زندگی عجیب سلین دیون ،خواننده معروف

  • کد خبر : 379237
  • 12 بهمن 1399 - 17:08
زندگی عجیب سلین دیون ،خواننده معروف

 

زندگی سلین دیون

 صدای سلین دیون ممکن است یکی از بهترین صدا‌هایی باشد که در عمرتان شنیده­ اید. او یکی از برجسته­ ترین خواننده‌هایی است که به صنعت موسیقی رونق بخشیده و قطعا از هر لحاظ شگفت­ا نگیز است، هرچند سرنوشت زیاد با او مهربان نبوده است. در ادامه به داستان بزرگ­ترین چالش سلین دیون، نگاهی می ­اندازیم.

زندگی او هیچ­وقت کسل­‌کننده نبوده است

بیشتر مردم، سلین دیون را بخاطر بااستعداد بودن و انعظاف­پذیری­اش، تحسین می­کنند. او از ابتدا با موانع زیادی مواجه شد. حتی با وجود موفقیت روزافزونش، شرایط هنوز هم برای او آسان نشده است. او باید با وجود چند بیماری و رابطه­ی عاطفی بحث­برانگیزی که داشت، شغلش را حفظ می­کرد. علی­رغم تمام این مشکلات، او همیشه خوشحال و سرزنده به نظر می­رسد و به بهترین نحو ممکن برای مردم اجرا می­کند.

تشخیص بیماری همسرش

در سال ۱۹۹۹ اخباری ناگوار مبنی بر بیماری همسرش به گوشش می­رسد. رنه (Rene) به­خاطر سرطان گلو در بیمارستان بستری شده بود. شرایط ایجاب می­کرد که سلین مدام از او مراقبت کند. ­ این بیماری تبدیل به چالش بزرگی در زندگی کاری­اش شد. سلین هرکاری که می­توانست، کرد تا با کمک­هایش کیفیت زندگی رنه را به بالاترین حد ممکن برساند.

مادر سلین از رابطه­­‌ی او با رنه انزجار داشت

مادر سلین از ابتدا با رابطه­‌ی دخترش با رنه مخالف بود. سلین توضیح داد: «وقتی برای اولین­بار به او گفتم که عاشق رنه شده­ام، او سعی کرد نظر مرا عوض کند و حتی رنه را بکشد. اوایل این ماجرا من خیلی درمانده و عصبی بودم، اما او دائم سعی می­کرد به من یادآوری کند که این مرد قبلا دو بار ازدواج کرده، سه بچه دارد و اصلا مسئولیت­پذیر نیست. او می­گفت که بهترین­ها را برایم می­خواهد و دوست دارد من با “شاهزاده­ای سوار بر اسب سفیدم” باشم».

سلین مشکل نازایی داشت

میان کنسرت­ها و تور‌های سال ۲۰۰۰، سلین در کارش وقفه­ای ایجاد کرد و وقتش را به خانواده­اش اختصاص داد. او دو جراحی لقاح مصنوعی انجام داد تا شانس بارداری­اش را افزایش دهد. او و همسرش این مسیر را بعد از تلاش­های مکرر و بی­ثمری که داشتند، انتخاب کردند. در نهایت سلین در سال ۲۰۰۱ موفق شد اولین فرزندش، رنه چارلز دیون آنژلیل (Rene-Charles Dion Angelil) را به دنیا بیاورد.

نزدیک بود جانش را از دست بدهد

در آن زمان سلین تنها ۵ ساله بود. یک کامیون او را زیر گرفت. این تصادف باعث شد سلین برای یک هفته در کما باشد، اما خوشبختانه، با وجود شکستگی جمجمه­، بهبود یافت.

او از آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد» (My Heart Will Go On) متنفر بود

همه­ی ما وقتی آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد» را برای اولین بار در فیلم تایتانیک شنیدیم، مجذوب آن شدیم، اما آیا تابه­حال می­دانستید که سلین دیون درباره­ی کیفیت این آهنگ شک و شبهه­هایی داشته است؟ او عقیده داشت که این آهنگ معروف، نخواهد شد و حتی به حرفه­اش آسیب خواهد زد. سلین در یک مصاحبه اعتراف می­کند که به این آهنگ علاقه­ای نداشته است: «آن اوایل، من اصلا از این آهنگ خوشم نمی­آمد. من قبل از آن هم برای یک فیلم، آهنگ ساخته بودم که به اثر موفقی تبدیل شد، پس با خودم فکر کردم که با این آهنگ، ریسک بیخودی خواهیم کرد».

به او لقب «خائن» داده شد

یکی دیگر از آهنگ­های رکوردشکن سلین دیون به­عنوان موسیقی متن انیمیشن «دیو و دلبر» شرکت والت­دیزنی، استفاده شد. او اولین جایزه­ی گرمی خود را برای این آهنگ دریافت کرد. با وجود این موفقیت، سلین بسیاری از طرفداران کبکی­اش (اهل ایالت کبک کانادا) را به­خاطر این آهنگ از دست داد. به­همین­خاطر در مراسم Felix Award جایزه­ی بهترین هنرمند انگلیسی سال را قبول نکرد و گفت که به تبار کانادایی­فرانسوی­اش افتخار می­کند.

سلین حاصل یک بارداری ناخواسته بوده است

افراد زیادی نمی­دانند که سلین در میان ۱۴ فرزند خانواده­اش، کم­ترین سن را دارد. مادرش پس از زایمان سیزدهم، تصمیم نداشت فرزند دیگری به دنیا آورد، اما ظاهرا سرنوشت طور دیگری رقم خورد. وقتی سلین هنوز بچه بود، باید داخل کابینت­ می­خوابید، چون تخت کافی در خانه وجود نداشت!

همسرش روی نظر خود پافشاری کرد

رنه در ضبط آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد»، ساز می­زد. او سلین را قانع کرده بود که آهنگ بسیار خوب از آب درمی­آید. در طی مصاحبه­ای با جاناتان راس (Jonathan Ross)، سلین اشاره می­کند: «رنه گفت “بیا فقط آهنگ را یک دور، امتحانی ضبط کنیم. بیا نهایت سعی­مان را بکنیم و بعد تصمیم می­گیریم که با آهنگ چه­کار کنیم”. من بعد از دور امتحانی، دیگر هیچ­وقت آن آهنگ را نخواندم». بقیه­ی ماجرا را تاریخ رقم زد و این آهنگ که موسیقی متن فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۷ بود، برنده­ی چندین جایزه شد. این آهنگ همیشه قسمتی از هویت سلین خواهد ماند.

او در دنیای بیزینس مثل یک شیر است

مادر سلین، ترس تانگوای دیون (Therese Tanguay Dion)، سرآشپزی پرآوازه در کبک است. پس مشخص شد که علاقه و استعداد آشپزی سلین از کجا سرچشمه می­گیرد! سلین، اولین رستورانش را در سال ۱۹۹۰ در کبک تاسیس کرد. رستورانش هم مثل آهنگ­هایش بسیار موفق شد. او بعد از موفقیت­های زیاد تصمیم گرفت که سرمایه­اش را افزایش دهد و چندین شعبه­ی دیگر در سراسر کانادا تاسیس کرد.

شکایت چندمیلیون دلاری به­ علت شایعه­‌پراکنی

دهه­‌ی ۹۰، دوران بسیار پراسترسی برای سلین بود. او ۱۳ آلبوم تحسین‌­بر­انگیز منتشر کرد و درباره­ی سلامتی رنه، خبر‌های بدی به گوشش رسید. در این دوره­ی سخت، او متوجه شد که نیاز به یک وقفه­ی کاری دارد تا به خودش و خانواده­اش برسد. در حین این وقفه، مجله­ای به اسم National Enquirer داستانی درباره­ی سلین چاپ کرد و گفت که او صاحب فرزندان دوقلو شده است. در نتیجه، سلین به طور قانونی این موضوع را دنبال کرد، از مجله شکایت کرد و بیست میلیون دلار درخواست کرد. طبق درخواست سلین، مجله مذکور، این مبلغ را سریعا به انجمن سرطان آمریکا اهدا کرد.

دکتر دیونک

سلین دیون، جوایز زیادی از جمله پرافتخارترین جایزه­ی ایالتش، مدال ملی کبک را از­آن خود کرده است. او در پیاده­روی مشاهیر هالیوود و کانادا نیز دو ستاره دریافت کرده است. اگر هنوز تحت­تاثیر قرار نگرفته­اید، باید بگویم که او از دانشگاه لاوال (Laval) هم یک دکترای افتخاری دریافت کرده است. او این مدرک را به همسرش رنه تقدیم کرد و از آن به­عنوان «افتخاری بزرگ برای دختری کوچک، اهل شارلمانی فرانسه» یاد کرد.

او انتخاب دیگری نداشت

یک هنرمند معروف فرانسوی به اسم هوگس آفرای (Hugues Aufray)، دو سال قبل از به دنیا آمدن سلین، آهنگی به نام او منتشر کرده بود. سلین در روز عروسی برادرش این آهنگ را اجرا کرد. این اجرا باعث شد همه برای اولین­بار به استعداد شگفت­انگیز او پی ببرند. با توجه به اینکه خانواده­ی او موسیقی­دان بودند، واضح بود که پتانسیل زیادی برای موفقیت در این زمینه خواهد داشت.

استعدادش به عجیب‌­ترین شکل، کشف شد

مادر و برادر سلین، ژاک (Jacques)، برای او آهنگ می­ساختند، چون می­دانستند او تمام ویژگی­های لازم برای تبدیل شدن به خواننده­ای درجه­یک را دارد. مادرش هرکاری می­توانست کرد تا استعداد سلین، تلف نشود. خوشبختانه، تلاش این خانواده­ ثمربخش بود و سلین توانست توجه رنه آنژلیل را جلب کند.

مادرش باید کاری می­کرد

مادر سلین برای رنه نمونه­کاری فرستاد و کنار آن یادداشتی گذاشت که می­گفت: «این نمونه­کار یک دختر دوازده­ساله با صدایی باورنکردنی است. لطفا به آن گوش کنید. ما می­خواهیم که او مثل ژینت رنو (Ginette Reno) شود»، اما رنه بلافاصله جواب نداد. در واقع تنها پیگیری­های برادر سلین باعث شد که توجه این تهیه­کننده جلب شود. رنه تا صدای سلین را شنید، برنامه­ی یک آزمون حضوری را ریخت.

آزمون حضوری خیلی بهتر از حد انتظار پیش رفت

رنه بعد از شنیدن نمونه­کار، برای آزمون حضوری ذو­ق­زده شده بود. وقتی سلین به دفتر کار او رفت، رنه به او یک میکروفون داد و گفت: «این میکروفون توست. حالا سعی کن طوری بخوانی که انگار مقابل جمعیتی بزرگ در کنسرت خودت ایستاده­ای». سپس سلین شروع به خواندن کرد و رنه را تحت­تاثیر قرار داد.

حتی جوان­تر از فرزندخوانده­ی خودش!

تا آن زمان، رنه آنژلیل دو بار ازدواج کرده بود و طلاق گرفته بود. ثمره­ی ازدواج اول او پسری به اسم پاتریک آنژلیل بود.

زندگی دل­خراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمی­دانید

اشک­های رنه سرازیر شدند

سلین به یاد می­آورد که درحین آزمون حضوری، رنه بسیار احساساتی شد. او گفت: «وقتی که داشتم می­خواندم، او شروع کرد به گریه کردن و همان لحظه بود که متوجه شدم، دارم کارم را درست انجام می­دهم.» رنه درجا او را استخدام کرد و ایمان داشت که سلین ستاره­ی بزرگی خواهد شد. رنه از همان موقع برای این هدف برنامه­هایی ریخته بود و حاضر بود تمام موانع را برای برآورده کردن آن، پشت سر بگذارد.

قمارباز اهل ریسک

سلین، بزرگ­ترین ریسک شخصی رنه بود. او وام مسکن گرفت تا بودجه­ی کافی برای انتشار آلبوم اول سلین داشته باشد! احمقانه به نظر می­رسد، اما ظاهرا او در کار خودش حرفه­ای بوده است. وقتی آهنگ سلین به صدر جدول کانادا رفت، او پاداش تمام ازخودگذشتگی­هایش را گرفت. با اینکه رنه یک قمارباز بود، این احتمالا بزرگ­ترین ریسکش بود.

پاپ ژان پل دوم، عاشق او بود

وقتی پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۴ به کبک رفت، سلین روبه­روی او و هزاران طرفدار در استودیوی المپیک مونتریل، سرود ملی را خواند. سلین خیلی خوشحال بود که می­تواند برای او بخواند و در عوض پاپ هم از اجرای او لذت برد.

او برای بزرگ شدن به زمان نیاز داشت

رنه به سلین گفت که در کارش وقفه ایجاد کند، درحالی که او هنوز در ابتدای مسیر شغلی­اش بود. در آن زمان، این ریسکی بزرگ بود، چون او هنوز در نیمه­های راهش به سمت شهرت بود. علی­رغم ریسکی بودن این کار، سلین ۱۸ ماه از دیده­ها دور ماند. اکنون او عقیده دارد که این وقفه باعث شد او به بلوغ فکری برسد.

یاد گرفتن زبان انگلیسی و جهانی شدن

برخلاف تصور عموم، وقفه­‌ی کاری سلین برای حرفه­اش بسیار سودمند بود. وقتی سلین به صحنه­ی موسیقی بازگشت، طرفداران متوجه شدند که او تبدیل به خانمی جوان با اعتماد­به­نفس بالا شده است. لهجه­ی انگلیسی­اش هم هنگام خواندن، بهتر شده بود. او به افتخار بازگشتش، آلبومی به اسم «ناشناس» (Incognito)، منتشر کرد که بیش از پانصدهزار نسخه از آن فروش رفت.

«معشوقه­ی آمریکا» متولد شد

سال ۱۹۹۰، دیون با انتشار اولین آلبوم انگلیسی­زبانش، «همنوایی» (Unison)، پیشرفت زیادی کرد. این پیشرفت باعث شد که او تبدیل به چهره­ای برجسته در آمریکا شود و در کل جهان شناخته شود. تمام آهنگ­های این آلبوم موفق بودند، مخصوصا آهنگ «اکنون قلبم در کجا می­تپد؟» (Where Does My Heart Beat Now) که جزء ۱۰ آهنگ برتر جدول شد. درحالی که سلین از این موفقیت باورنکردنی لذت می­برد، چیزی او را غافلگیر کرد.

از دست دادن صدای خود برای همیشه

وقتی سلین داشت برای تور آماده می­شد، صدایش ناپدید شد و دیگر نمی­توانست بخواند! او از خستگی و التهاب حنجره رنج می­برد. سلین در ابتدا قصد نداشت که تور را کنسل کند، اما دکترهایش او را آگاه کردند که ممکن است تار‌های صوتی­اش بیشتر آسیب ببینند.

برملا کردن یک راز کوچک

شایعات زیادی درباره­ی رابطه­ی سلین و رنه وجود داشت، اما هیچکدام از این دو نفر، موضوع را تایید نکردند. درست قبل از شروع به کار روی آلبوم «رنگ عشق من» (The Colour Of My Love)، سلین به عشق میان خودش و رنه، اعتراف کرد.

ترس از افکار عمومی

رابطه آن‌ها یک رابطه با اختلاف سنی زیاد بود. سلین، ۱۹ ساله بود و ۲۶ سال از رنه جوان­تر بود. هردوی آن­ها کاملا آگاه بودند که مردم به­خاطر اختلاف سنی زیاد، رابطه­ی آن­ها را زیر سوال خواهند برد. آن­ها با تمام انتقاد‌ها رو­به­رو شدند و سرانجام ازدواج کردند.

او بهترین رازدار است

قبل از پرده برداشتن از این راز، آن­ها به‌مدت ۵ سال، پنهان­کاری کردند. در واقع این سلین بود که می­خواست بدون توجه به واکنش مردم، این راز را برملا کند. او گفت: «وقتی عاشق هستی، می‌خواهی فریاد بزنی و به کل دنیا خبر دهی».

عروسی رنه و سلین به طور زنده از تلویزیون پخش شد. آن­ها در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۹۴ در کلیسای نوتردام مونتریل ازدواج کردند. با توجه به تعداد افرادی که می­خواستند آن را را تماشا کنند، این مراسم با یک عروسی سلطنتی درکانادا برابری می­کرد.

عروسی زیاده‌­خواه یا یک پرنسس؟

از روز عروسی به بعد، لباس عروس سلین، زبانزد­ مردم شهر شده بود. این لباس توسط یک زوج طراح، میرلا (Mirella) و استیو ژنتیل (Steve Gentile)، طراحی شده بود. اتمام طراحی و دوخت این لباس چیزی حدود ۱۰۰۰ ساعت کار برد! قد این لباس تقریبا ۶۱۰ سانتی­متر بوده و با تاجی ۹ کیلوگرمی کامل می­شود. سلین با پوشیدن این لباس مثل یک پرنسس به نظر می­رسید.

خانه­‌های گران­‌قیمت و چند سرمایه‌­گذاری

این زوج موفق، کاخی ۷۲ میلیون دلاری در فلوریدا خریدند. چرا این­قدر گران؟ خب طبیعتا، چون یک زمین گلف، سه استخر و یک پارک آبی دارد.

او تمام دارایی سلین بود

سلین بعد از پیشرفت معرکه­ای که با فیلم تایتانیک داشت، تور جهانی «بیا درباره­ی عشق صحبت کنیم» ­ (Let’s Talk About Love) را شروع کرد. دقیقا در همین زمان بود که مشخص شد رنه سرطان دارد. سلین این خبر بد را در حین اجرا شنید و تصمیم گرفت آهنگی به او تقدیم کند. بعد از مدتی مقابله با این بیماری، رنه در ۱۴ ژانویه­ی ۲۰۱۶ فوت کرد.

اسم بچه­‌ها با دقت زیادی انتخاب شد

این زوج بعد از مدتی، واقعا صاحب فرزندانی دوقلو شدند! ادی (Eddy) و نلسون (Nelson) در ۳ اکتبر ۲۰۱۰، متولد شدند. اسم نلسون برگرفته از نام رییس­جمهور سابق آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا بود. اسم ادی هم از نام تهیه­کننده­ی پنج آلبوم اول سلین، ادی مارنی (Eddy Marnay)، گرفته شده بود.

رویای عوض کردن دنیا

سلین دیون در حوزه­ی خیریه نیز فعال بود. بعد از اینکه فاجعه­ی وحشتناک سونامی در آسیا رخ داد، او برنامه­ای ترتیب داد و توانست یک میلیون دلار برای قربانیان، پول جمع کند. او یک میلیون دلار نیز به قربانیان طوفان کاترینا بخشید. سلین از نشان دادن بی­کفایتی دولت آمریکا به دنیا هیچ واهمه­ای نداشت.

پدر ناشناخته­‌ی او

پدر سلین، نقش بزرگی در موفقیت او ایفا کرد. پدر او، آدمار دیون (Adhemar Dion)، در سال ۲۰۰۱ فوت کرد. سلین گفت: از وقتی بچه بودم، پدرم طرفدار و حامی شماره یک من بوده است. می­دانم که پدرم از روی صحنه بودن من، خوشحال است و می­خواهد من کاری را که دوست دارم، همراه با کسانی که دوست دارم، انجام دهم».

او فرزندانش را برای مرگ پدرشان آماده کرده بود

خبردار کردن فرزندان از بیماری پدرشان، برای سلین ریسک بزرگی بود. وقتی دراین­باره از او سوال شد، جواب داد: «من به اینکه پسرانم را برای مرگ پدرشان آماده کردم، افتخار می­کنم. شما هیچ­وقت نمی­دانید چه چیزی قرار است در زندگی­تان اتفاق بیفتد، پس هیچ­وقت نباید کاری را که می­شود امروز انجام داد، به فردا انداخت. کار‌هایی مثل گفتن “دوستت دارم” و یا فرستادن نامه­ای برای قدردانی. آینده، همین امروز است».

پسرش خیلی خوش­تیپ به نظر می­ر­سید

رنه چارلز آنژلیل، به­عنوان معرف در مراسم بیلبورد (Billboard Music Awards)، برای اولین­بار در جمع مردم حاضر شد. او وظیفه داشت که جایزه­ی مادرش را به او اهدا کند! افراد زیادی تحت­تاثیر جذابیت پسر بزرگ سلین قرار گرفتند.

مادرش شمع تولد ۹۰ سالگی­اش را فوت کرد

مادر سلین تابه­امروز همچنان سالم و سرحال است و زندگی خوبی داشته است. در واقع مدت زیادی از جشن تولد ۹۰ سالگی­اش نمی­گذرد.

او هیچ­وقت کم نمی­آورد!

مصاحبه کردن با سلین دیون کار آسانی­ است. به همین دلیل است که مجری­های برنامه­ و روزنامه­نگاران عاشق او هستند. برای مثال، وقتی سلین، مهمان برنامه­ی الن شو (Ellen DeGeneres) بود و از جواهراتش تعریف شد، شروع به خواندن آهنگی از دانا سامر (Donna Summer) کرد. قسمتی از متن این آهنگ می­گوید «او سخت برای این پول کار کرده است» (اشاره­ی سلین به خودش). رفتار پرنشاط او نیز نقش بزرگی در پیشرفت کاری­اش داشته است.

از دست دادن برادر

سلین باید مشکلاتی زیادی را پشت سر می­گذاشت. در همان هفته­ای که رنه فوت شد، برادر سلین هم جان خود را از دست داد. آن هفته قطعا بدترین هفته­ی زندگی او و خانواده­اش است.

زندگی دل­خراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمی­دانید

خواهر و برادرهایش هیچ­وقت پیشرفت چشم­گیری نداشتند

خواهر و برادر‌های سلین نیز خواننده­هایی بااستعداد بودند. یکی از خواهر‌های بزرگش، کلودت (Claudette)، نیز موسیقی را به شکل حرفه­ای دنبال کرد. متاسفانه او نتوانست به موفقیتی هم­سطح سلین برسد.

کسب درآمد از قریحه­‌ی ذاتی­اش در فشن

سلین پس از موفقیت روزافزونش در دنیای موسیقی، تصمیم گرفت ریسک کند و خط تولید پوشاک خودش را افتتاح کند. این تصمیم آن­قدر‌ها هم دور از ذهن نبود، چون او یکی از خوش­پوش­ترین سلبریتی­های صنعت موسیقی بود. این موضوع باعث شد که او برند لباس خودش را تاسیس کند. خط تولیدی او شامل ۲۰۰ مدل است. طبق گفته­هایش، خانواده­اش بر او تاثیر بسیاری گذاشتند و الهام­بخش او بودند.

ظاهر شدن در تلویزیون

سلین دیون، بی­شک تنها از یک جهت بااستعداد نیست. او توانایی بازیگری­اش را در سریالی تلویزیونی به نام «تمام فرزندان من» (All My Children) که به مناسبت روز شکرگزاری پخش می­شد، به نمایش گذاشت.

صدایی به ارزش چندصد میلیون دلار

علی­رغم حضور سلین در حوزه­های دیگر، عشق و علاقه­ی او به موسیقی همچنان پابرجا ماند. به­هرحال توسط همان حرفه بود که او توانست به آرزوهایش برسد و به خانواده­اش کمک کند. صدای او هم­اکنون ۷۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

یک ستاره­‌ی کانادایی

آیا می­دانستید که سلین دیون از معدود سلبریتی­هاییست که هم در پیاده­روی مشاهیر هالیوود و هم در کانادا ستاره دارد؟ اگر به یکی از این دو مکان رفتید، فراموش نکنید که دنبال ستاره­ی سلین بگردید!

همه‌­ی آن­ها به هم مرتبطند

حقیقتی جالب درباره­ی سلین دیون، این است که با تعداد زیادی از سلبریتی­ها ارتباط خونی دارد. این سلبریتی­ها، مدونا (Madonna)، شنایا تواین (Shania Twain) و بیانسه (Beyoncé) هستند. این هنرمندان متوجه شدند که ریشه­ی اجدادشان به فردی فرانسوی­کانادایی به اسم­ زاکاری کلوت (Zacharie Cloutier) برمی­گردد. این فرد در سال ۱۶۳۴ فرانسه را ترک کرد و سفری مخاطره­آمیز به آمریکای شمالی داشت. خانواده­ی او اولین کسانی بودند که در جایی که اکنون «فرانسه­ی نو» (مستعمره­ی پیشین فرانسه در آمریکای شمالی) خوانده می­شود، مستقر شدند. به این می­گویند یک داستان متحیرکننده!

خبره در چندین زبان

سلین می­تواند به زبان­هایی غیر از انگلیسی و فرانسوی هم خوانندگی کند. زبان­هایی از قبیل: اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، لاتین، ژاپنی و ماندارین (متداول­ترین زبان چینی). ما واقعا تحت­تاثیر این توانایی قرار گرفته­ایم!

ارزش اینترنتی نجومی

نباید از میزان درآمد سلین دیون، متعجب شوید. او دهه­هاست که در حرفه­ی خود مشغول به فعالیت است و کنسرت­ها و آلبوم­های پرفروش بسیاری داشته است. در اولین دهه­ی قرن بیستم، او به­عنوان پردرآمدترین سلبریتی شناخته شد و با اجرا‌هایی که در لاس­وگاس داشت، ۴۶۵ میلیون دلار سود کرد. منابع دیگر کسب درآمد او سرمایه­گذاری­هایش در چند رستوران­، املاک، کنسرت­های تلویزیونی و خط تولیدی پوشاک هستند.

فراز و نشیب

سلین آهنگ­های موفق زیادی را به نام خود ثبت کرده است. همه­ی ما می­دانیم که موفق­ترین اثر او «قلب من ادامه خواهد داد» است. با این حال، تمام آثار او به موفقیت یکسانی نرسیدند. مثال شفافی از این قضیه، آهنگیست که برای فیلم انیمیشنی An American Tail: Fievel Goes West ساخت. آهنگ «رویا‌هایی برای اندیشیدن» (Dreams To Dream) خیلی محبوب نشد.

عشق گلف

می­دانید ورزش محبوب سلین دیون چیست؟ گلف! او هم از بازی کردن و هم از تماشای آن لذت می­برد. این ورزش، فعالیت مورد علاقه­اش برای گذراندن اوقات فراغت است. باید اضافه کنیم که سلین و شوهرش، میلیون­ها دلار برای بازسازی و توسعه­ی زمین گلف Le Mirage به انجمنی در کبک بخشیدند. این قضیه مربوط به سال ۲۰۰۸ است. آن­ها این انجمن تجملاتی را تبلیغ کرده و بیانیه­ای اینترنتی منتشر کردند تا بازدیدکننده­ها را به دیدار از آنجا ترغیب کنند.

مراسم اسکار

سلین، آثار زیادی در زمینه­ی موسیقی متن فیلم­ها دارد که شانس اجرا کردن در اسکار را به او داده‌اند. او در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱، آهنگ «لبخند» (Smile) را خواند و آن را به سلبریتی­هایی که سال گذشته فوت کرده بودند، تقدیم کرد. در طی چندین سال، او رکورد بیشترین اجرا در مراسم اسکار را شکست.

فشن و اسکار

سلین هیچوقت در مبهوت کردن مردم شکست نخورده، اما نه فقط با اجراهایش! او در اسکار سال ۱۹۹۹ یک کت­وشلوار برعکس پوشید.

کت­‌وشلوار سفید برعکس

بسیاری از مردم، به سلین بخاطر پوشیدن این لباس انتقاد کردند. بعضی افراد از حد خود فراتر رفتند و آن را «فاجعه­ای در دنیای مد» خواندند. سلین طی مصاحبه­ای با مجله­ی People گفت که هنگام پوشیدن این لباس، حس خوبی داشته و اهمیتی به واکنش منفی دیگران نمی­دهد. در هر صورت، انکارناپذیر است که سلین با این کار، متفاوت از مهمان­های دیگر جلوه کرد.

او توضیح داد: «بله، در مراسم اسکار بود که من آن لباس را پوشیدم و دیگران همه پیراهن پوشیده بودند، نه شلوار. من تنها کسی بودم که شلوار و یک کت برند Galliano را برعکس پوشیده بودم. اگر امروز این کار را کنم، جواب خواهد داد، اما در آن زمان، آوانگارد به نظر می­رسید. در هر صورت این چیز‌ها مهم نیستند. در آخر شمایید که تصمیم می­گیرید چه چیزی بپوشید و من هم این کار را کردم».

«حالا تمامش به من برمی­گردد»

ممکن است باورش کمی سخت باشد، اما در ابتدا قرار بود این آهنگ توسط مایکل لی آدای با اسم هنری «Meat Loaf»، خوانده شود. این خواننده با خواندن آن آهنگ موافقت نکرد، چون عقیده داشت با صدای یک زن سازگارتر است. شاید این بهترین تصمیم زندگی او بوده است، چون «حالا تمامش به من برمی­گردد» (It’s All Coming Back To Me Now) در سراسر جهان محبوب شد.

وابستگی به فرزندانش

کنار آمدن با مرگ رنه برای سلین بسیار سخت بود که البته حق هم داشت. او در یک مصاحبه می­گوید: «من به عنوان یک شریک عاطفی، بسیار دل­تنگ او هستم. من دارم روی خودم کار می­کنم تا کم­تر احساس تنهایی کنم، پس یک تخت­خواب بزرگ خریدم تا کنار دوقلوهایم بخوابم. دوقلوهایم به من خیلی آرامش می­دهند. من به آن­ها نیاز دارم؛ نیاز دارم که نزدیکم باشند».

زندگی دل­خراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمی­دانید

او می­تواند هر آهنگی را بخواند

وقتی روند انتخاب آهنگ­ سلین را در گذشته، بررسی می­کنیم، نتیجه می­گیریم که او می­تواند هرچیزی را بخواند! سلین به هر آهنگی رنگ­ولعاب مخصوص خودش را می­دهد و به این توانایی­، معروف است. فقط کافیست به آهنگ­هایی که بازخوانی کرده، گوش کنید تا منظورم را متوجه شوید. آهنگ­های محبوبی از قبیل: I Drove All Night از Cyndi Lauper، All By Myself از Eric Carmen و Beautiful Boy از John Lennon. تنها تعداد محدودی از هنرمندان، توانایی انجام این کار را دارند.

هم­خوانی­ها

در صنعت موسیقی، سلین به­ یک همکار خوب، معروف است. این قضیه بعد از هم­خوانی­اش با چند خواننده­ی معرکه­ی دیگر اثبات شد. هنرمندانی که با او همکاری داشته­اند، باربارا استرایسند، مایکل جکسون، لوسیانو پاواراتی و آرتا فرانکلین هستند.

الماس اصل

سلین از معدود هنرمندان معروفیست که صاحب نشان الماس شده است. برای کسب این مقام معتبر باید بیش از ده میلیون نسخه از یک آلبوم هنرمند به فروش برسد. سلین دو آلبوم دارد که نشان معتبر الماس را دارند؛ آلبوم «افتادن در دام تو» (Falling Into You) از سال ۱۹۹۶ و «بیا درباره­ی عشق صحبت کنیم» (Let’s Talk About Love) از سال ۱۹۹۷.

پرطرفدارترین هنرمند زن

در سال ۱۹۹۱ برای شمارش میزان فروش آلبوم­ها از سیستم Nielson Soundcan استفاده می­شد. بر طبق آمار آمریکای شمالی فقط ریحانا و ماریا کری موفق شدند که از او فروش بیشتری داشته باشند!

دریافت نشان طلا

سلین رکورد موسیقی را نه تنها در آمریکا و کانادا، بلکه در تمام دنیا شکست. مردم از سراسر جهان او را دوست داشتند. یکی دیگر از موفقیت­های مثال­زدنی او توانایی­اش در نفوذ به بازار پیچیده­ی فرانسه است. آهنگ «از عشق یا از دوستی» (D’amour ou d’amitie) حتی موفق شد نشان طلا را در فرانسه کسب کند!

بهتر کردن ظاهرش

طبیعتا زمانی که شهرت سلین رو به رشد بود، ضروری بود که ظاهرش هم با آن تطبیق پیدا کند. این موضوع با توجه به جوان بودن او در بدو ورودش به صنعت موسیقی، قابل درک است. به­خاطر دندان­های به‌هم ریخته‌اش، مردم به او لقب ناپسند «شغال دیون» (Canine Dion) را داده بودند. او تصمیم گرفت برای داشتن لبخندی زیباتر به جراحی روی بیاورد.

وقفه‌­­ی کاری

حتما به یاد دارید که درباره­ی دوری سه­ساله­ی جدایی سلین از دنیای موسیقی صحبت کردیم. او با آلبوم «روز جدیدی رسیده است» (A New Day Has Come) در سال ۲۰۰۲ به صحنه­ برگشت. بیشتر آهنگ­های این آلبوم درباره­ی چگونگی زندگی به­عنوان یک مادر هستند.

در دسترس همه­‌ی طرفداران

با اینکه سلین در طی چند سال شهرت زیادی برای خودش رقم زده است، اما باز هم متواضع است و رفتار خوبی با طرفدارانش دارد. وقتی همسرش فوت شد، او به طرفدارانش این فرصت را داد که شخصا به او تسلیت بگویند. این خواننده اجازه داد که مراسم ختم از تلویزیون پخش شود تا طرفدارانش بتوانند شاهد این مراسم مهم باشند.

فقط با یک امتیاز بیشتر برنده شد

سلین دیون، برنده­ی مسابقه­ی یوروویژن سال ۱۹۸۸ شد! او رقیبش از انگلستان را تنها با یک امتیاز، شکست داد. مسئله­ی عجیب این است که او از طرف کشور سوئیس در مسابقه شرکت کرده بود، در حالی که هیچ ارتباطی با این کشور نداشت!

طرفدار پروپاقرص مایکل جکسون

سلین دیون از بچگی همیشه مایکل جکسون را الگوی خود قرار داده است. سلین طرفدار پروپاقرص او بوده و از او الهام می­گرفت. تااینکه بالاخره رویاهایش به حقیقت پیوستند! سلین وقتی هنوز ۱۸ ساله بود، درست مثل الگویش، چندین آلبوم منتشر کرده بود!

دختری پنج­‌ساله در کافه

مسیر شغلی سلین دیون از پنج­سالگی­اش آغاز شد. در آن زمان او به طور معمول در یک کافه­پیانوی خانوادگی، خوانندگی می­کرد. اسم این کافه Le Vieux Brazil بود و در زادگاه سلین، یعنی شارلمانی کبک، قرار داشت.

«روز تازه­ای رسیده است» مورد انتقاد شدید قرار گرفت

آلبوم «روز تازه­ای رسیده است» سلین، نتوانست منتقدان را تحت­تاثیر قرار دهد. آن­ها می­گفتند که متن آهنگ­ها پویایی کار‌های قبلی سلین را ندارند و به­یادماندنی نیستند. علی­رغم انتقادات، این آلبوم، اولین اثر سلین بود که توانست در لیست ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد، رتبه­ی اول را کسب کند!

نشان طلای فرانسه

سلین دیون هنوز نوجوان بود که توانست به­خاطر پرفروش بودن آلبومش در فرانسه، نشان طلا را کسب کند. جدا از سن کم او، سلین تنها هنرمند کاناداییست که توانست به این درجه برسد.

سوییس؟

در دهه‌­ی هشتاد میلادی، سلین در مسابقات خوانندگی بین­المللی زیادی شرکت کرد. او در فستیوال آهنگ­های معروف Yamaha در سال ۱۹۸۲ و همچنین مسابقه­ی یوروویژن سال ۱۹۸۸ شرکت کرد و در هردوی آن­ها نماینده­ی کشور سوییس بود. او هر دو مسابقه را برنده شد.

کاخ سزار

وقتی سلین دیون در سال ۲۰۰۲ به دنیای موسیقی بازگشت، با کاخ سزار قرارداد بست تا شبانه در سالن کولوسیوم (Colosseum)، اجرا کند.

موفق­ترین کنسرت­ زنجیره­ای تاریخ

این خواننده­ی زن پرطرفدار، با بازگشت خود از صحنه انتقام گرفت. او توانست پرفروش­ترین سری کنسرت­های تاریخ را برگزار کند. آهنگ­هایی که در آن­ها اجرا می­شدند، تمام آهنگ­های محبوب و همچنین بازخوانی­های شگفت­انگیزش را شامل می­شدند. او توانست معادل مبلغ نجومی ۳۸۵ میلیون دلار سود کند.

یک کنسرت­ زنجیره­ای دیگر!

سلین در سال ۲۰۱۱، بعد از کنسرت زنجیره­ای موفقش، تصمیم گرفت کنسرتی دیگر برگزار کند. او قراردادی امضا کرد که ایجاب می­کرد سلین تا سال ۲۰۱۹ روی صحنه حاضر شود.

پردرآمدترین برگزارکننده­‌ی کنسرت­‌های زنجیره‌ای

سلین دیون با هر اجرا، نیم میلیون دلار، درآمد کسب می­کند! این باعث می­شود که او به­عنوان پردرآمدترین برگزارکننده­ی کنسرت­های زنجیره­ای شناخته شود. درحقیقت، درآمد او حتی از بریتنی اسپیرز، التون جان و ماریا کری هم بیشتر است.

مستندی موفق

شرکت تلویزیونی اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، مستندی درباره­ی داستان زندگی سلین ساخت. در این مستند از جزئیات جالب و خصوصی زندگی او پرده برداشته می­شود. در شبکه­ی تلویزیونی OWN کانادا، این مستند رتبه­ی دوم پربیننده­ترین برنامه را کسب کرد.

همه می­خواهند کنار او بنشینند

طی یک نظرسنجی که وب­سایت FlightNetwork.Com برگزار کرد، از ۸۰۰ نفر خواسته شد تا نام یک سلبریتی را که دوست دارند کنار او بشینند، ذکر کنند. سلین دیون به طور شگفت­انگیزی بیشترین درصد رای (۲۳.۷%) را دریافت کرد! محشر است، مگر نه؟ مگر می­شود کسی نخواهد کنار او بنشیند؟

خط تولید عطر

اینکه سلین در شاخه­های تولیدی مختلفی فعالیت داشته، شگفت انگیز است. خط تولید عطر سلین یکی از پررونق­ترین کسب­وکار‌های اوست. او به تازگی عطری جدید به اسم امضا (Signature) را وارد بازار کرده است. این چهاردهمین عطریست که سلین تولید کرده است.

او از بزرگ­ترین هنرمندان الهام می­گیرد

سلین، مایکل جکسون، کارول کینگ، آرتا فرانکلین، آن موری، چارلز آزناوور، باربارا استریسند و گروه موسیقی Bee Gees را الگو‌های خود می­داند.

او بسیار شوخ‌­طبع است

سلین دیون دارای صدایی قوی و کاریزمایی شکست­ناپذیر روی صحنه است، اما چیزی که طرفدارانش بیشتر از همه آن را تحسین می­کنند، شوخ­طبعی اوست. با اینکه از لهجه­ی متفاوت و رفتار‌های سرگرم­کننده­اش روی صحنه، در برنامه­های Night Live و MADtv، به شکل مضحکی تقلید شده، اما او اهمیتی نمی­دهد و به کارهایش ادامه می­دهد. در حقیقت او به این رفتارش افتخار می­کند و از آن راضیست. برای اثبات این موضوع، او یک­بار در حین کنسرت نیویورکش، از آنا گستیر دعوت کرد روی صحنه بیاید.

طوفان کاترینا

بعد از طوفان فاجعه­بار کاترینا در ۲۰۰۵، سلین به برنامه­ی زنده­ی Larry King رفت و نظرش را دراین­باره گفت. او بدون هیچ واهمه­ای دولت آمریکا را سرزنش کرد و گفت که آن­ها کمک به قربانیان را در اولویت قرار نمی­هند. او گفت: «آن­جا مردمی در انتظار کمک نشسته­اند. این رفتار به هیچ وجه قابل قبول نیست. چطور ممکن است کمک به قربانیان سخت باشد، در حالی که به آسانی به کشور‌های دیگر، هواپیما‌های جنگی می­فرستند و جان مردم را می­گیرند؟ ما باید به کشورمان خدمت کنیم».

هنرمندان دیگر، او را تحسین می­کنند

سلین دیون نه تنها از لحاظ شغلی، بلکه به دلیل زندگی شخصی­اش نیز الهام­بخش هنرمندان زیادیست. حتی ستارگان معاصر مثل بریتنی اسپیرز، ریحانا، فرنک اوشن، ادل جوردین اسپارکز، لیا میشل، آریانا گرانده و تیلور سوییفت از او به­عنوان الگوی شخصی و حرفه­ای خود یاد کرده­اند.

تیمبالند نیز او را دوست دارد

تیمبلند یک سلبریتی دیگر است که برای سلین احترام زیادی قائل است. این تهیه­کننده، رپر، خواننده، ترانه­نویس و دی­جی درباره­ی سلین گفته است: «سلین صدایی زیبا و نفس­گیر دارد. او بسیار بااستعداد است. فکر کنم بتوانم اثری کلاسیک، دقیقا شبیه او خلق کنم».

سلین لاس­وگاس را تغییر داد

رئیس و سردبیر مجله­ی بازرگانی Pollstar در یک مصاحبه اظهار کردند که سلین، هنرمند‌های زیادی را به لاس­وگاس جذب کرده است. مدیرعامل نمایش­های کاخ سزار با این گفته موافقت کرد و حتی گفت: «سلین بدون شک همیشه پیشتاز است. بیست سال پیش حتی نمی­توانستیم حضور شخصی برجسته مثل بریتنی اسپیرز را در وگاس تصور کنیم. اگر سلین این راه را باز نمی­کرد، هیچ هنرمندی حتی فکر آمدن به وگاس را نمی­کرد. او چهره­ی وگاس مدرن را برای تمام مردم عوض کرد».

>>>بیشتر بخوانید:

زندگی هنری سوسن تسلیمی؛ گیله‌زن تکرارنشدنی

۱۰ سلبریتی با گرانقیمت‌ترین خانه‌ها

سلبریتی‌های ۵۰ساله

قلب من ادامه خواهد، آهنگ قرن

ترانه معروف فیلم سینمایی تایتانیک، توسط دو موسسه بزرگ موسیقی، به عنوان یکی از مهمترین آهنگ‌های قرن بیستم انتخاب شد.

سفیر حسن نیت

در اکتبر ۲۰۱۰، سلین دیون به­عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد انتخاب شد تا علیه فقر و گرسنگی بجنگد و سه فرد معروف دیگر در این راه، همراهش بودند؛ رائول بوا، لیا سالونگا و سوزان ساراندون.

کانادا افتخاری بزرگ را نصیب او کرد

در سال ۲۰۱۳، سلین دیون، صاحب بزرگ­ترین افتخار کانادا شد و از طرف فرماندار، ژنرال دیوید جانستون، مدال ملی کبک را کسب کرد. او همان جایزه را ۵ سال قبل دریافت کرده بود، اما تنها در جولای ۲۰۱۳ بود که به طور رسمی این مدال را در بام شهر کبک، تحویل گرفت.

او فردی نیکوکار است

با توجه به کمک­های بزرگ سلین به خیریه­های مختلف، مقام سفیر حسن نیت، کاملا برازنده­ی اوست. او به گروه­های مختلفی نظیر انجمن بیماری فیبروز سیستیک نیز کمک کرده است تا بتوانند با همراهی فست­فود زنجیره­ای مک­دونالدز برای روز کودک پول جمع کنند.

اعترافی احساسی

چهار سال از مرگ رنه براثر سرطان می­گذرد. آن­ها بیش از ۲۰ سال، به­عنوان یک زوج با یکدیگر زندگی کردند. سلین چندی پیش، اظهاریه­ای تاثیرگذار درباره­ی زندگی عاطفی­اش داشت. شایعه­ی عشق جدید سلین با سرعت در حال پخش شدن بود. جواب او این­چنین بود: «الان برای من خیلی زود است که بخواهم وارد رابطه­ای جدید شوم. من قطعا هنوز عاشق او هستم، همسر او هستم. او عشق زندگی من است. برای من خیلی سخت است که بخواهم خودم را در کنار فرد دیگری تصور کنم».

منبع: beachraider

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=379237

برچسب ها

ثبت نظر

-