فرار به سوی پیروزی ؛با هنر نمایی علی انصاریان

  • کد خبر : 376852
  • 10 بهمن 1399 - 14:51
فرار به سوی پیروزی ؛با هنر نمایی علی انصاریان

به گزارش “ورزش سه “، ورزش ، هنر و رسانه. هر کدام از این ها می تواند آرزوی هر نوجوانی برای ساختن آینده باشد که همه آنها را علی انصاریان به بیوگرافی خودش اضافه کرده است . یکی مثل مهرداد میناوند و از جنس مردان موفق . کسی که از فوتبال به هنر روی آورد و در ادامه رسانه را هم به آن اضافه کرد تا همیشه در تصویر باشد و همیشه دیده شود عین زمانی که فوتبال بازی می کرد و حواسش به تمام دوربین های ورزشگاه بود و حرکاتش را با دوربین ها بهم گره می زد تا خاطره ای ماندگار را به تصویر بکشد.

پسر با تعصبی که در مسیر رسیدن به این افتخارات بارها مسیر ورزشگاه ها تا بیمارستان ها را با آمبولانس طی کرد تا با  بخیه های پزشکان سر وصورت خونی اش  را  بهم بدوزد و او خود را آماده هفته ای دیگر کند.

در محله عارف تهران بزرگ شد, محله ای که بزرگ مرد فوتبال ایران علی پروین هم زاده آنجا بود. ازکودکی شرارت را در حرکاتش می شد دید و برای همین معروف شده بود به علی دینامیت و علی تی ان تی .باید بچه پائین شهر باشی و بدانی فروختن آلاسکا با گرو گذاشتن شناسنامه و قطاب و شانسی یعنی جنگیدن با مشکلات زندگی و کنار خانواده بودن که انصاریان اینکار با جون و دلش تو کوچه پس کوچه های قیاسی و عارف انجام می داد.

 

انصاریان که در جوانی و نوجوانی به فوتبال روی آورده بود و در تیم های تهرانی پیام و بانک ملی و بانک سپه تهران عین همه جوانهای محلات تیردوقلو و عارف به دنبال ساختن آرزوهای خود بود دوران سربازی را در سال های ۷۵تا ۷۷در فجر سپاسی شیراز سپری کرد . تیمی که نماد جولانگاه جوانان بود و محلی برای رسیدن به تیم های بزرگ ایران . انصاریان در فجر سپاسی به قدری خوب بود که چشمهای تیز بین  علی پروین را به خودش جذب کرد و برای دفاع وسط پرسپولیس انتخاب شد.

او زمانی به پرسپولیس اضافه شد که این تیم در دفاع وسط خود مهدی هاشمی نسب ،افشین پیروانی ، بهروز رهبری فرد و یحیی گل محمدی  را  که از بهترین های ایران بودند داشت و حالا جوان ۲۱ ساله ای را هم کنار آنها می دید. جوانی که برای رسیدن به جایگاه واقعی اش در این تیم جنگید و جنگید تا در ذهن هواداران پرسپولیس خاطرات ماندگاری بسازد.

علی  تا سال۸۵ برای سرخپوشان بازی کرد و در این سال ها به دفعات مختلف مصدوم شد و به زمین فوتبال برگشت . او که  به یکی از بهترین مدافعان ایران تبدیل شده بود سبک جدیدی از پنالتی زدن را هم به نام خودش زده بود . پنالتی هایی با دورخیز زیاد و ضربات آرام برخلاف حرکت دروازه بان .مطمئن و دقیق . او این نوع پنالتی به بهترین دروازه بان قرن آسیا محمد الدعیه عربستانی و الیورکان افسانه ای بایرن مونیخ  هم زد.

علی که در این سال ها ۲۱ باز برای پرسپولیس موفق به گلزنی شده بود یک فصل را هم در سال ۸۶ برای استقلال بازی کرد . نقل و انتقالی دور از انتظار.انصاریان برای استقلال چهار گل زد که دو گل آن از روی نقطه پنالتی بود.

سن علی به ۳۱ سالگی رسیده بود و او تا ۳۵ سالگی در تیم های استیل آذین ،استقلال اهواز ، گسترش فولاد،شهرداری تبریز و شاهین بوشهر دیده شد و در ۳۵ سالگی برای همیشه فوتبال کنار گذاشت . فوتبالیست با تعصبی که در زمین بازی با تمام وجودش بازی می کرد و هیچ وقت برای هیچ تیمی کم نگذاشت . از پرسپولیس به استقلال پیوست ولی همواره احترام طرفداران هر دو تیم را همراه خود می دید . هر چند جامعه فوتبال او را به عنوان یک پرسپولیسی اصیل می شناسد.

این ها فقظ بخشی از زندگی هنری مردی است که در ادامه خوانندگی کرد و ادامه نداد ، به سینما پیوست تا خودش در قاب جادویی این هنر هم نقش آفرینی کند .کسی که در نوجوانی به دفعات مختلف برای دیدن فیلم فرار به سوی پیروزی به سینما رفته است و در چند سریال تلویزیونی و فیلم بازی کرده است و در جشنواره امسال فیلم فجر هم حضور خواهد داشت . علی که استاد ارتباط با دوربین است چندین بار مجری گری برنامه های تلویزیونی و اینترنتی را هم هنرمندانه به مرحله اجرا گذاشته است تا تافته ای جدا بافته از ورزش و هنر و رسانه باشد.

علی که مثل مهرداد در مبارزه ای سخت با کرونا درگیر است و برای پیروزی شاید این روزها فیلم فرار به سوی پیروزی را که بارها برای دیدنش در صف سینما ایستاده است مرور می کند و برای پیروزی می داند باید از این بیماری فرار کند . عین فوتبالیست های فیلم که بین دونیمه تصمیم می گیرند بمانند و بجنگند و با ضربه رویایی پله افسانه ای بر حریف قویتر پیروز می شوند و از ورزشگاه که برای آنها زندانی بیش نبود خارج می شوند.

 

علی هم نه برای خودش ؛ بلکه برای دل مادرش ، برای مردمی که امروز عزیز دیگری را ازدست داده اند رخ به رخ و نفس به نفس با این بیماری لعنتی مبارزه خواهد کرد و پیروز خواهد شد ..علی آقا این تو و این مهمترین نقش زندگیت . بجنگ و برای ما پیروز شو.

 

محمدرضا تقی خانی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376852

ثبت نظر

-