۱۰ ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

  • کد خبر : 381174
  • 13 بهمن 1399 - 18:59
۱۰ ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

ورزش سه: این روز‌ها که ورزشکاران در قرنطینه به سر می‌برند و خبری از برگزاری مسابقات و تمرینات نیست، اهمیت فضای مجازی هم نزد آن‌ها و هم دنبال کننده‌های ورزشکاران در اینستاگرام افزایش یافته. توجه کابران مجازی به برخی از قهرمانان غیرواقعی که در فضای مجازی خودشان را قهرمان جهان معرفی می‌کنند، طی روز‌های اخیر با واکنش ورزشکاران ملی پوش در رشته‌های مختلف مواجه شده و حتی کمپینی به راه انداخته که ورزشکاران در آن از مردم می‌خواهند برای دنبال کردن یک قهرمان در اینستاگرام دقت بیشتری به خرج دهند و قهرمانان تقلبی را آنفالو کنند.

جالب است بدانید چند تن از همین قهرمانان غیرواقعی که هیچ مقامی در مسابقات معتبر ندارند و نهایتا در یکی از سبک‌های رشته‌های رزمی و در یک تورنمنت کم جمعیت مدال کسب کردند، از مدال آوران مطرح ایران همچون خواهران منصوریان، قهرمانان دوومیدانی و… دنبال کننده‌های بیشتری در اینستاگرام دارند.

در میان ورزشکاران بیشترین فعالیت در فضای مجازی را می‌توان در صفحه ملی پوشان رشته دوومیدانی دید که سهم عمده‌ای در رده بندی داشتن بیشترین دنبال کننده در میان ورزشکاران زن ایرانی دارند؛ البته ووشوکاران هم به لطف شهرت خواهران منصوریان در این لیست حضور چشمگیری دارند.

در مجموع، اما نسبت به تعداد فالوور‌هایی که برخی از فوتبالیست‌ها و حتی ورزشکاران مرد در اینستاگرام دارند، ورزشکاران مطرح زن ایرانی که در سطح جهان بار‌ها افتخارات زیادی برای ورزش ایران کسب کردند، دنبال کننده‌های زیادی در فضای مجازی ندارند.

در ادامه به بررسی ۱۰ صفحه پربازدید ورزشکاران زن ایرانی در اینستاگرام پرداختیم. شاید غیبت ورزشکارانی همچون زهرا نعمتی، نجمه خدمتی، سارا خادم الشریعه و حمیده عباسعلی در این لیست کمی عجیب باشد؛ اما این ورزشکاران که در جامعه کاملا شناخته شده هستند، دنبال کننده هایشان در اینستاگرام حتی به صد هزار نفر هم نمی‌رسد. البته در این لیست فقط ورزشکارانی مدنظر قرار گرفتند که زیر پرچم قرار دارند و در مسابقات مختلف بین المللی و معتبر حضور داشتند یا کسب مدال کردند.

۱. لیلا رجبی؛ ۴۰۳ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

ملی پوش سابق دوومیدانی ایران که نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و حضور در دو دوره المپیک را در کارنامه دارد، با ۴۰۳ هزار نفر دنبال کننده در بخش ورزشکاران زن ایرانی صدرنشین به شمار می‌رود. رجبی که اصلیتی بلاروسی دارد، به واسطه ازدواج با پیمان رجبی برای تیم ملی ایران مسابقه می‌داد. او در صفحه اینستاگرامش ویدیو‌های مشترکی هم با همسرش بارگذاری می‌کند که هر دو نفر جزو ورزشکاران مطرح در دنیای واقعی و فضای مجازی به شمار می‌روند.


۲. شهربانو منصوریان؛ ۲۷۹ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

نفر دوم پرافتخارتر و شناخته شده‌تر هم هست. شهربانو منصوریان که چندین مدال طلای جهانی در رشته ووشو در کارنامه دارد و همچنان جزو پرافتخارترین‌های این رشته به شمار می‌رود، با ۲۷۹ هزار نفر دنبال کننده در رده دوم قرار دارد. خواهر بزرگتر خانواده ورزشی منصوریان در سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت‌های ورزشی اقدامات خیریه زیادی هم انجام داده است.


۳. الهه منصوریان؛ ۲۵۲ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

نفر سوم بازهم از خانواده منصوریان است. الهه، خواهر کوچکتر شهربانو که چند طلای جهانی و آسیایی در کارنامه دارد، چند سالی است در لیگ چین مبارزه می‌کند و جزو ورزشکاران مطرح ایران در بخش زنان به شمار می‌رود.


۴. بهناز شفیعی؛ ۲۰۶ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

ورزشکار بعدی که در چند سال اخیر شهرت زیادی پیدا کرده، بهناز شفیعی است. این دختر موتورسوار که این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و اخیرا سابقه حضور در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی را هم پیدا کرده، ۲۰۶ هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد. شفیعی که به نوعی در مسیر موتورسواری زنان سدشکن بوده، همچنان به فعالیت خود در رشته موتورسواری هم ادامه می‌دهد.


۵. فرشته کریمی؛ ۱۹۵ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

نفر پنجم لیست دارندگان بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام، فرشته کریمی، ستاره تیم ملی فوتسال است. این بازیکن که با هم تیمی هایش در سال‌های اخیر به افتخارات بزرگی همچون قهرمانی در آسیا دست یافته، به واسطه تکنیک نابی که از خود در مسابقات مختلف نشان داده، طرفداران زیادی هم در اینستاگرام دارد.


۶. مریم محبی؛ ۱۹۴ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

در میان دوندگان ایرانی، مریم محبی، ملی پوش دوی ۴۰۰ متر ایران که مدال‌های نقره و برنز آسیا را در کارنامه اش دارد، با ۱۹۴ هزار دنبال کننده در اینستاگرام صدرنشین است. این دختر دونده که در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد، توانسته در رده ششم لیست قرار بگیرد.


۷. سهیلا منصوریان؛ ۱۶۸ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

خواهر کوچکتر خانواده منصوریان که به اندازه دو خواهر بزرگترین در میادین جهانی و آسیایی مدال کسب نکرده، با ۱۶۸ هزار دنبال کننده نفر هفتم لیست است. سهیلا منصوریان که حتی گاهی اوقات مجبور شده در مسابقات مقابل خواهران خود بایستد، امیدوار است در سال‌های آینده کارنامه افتخاراتش را مثل دو خواهر بزرگتر پربار کند.


۸. زهرا کیانی؛ ۱۵۸ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

دیگر ووشوکاری که در رده بندی ۱۰ ورزشکار زن با بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام قرار دارد، زهرا کیانی است. این ملی پوش ووشو در بخش تالو که با انجام حرکات نمایشی هم در مسابقات و هم خارج از فضای ورزشی، مورد توجه کاربران مجازی قرار گرفته، ۱۵۸ هزار دنبال کننده دارد. کیانی که مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد، در ۲۰ سالگی هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت دارد.


۹. مریم طوسی؛ ۱۵۷ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

یکی دیگر از دونده‌های زن ایرانی که دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام دارد، مریم طوسی است. این دونده سرعت که قبلا رکورددار دوی صد متر بود، بعد از مدتی غیبت در مسابقات این روز‌ها به دنبال بالا بردن آمادگی خود برای بازگشت است. او با ۱۵۷ هزار نفر دنبال کننده ویدیو‌های ورزشی زیادی از خودش به اشتراک می‌گذارد.


۱۰. فرزانه فصیحی؛ ۱۲۰ هزار نفر

ده ورزشکار پرهوادار زن ایرانی در اینستاگرام

نفر دهم لیست هم فرزانه فصیحی، دیگر ملی پوش دوومیدانی است. او که در سال‌های اخیر به عنوان رکورددار دوی سرعت ایران نامش را بر سر زبان‌ها انداخته و در ماه‌های پایانی سال ۹۸ هم توانست با حضور در باشگاه پارتیزان بلگراد ۳ بار رکورد ملی ۶۰ متر ایران را بهبود ببخشد، این روز‌ها به هدفی بزرگتر یعنی حضور در المپیک فکر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=381174

ثبت نظر

-