تمرین «گرگاس‌ها» متوقف شده است

  • کد خبر : 376277
  • 09 بهمن 1399 - 18:42
تمرین «گرگاس‌ها» متوقف شده است

خبرگزاری مهر: حمیدرضا نعیمی که قصد داشت از اول دی ماه سال جاری نمایش «گرگاس‌ها» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد اعلام کرد تمرین‌های این نمایش حدود ۲ هفته متوقف شده است.

حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که قصد دارد در جدیدترین تجربه اجرایی خود نمایش «گرگاس‌ها» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد و به همین منظور تمرین‌های نمایش را شروع کرده بود، درباره وضعیت تمرین‌ها و اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: اجرای شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گرگاس‌ها» را انجام دادیم و نمایش مجوز اجرا را گرفت. تمرین‌های نمایش نیز در حال انجام بود که حدود ۲ هفته است به دلایل و تعاملاتی که بین مجموعه تئاتر شهر و وزارت بهداشت وجود دارد و من از آنها مطلع نیستم، تمرین‌ها متوقف شده است.

وی اظهار کرد: کمک هزینه‌ای از سوی انجمن هنرهای نمایشی برای نمایش «گرگاس‌ها» در نظر گرفته شده که فقط جوابگوی هزینه ساخت و ساز دکور است و من به زودی ساخت دکور نمایش را آغاز می‌کنم.

نعیمی در ادامه سخنان خود درباره مشخص شدن زمان اجرای نمایش «گرگاس‌ها»، یادآور شد: تا این لحظه مجموعه تئاتر شهر و اداره کل هنرهای نمایشی هیچ تاریخ و برنامه‌ای روشن مبنی بر اینکه آیا موفق خواهیم شد در ماه‌های باقیمانده سال ۹۹ نمایش را روی صحنه ببریم یا در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهیم کرد، به ما اعلام نکرده است.

کارگردان نمایش «گرگاس‌ها» با بیان اینکه گمان می‌کردیم بعد از بازگشایی تئاتر و مجدداً تعطیلی ۲ هفته‌ای به دلیل شرایط خطرناک، فعالیت‌های تئاتری از سر گرفته می‌شود و ما نیز از اول دی نمایش را روی صحنه خواهیم برد، ادامه داد: ولی تمدید تعطیلی‌ها باعث شد تا روزهایی که می‌توانستیم نمایش را تمرین کنیم و در حال حاضر نیز ۲ هفته تمرین‌ها متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین هفته ساخت و ساز دکور و دوخت و دوز لباس را شروع می‌کنیم، تأکید کرد: کار ما آماده است و هر لحظه‌ای که بازگشایی اتفاق بیفتد و مطمئن باشیم که به شکل سالمی اجرا خواهیم کرد نه اینکه یک هفته اجرا برویم و ۲ هفته تعطیل شویم، نمایش را روی صحنه خواهیم برد و خوشحال می‌شویم اولین اجرای نمایشی بعد از یک سال در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر باشیم. اگر تعطیلی‌ها ۵ تا ۶ ماه نیز طول بکشد، ما اجرا خواهیم رفت زیرا کاری است که برای سالن اصلی تئاتر شهر تولید شده و دکور و لباس آن نیز در حال آماده سازی است.

نعیمی در پایان سخنان خود با اشاره به مشخص نبودن زمان اجرای نمایش «گرگاس‌ها»، تصریح کرد: نمایش «گرگاس‌ها» اثری کمدی است و قطعاً به دلیل فضای کمدی آن در برخی مناسبت‌ها و عزاداری‌ها امکان اجرا نخواهد داشت. در حال حاضر هیچ چشم‌انداز روشنی نداریم و تا این لحظه زمان و برنامه روشنی نیز درباره اجرا به ما داده نشده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376277

برچسب ها

ثبت نظر

-