانی در میان اهالی فرهنگ و هنر و البته مردم دارد. در چند ‌ماه گذشته پسیانی در مزارع گلستان قدم می‌زند و چای و برنج دم می‌کند. البته پسیانی همان جدیت و لبخند کمرنگ و مهربانی خفیفش را در تیزرهای این شرکت هم به همراه دارد و به‌اصطلاح در تبلیغاتی حضور پیدا کرده که سنگین است. پسیانی همواره در بازیگری و کارگردانی به‌عنوان هنرمندی سرشلوغ شناخته می‌شود اما مخاطبان تبلیغاتش را به آشپزی در خانه و دم‌کردن و نوشیدن چای آن هم در نهایت آرامش دعوت می‌کند.

نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!

تو بنوش

قبل از او هم خیلی از سلبریتی‌های سینما و موسیقی آبمیوه تبلیغ کردند ولی حضور او در اوج محبوبیت و در روزهایی که بی‌تردید یکی از بالاترین دستمزدهای سینمای این مملکت برای او کنار گذاشته می‌شود در تبلیغات یک شرکت قدیمی آبمیوه و شربت، گلوی خیلی‌ها را از تعجب خشک کرد. نوید محمدزاده با لباس‌هایی که شاید خیلی به او نیاید و با هیبتی رسمی به مخاطبانش شربت و آبمیوه تعارف می‌کند و ذهن خیلی‌ها را به این سمت سوق می‌دهد که دستمزد بازیگر گران‌قیمت و پرطرفدار سینمای ایران برای حضور در این مجموعه تبلیغات چقدر بوده ‌است؟

محمدزاده در سال‌های گذشته همواره با انبوهی پیشنهاد کاری مواجه بوده ‌است که عموما به خاطر سختگیری‌های خودش بعد از موفقیت‌هایش آنها را رد کرده ‌است. او هر چند در سال گذشته هم در فیلمی بازی نکرد اما گرفتار بازی در یک پروژه بزرگ سریال برای شبکه نمایش خانگی بود و این روزها هم در گرمای تابستان با آن کت و شلوار به مردم شربت تعارف می‌کند.

نوید و کمند و رفقا روی بیلبورد؛ واسه پوله، واسه پوله!

بفرمایید شام بازیگران

برزو ارجمند غذای آماده تبلیغ می‌کند و نیما فلاح و سحر ولدبیگی روغن سرخ‌کردنی را در بوق و کرنا کرده‌اند. کمند امیرسلیمانی و الیکا عبدالرزاقی درگیر تبلیغ گاز و هود آشپزخانه هستند و البته این روال هر روز هم با حضور یک بازیگر جدید در تبلیغات یک شرکت جدید ادامه دارد.

حالا جای ریش سفید بازیگرها خالی است و دیگر کسی هم حوصله ندارد درباره حضور یا عدم‌حضور بازیگران در تبلیغات مانند سال‌های دور موضع‌گیری‌های تند و تیز موافق و مخالف کند. آنچه باقیست همین رونق حضور بازیگرها در تبلیغاتی است که فعلا شبیه تدارک گروهی برای یک شام مفصل است. برنج و چاشنی غذا و آبمیوه و گاز و فر و البته چای بعد غذا. خب بفرمایید شام…

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=382670

ثبت نظر

-