عصرانه خوشمزه و مفید

طرز تهیه رول خمیر خرما خوشمزه و دلنشین + فواید بیشمار

  • کد خبر : 377355
  • 11 بهمن 1399 - 9:20
طرز تهیه رول خمیر خرما خوشمزه و دلنشین + فواید بیشمار

بدن سالم همراه با تغذیه ای سالم امکان‌پذیر است. خمیر خرما تاثیر فراوانی در وزن و شاداب بودن افراد دارد. خمیر خرما دارای فیبر است که باعث می‌شود کلسترول مثبت خون افزایش یابد و کلسترول منفی خون کم شود همچنین باعث می‌شود که استخوان های محکم شوند که این برای کودکان دلبندمان بسیار ضروری به نظر می‌رسد. خمیر خرما حاوی مقادیر بالایی از منیزیم، مس، کلسیم و منگنز است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

خمیرخرما مشکلات گوارشی را از بین می‌برد، فیبر موجود در این خمیر باعث می شود که سوخت و ساز بدن بهتر شود و روده ها سریع تر کار تخلیه کلیه ها را انجام دهند و این خمیر سرشار از آهن بوده همچنین دارای ویتامین c و d می باشد که بدن را قوی و حالت ارتجاعی به پوست می دهد و میزان بالای آنتی اکسیدان دارد که برای سلامتی قلب و عروق و اعصاب مجاری تنفسی مفید است.
خمیر خرما را می توان به جای شکر در غذا ها استفاده کرد اما باید مطمئن بود که این خمیر تازه و سالم است و در آن مواد نگهدارنده وجود ندارد. در اینجا طرز پخت رول خمیر خرما را مرحله به مرحله آموزش میدهیم باما همراه باشید.


>>>حتما بخوانید: دستور پخت خاگینه شیره خرما ساده اما خوشمزه


طرز تهیه رول خمیر خرما با بهترین و آسان ترین روش

بهترین و آسان ترین راه برای تهیه یک رول خمیر خرما ساده و بسیار خوش مزه و مقوی استفاده از همین خمیر خرما می باشد. اگر رژیم غذایی سالم را می خواهید برای خود و خانواده خود دنبال کنید، باید از مواد سالم در تغذیه خود استفاده کنید. این خمیر یکی از طبیعی ترین گزینه هایی است که شما می توانید با اطمینان کامل از نتیجه آن در آشپزی از آن استفاده کنید.

  1.  آرد نصف پیمانه
  2. خمیر خرما به مقدار لازم
  3. کره یک قاشق
  4. تخم مرغ یک عدد
  5. وانیل یک قاشق چای خوری
  6. نمک یک قاشق چای خوری
  7. دارچین نصف قاشق چای خوری
  8. جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  9. آب جوش یک سوم پیمانه

>>>بیشتر بدانید: طرز تهیه نان خرمایی خوشمزه و مقوی


رول خمیر خرما


>>>بیشتر بخوانید: یک دسر مقوی وخوشمزه؛ فرنی خرما


روش پخت رول خمیر خرما با بادام

مرحله اول:

آماده کردن مواد اولیه برای درست کردن رول خمیر خرما بسیار خوش مزه و مفید.


مرحله دوم:

خمیر خرما را در ظرفی می ریزیم و می گذاریم باز شود.


مرحله سوم:

جوش شیرین را مخلوط کرده هم می زنیم.


مرحله چهارم:

آب جوش را هم مخلوط می کنیم و مواد را هم می زنیم تا کاملا یکنواخت شود.


مرحله پنجم:

مغز بادام را که کاملاً خرد شده است البته به ذائقه خودتان بستگی دارد که کاملاً سرد شود یا آن را زیر دندان حس کنید بنابراین می توانید کمتر خرد کنید مغز را اضافه می کنیم.


مرحله ششم:

اگر دوست داشتید کمی شربت شکر به آن اضافه می کنید که این هم البته سلیقه ای است می توانید خیلی کم استفاده کنید تا طعم آن خوب شود.


مرحله هفتم:

موادی که داخل ظرف ریختیم تخم مرغ را هم اضافه می کنیم و باز دوباره خوب هم می زنیم تا یکدست و یکنواخت شود.


مرحله هشتم:

عصاره وانیل را هم اضافه می کنیم. با همزن یا با یک چنگال آن قدر می زنیم تا خوب یکنواخت شود.


مرحله نهم:

باقیمانده مواد را هم اضافه می کنیم اما قبل از اضافه کردن آرد چند بار آن را الک می کنیم تا گلوله نشود و کاملاً یک دست شود.


مرحله دهم:

پس از آنکه خوب مخلوط شد و یک درست شد مواد را در قالب های فر می گذاریم، البته قبل از قراردادن ته قالب ها را چرب می کنید و قبل از این که آنها را داخل فر بگذارید از یک روز قبل باید روشن شده باشد تا گرم شود و بر روی درجه ۱۸۰ قرار بگیرد. مدت پخت ۴۵ دقیقه می باشد.


مرحله یازدهم:

پس از آن که پخته شد رول خمیر خرما را بیرون آورده و بگذارید سرد شود و بعد می توانید برش های زیبایی داده و به عنوان صبحانه و یا یک عصرانه به یادماندنی در بین خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=377355
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-