بازی های امیر جدیدی،بازیگر جوان سینما

  • کد خبر : 382329
  • 14 بهمن 1399 - 8:34
بازی های امیر جدیدی،بازیگر جوان سینما

 

بازی های امیر جدیدی
امیر جدیدی، خیلی آرام و بی‌حاشیه وارد سینما شد، مثل نوید محمدزاده جنجالی نیست اما از حیث سمپات بودن، طعنه به ستاره‌های کلاسیک سینما می‌زند، میمیک، استایل و حتی نحوه حرف زدنش به شدت جذاب و توامان مقتدرانه و مردانه است، عاشق او نبودن سخت است.

جدیدی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است. او در ابتدای ورود به سینما، بازی‌اش در نقش یک سرباز با لهجه ترکی در فیلم «پایان خدمت» مورد توجه قرار گرفت و دیپلم افتخار جشنواره فجر را کسب کرد. چهره و فیزیک و بیان خاص او شمایل تازه‌ای از یک ستاره در سینمای ایران بود. در «اژدها وارد می‌شود» ثابت کرد توان اجرای نقش های سخت و چالش برانگیز هم دارد.

او در ادامه موقعیت‌های دشوار دیگری را در بازیگری انتخاب کرد که حاصل آن دریافت سیمرغ نقش اول برای «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» شد. سال گذشته با «روز صفر» و ایفای نقش یک مامور اطلاعات، بازی‌اش مورد تایید بسیاری از منتقدان جشنواره حتی مسعود فراستی قرار گرفت.

او حالا یکی از مهمترین بازیگران جوان و با استعداد سینما و تئاتر در دهه نود است که توانسته از طرف اصغر فرهادی هم برای بازی در فیلمش دعوت به همکاری شود. اتفاق مهمی که مسیر آینده این بازیگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مرور چند نقش خاص او به بهانه زادروزش. یک توضیح این که «قاتل اهلی» هم می‌توانست در این فهرست باشد یا مثلا «رخ دیوانه»، اما خب لیست طولانی می‌شد.

بازی های امیر جدیدی/پایان خدمت

پایان خدمت فیلمی اجتماعی، ساخت ایران به کارگردانی حمید زرگرنژاد و نویسندگی بهروز افخمی محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم ماجرای سربازی است در روزهای پایانی خدمتش و مشکلاتی که در جاده پیش رو دارد. او بر خلاف دستور مافوقش عمل می‌کند. مافوقی که با او رابطه‌ای صمیمی و پدرانه دارد. این امر باعث حوادث بعدی این فیلم می‌شود.

درباره امیر جدیدی؛ دختر‌کُش‌ترین پسرِ سینما


اژدها وارد می‌شود!

اژدها وارد می‌شود؛ دوم بهمن ماه ۱۳۴۳ است، یک شورلت شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتیِ به خاک نشسته‌ای می‌راند. فیلم دربارهٔ مرگِ یک تبعیدی در جزیره قشم است که در فیلم گفته می‌شود مارکسیست-لنینیست است. یک مأمور ساواک برای بررسیِ قتل به قشم می‌رود و متوجه می‌شود که این تبعیدی کشته شده‌است. او در این جزیره با پدیدهٔ عجیبی روبه‌رو می‌شود. پس از دفنِ هر جنازه‌ای در یک گورستان متروک، زلزله رخ می‌دهد. در فیلم گفته می‌شود که اژدهایی در زیر گورستان زندگی می‌کند (عنوان فیلم نیز در این ارتباط انتخاب شده‌است). او به کمکِ دو دوستِ زمین‌شناس و صدابردار خود بار دیگر به جزیره می‌رود تا راز این موضوع را کشف کند. در آن‌جا ماجراهای دیگر اتفاق می‌افتند که سرانجام سرنوشتِ سه دوست را به‌گونه‌ای شوم رقم می‌زنند.

درباره امیر جدیدی؛ دختر‌کُش‌ترین پسرِ سینما


سیزده

سیزده، فیلمی به کارگردانی هومن سیدی.  بمانی پسر ۱۳ساله‌ای است در سن رشد، که پدر و مادرش در آستانهٔ جدا شدن هستند. مادر خانه را ترک می‌کند و پدر غرق در کار است. بمانی به دلیل تنهایی و عقده‌هایی که برایش به وجود آمده به جوان‌های بزرگتر از خودش پناه می‌برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می‌شود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می‌دهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر می‌خورد و با آنها وارد ماجراهایی می‌شود که باعث بروز اتفاقاتی در زندگی اش می‌شود…

درباره امیر جدیدی؛ دختر‌کُش‌ترین پسرِ سینما


عرق سرد

عرق سرد؛ موضوع این فیلم به یک اتفاق واقعی که قبلاً رخ داده شباهت دارد؛ یعنی ماجرای خروج از کشور نیلوفر اردلان. اما به گفته باران کوثری و نیلوفر اردلان داستان فیلم ربطی به آن ماجرا ندارد. افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز در میابد که توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده‌است.

درباره امیر جدیدی؛ دختر‌کُش‌ترین پسرِ سینما

>>>بیشتر بخوانید:

واکنش توییتری امیر جدیدی به افزایش قیمت کره +‌ عکس

یک‌شبه بازیگر شدنِ شاخ‌های اینستاگرام؛ خوب یا بد؟

تنگه ابوقریب

تنگه ابوقریب؛ این فیلم که بر اساس واقعیت است، روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگهٔ استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی. در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

درباره امیر جدیدی؛ دختر‌کُش‌ترین پسرِ سینما


قانون مورفی

قانون مورفی؛ بنا به اتفاقاتی فرخ (امیر جدیدی) از اداره پلیس اخراج می‌شود و مجبور است با مشکلاتی همانند جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم کند. در همین کشمکش‌های زندگی دوستش بهمن (امیر جعفری) که قبلاً همکارش بوده و فردی پول‌دار است دخترش ربوده می‌شود


هت‌تریک

هت‌تریک؛ لیدا به همراه همسرش به یک مهمانی دعوت شده‌اند. کیوان دوست این دو نفر، با فرد جدیدی به نام رها آشنا شده و او را هم به مهمانی آورده است. این چهار نفر در راه برگشت به خانه با یک چیز یا کسی تصادف می‌کنند و فرار می‌کنند و…


روز صفر

روز صفر؛ امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

برترین‌ها

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=382329

ثبت نظر

-