در خانه ماندن شما جان چند نفر را می‌تواند نجات دهد؟

  • کد خبر : 38247
  • 23 فروردین 1399 - 21:18
در خانه ماندن شما جان چند نفر را می‌تواند نجات دهد؟

کد خبر: ۱۴۹۳۰۲

تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۴

محاسبه‌گر دوری‌گزینی اجتماعی کروناویروس که بر اساس نتایج تحقیقات جدید در مورد کاربردی بودن کنترل شیوع کووید ۱۹ پایه‌گذاری شده است، نشان می‌دهد با قرنطینه کردن خودتان می‌توانید جان چند نفر را نجات دهید. برای ایجاد این محاسبه‌گر، تیم سازنده از داده‌های شبیه‌سازهای قبلی که توسط سایرین ساخته شده بودند استفاده کردند تا نتیجه‌ی ۱۰۰۰ سناریوی شیوع بیماری را با هفت پارامتر مدل‌سازی کنند.

به گزارش نیوز، گفته می‌شود یک‌سوم جمعیت جهان در حال حاضر در قرنطینه هستند. کارشناسان بهداشتی دوری‌گزینی اجتماعی و خودقرنطینگی به‌عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش کروناویروس توصیه می‌کنند. اگر کنجکاو هستید تا بدانید چقدر تصمیمات شما روی این امر اثر می‌گذارد، یک محاسبه‌گر جدید که توسط ریاضی‌دانان طراحی شده است می‌تواند به شما کمک کند تا جواب را بیابید. محاسبه‌گر آنلاین نشان می‌دهد که چند نفر با دوری گزینی شما نجات می‌یابند.

جان چند نفر با خانه نشینی ما نجات پیدا می‌کند؟
محاسبه‌گر دوری‌گزینی اجتماعی کروناویروس که بر اساس نتایج تحقیقات جدید در مورد کاربردی بودن کنترل شیوع کووید ۱۹ پایه‌گذاری شده است، نشان می‌دهد با قرنطینه کردن خودتان می‌توانید جان چند نفر را نجات دهید. «آنا شزپانک»، دکترای ریاضیات از دانشگاه «جاگیلونیان» لهستان، که با فیزیک‌دانی به‌نام «دومینیک چرنیا» برای طراحی این محاسبه‌گر همکاری کرده است، می‌گوید: «اخیرا خبرهایی در مورد جلوگیری از شیوع بیماری خوانده بودم، اما چگونه می‌توان به‌صورت انفرادی تاثیرگذار بود؟ به این خاطر ابزاری ساختم تا به مردم قدرت ریاضی خودقرنطینگی را نشان دهد.»

برای ایجاد این محاسبه‌گر، تیم سازنده از داده‌های شبیه‌سازهای قبلی که توسط سایرین ساخته شده بودند استفاده کردند تا نتیجه‌ی ۱۰۰۰ سناریوی شیوع بیماری را با هفت پارامتر مدل‌سازی کنند. شزپانک ادامه می‌دهد: «ایده‌ی این محاسبه‌گر این است که بسیاری از سناریوهای شیوع بیماری را شبیه‌سازی کنیم و بررسی کنیم که چگونه تغییرات در پارامترها مسیر پیشروی این بیماری را تغییر می‌دهد. هیچ‌چیز موثرتر از خودقرنطینگی در خانه نیست. با این کار، ما مطمئنا از گسترش ویروس جلوگیری می‌کنیم. به یاد داشته باشید که برخی از موارد بی‌علامت هستند و حتی شما می‌توانید یک ناقل بی‌خبر باشید. به مرگ افراد کمک نکنید، در خانه بمانید.»

ویروس کرونا که از چندین ماه پیش از استان ووهان چین به تمام نقاط دنیا سرایت پیدا کرده است، تا به امروز قربانیان زیادی گرفته است. به زعم بسیاری از محققین و کارشناسان تا زمانی که واکسن مناسبی برای این ویروس تهیه نشود، بهترین راه برای جلوگیری از انتقال کرونا، قطه زنجیره ارتباطات جمعی در قالب قرنطینه است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=38247

ثبت نظر

-