در حال حاضر چیزی بنام طرح ترافیک نداریم

  • کد خبر : 38256
  • 23 فروردین 1399 - 21:28

به دگزارش نیوز به نقل از ایلنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی زنده شبکه خبر اظهار داشت : مرحله اول طرح فاصله گذاری هوشمند را بازاگشایی کسب و کارها و فعالیت‌های کم خطر آغاز کردیم. بیش از ۷۰ نفراز همکاران من در هفته‌های گذشته برای تدوین این پروتکل‌ها زحمت کشیدند و آن را در سایت‌های مختلف گذاشته‌اند. از تمام کسبه تقاضا داریم که درسامانه salama.gov.ir ثبت نام کنند  تا ما اطلاعات آنها را داشته باشیم و از ما کد مخصوص را دریافت کنند تا بتوانیم با یک گفتمان دو سویه با هم کار را پیش ببریم. 

وی ادامه داد: امروزدر خدمت رییس جمهور و تعدادی از وزرا بودیم که در آن جلسه رییس جمهور تاکید کرد اولین اولویت برای ما سلامت مردم است. اما این بازگشایی‌ها به معنای اجبار در بازگشایی کسبه‎ها نیست، اگر استاندار و مسئولین استانی با هماهنگی و همکاری شورای اصناف استان یا شهرستان تشخیص دادند که بازگشایی‌ها موجب مشکلات خاصی برای مردم می‌شود، می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند و با رضایتمندی دو طرفه این کار را به تعویق بیاندازند. 

نمکی بیان کرد: این به معنای اجازه است نه به معنای اجبار و استان‌ها بر حسب نیاز کار را پیش ببرند. اگر در جایی استانداران، ‌روسای دانشگاه، کسبه و شورای اصناف از ما سوالی دارند و نیازمند مورد خاصی هستند، ما سریعا به آن رسیدگی و اقدام می‌کنیم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح ترافیک گفت: ما اجرای طرح ترافیک را در آخرین نشستی که همکاران ما در وزارت کشور داشتند از تهران برداشتیم. به دلیل اینکه فکر کردیم وسیله نقلیه شخصی در شرایط کنونی از مطمئن‌ترین شیوه‌های استفاده است. ما باید مردم را برای اجرای فاصله گذاری هوشمند ترغیب کنیم تا مردم به سمت وسیله نقلی عمومی نروند و با وسیله شخصی تردد کنند. این پیشنهاد ما بود که درکمیته مذکور نیز مصوب شد و مصوبات ستاد نیز لازم الاجرا است . 

وی اظهار داشت:‌در حال حاضر چیزی به عنوان طرح ترافیک و اجرای آن را نداریم و مردم می‌تواند با وسیله نقیله شخصی تردد داشته باشند. ما ارزیابی می‌کنیم و اگر راه بندان‌های شدید و مشکلاتی دیدیم حتما در این خصوص تجدید نظر خواهیم کرد. 

ما باز هم به مردم توصیه می‌کنیم از اینکه ما در یک فضای مطلوب‌تری قرار گرفته‌ایم مقلوب نشوند و ما هنوز مشکلات زیادی با بیماری داریم که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم و خدایی نکرده اگر مردم با خیال راحت و بدور از مراعات بهداشتی مبارزه با کرونا زندگی کنند مطمئنا ما به یک فاز سخت و سنگین دیگری مبتلا می‌شویم به همین دلیل در خواست می‌کنم مردم در رفت و آمدها، رعایت اصول بهداشتی و … همان راهی را بروند که تا امروز با ما می‌رفتند تا بتوانیم هر چه زودتر به مرحله مهار و کنترل بیماری نائل بیاییم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=38256

ثبت نظر

-